eigenzaak en werkgevers bijdrage

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door barbeestenboel, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Mijn vriend heeft een eigenzaak en ik vraag me af als ik de kinder toeslag bereken, hoe dat dan zit met die werk gevers bijdrage.
    Ik werk maar 10 uur en krijg dan een werkgevers bijdrage, maar mijn vriend natuurlijk niet. Daarnaast heeft hij een hoog inkomen dus krijgen we zoiezo niet veel terug. Als ik blijf werken kost de opvang dus waarschijnlijk meer dan mijn inkomen (minimum loon).Maar als ik onze inkomsten invul dan berekent ie toch 2x een werkgevers bijdrage of niet? Hoeveel komt er dan nog bij wat mijn vriend zelf moet betalen?
    Zoals ik het nu berekend zie, kan ik misschien toch wat terug krijgen waarschijnlijk, maar als mijn vriend dan toch nog een deel zelf moet betalen , dan krijg ik zo goed als niks denk ik.
    Beetje moeilijk uitgelegd geloof ik, maar ik hoop dat iemand een antwoord weet.
    groetjes,bar
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Volgens mij krijgen jullie beide die bijdrage. Hij betaalt er ook voor als het goed is. Maar misschien kun je beter even bellen met de belastingdienst. Heb ik ook gedaan en ze kunnen je het echt perfect uitleggen.
     
  3. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Dankjewel! het is dus iets wat iedereen zoiezo al betaald aan de belastig?!
    Ik ga het zeker na vragen.
    bar
     
  4. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Volgens mij is het zo dat je vriend een belastingvoordeel heeft als je kinderopvang hebt Je betaald dan dus mindr loonbelasting over je netto winst.. Tenzij je vriend een bv heeft, dan is hij gewoon in dienst van de bv en betaald loonbelasting.

    Ik ben er ook mee bezig, eerst nog zwanger worden, maar heb wel een eigen zaak waar ik 40 uur in werk, en mijn man heeft ook een eigenzaak, maar vergoeding krijgen we hoe dan ook, links om of rechts om, maar bel inderdaad even de belastingdienst dan weet je het zeker...
     
  5. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Hoi, ik ben ook zelfstandige en krijg ook op mijn 'inkomen' geld terug. Makkelijkste is om het te berekenen via de site van de belastingdienst.

    Ik wilde even reageren op wat er gezegd wordt over dat het iets is wat iedereen betaald. Ik ben een echte zelfstandige, dus betaal alleen BTW die ik eerst zelf betaald heb, maar dus totaal geen premies e.d. En toch krijg ik ook geld terug. Dus het betalen van premies staat er volledig los van!
     

Deel Deze Pagina