Eindelijk dan mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door runner, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Het duurd even maar dan hebbie wel wat. :)
    Eindelijk tijd en zin ;) gevonden om hier mijn verhaal te tikken:


    19 Februari 2007

    Ben nu al 41 weken.
    Moeten vandaag weer naar de vk.
    Maar ik weet het zeker die beebie van ons moeten ze halen, is veelste gezellig bij mij ;) die komt nooooit uit zich zelf.
    Vk verteld me dat er zat vrouwen zijn die dat zeggen en dan de volgende dag hun kindje in hun armen hebben. Ja tuurlijk! :rolleyes: daar geloof ik dus niets van!
    Ben de rest van de dag moe en chaggo.
    Ben er van overtuigd dat ik niet meer thuis zal bevallen en over een week in het ziekenhuis word ingeleid...

    We gaan die avond maar op tijd naar bed.
    Diezelfde nacht word ik om 01.30 wakker van kramp in mijn buik.
    Ik draai me om en ga in een andere houding liggen.
    Weer een kramp. hmm, nu ben ik wakker.
    slaap de laatste tijd al zo slecht.
    doe het nachtlampje maar aan en pak een tijdschrift van m'n nachtkastje. hopelijk word ik dan weer een beetje suf en val ik later wel weer in slaap.
    Mijn vriend word wakker rond 04.00 en vraagt aan mij: 'Kun je weer niet slapen?' Ik antwoord 'zoiets' en hij is meteen bij zijn positieven. :)
    Hij trekt zijn badjas aan en gaat op het balkon een sigaretje roken. maar bah, wat stinkt dat!
    Aangezien ik nog steeds niet weet of deze krampen nou het echte werk is of voorweeen zijn, stap ik maar onder de douche.
    Ze gaan niet weg en worden ook niet minder.
    Vriend smst naar een collega dat hij niet komt werken.

    Ondertussen ben ik weer onder de dekens gaan liggen en als er een kramp komt duwt mijn vriend tegen m'n onderrug.
    om een uur of 6 valt hij weer in slaap.
    Na een uurtje word hij weer wakker en is aan het timen. Om de 5 min. roept hiju dat hij de vk wilt bellen want volgens hem is het toch echt begonnen.
    Ik twijfel nog steeds. Ze komen dan wel regelmatig maar het is niet pijnlijk. Eerder vervelend, wel vol te houden.
    Ben ook bang dat het tegen gaat vallen als de vk er is.
    Wil haar bezoek zolang mogelijk uitstellen, hihi.
    Mijn moeder word ook gebeld, het lijkt ons verstandiger dat ze met de auto naar haar werk gaat. ;) Zij wilt immers ook op tijd bij de bevalling aanwezig zijn.
    Word nu toch wel wat heftiger (08.00) ik stap maar in bad.
    Bij een wee wil ik steeds ergens tegenaan duwen maar alles is te glad.
    Krijg dan de hand van mijn vriend maar ik word giftig als ie terug gaat duwen. :oops:
    Hij druipt af en laat me maar alleen.

    Dan hoor ik hem bellen en word (weer) boos, ik heb nog helemaal geen zin in die vk.
    Maar het is mijn moeder aan de telefoon.
    M'n vriend deeld haar mee dat ie niet meer tegen mij mag praten, of ze aub onze kant op wil komen want hij weet niet meer wat ie moet doen. hahaha.
    09.15 belt hij toch de vk. het word nu steeds heftiger en de weeen komen sneller op elkaar. zitten nu 2 min. tussen.
    5 Min. later komt mijn moeder al binnen.
    Daar zitten we dan. Moeder en vriend gezellig aan de koffie en ik onderuit gezakt te puffen.
    09.15 Vk is er. Uit bad en het bed in. Heb nu 4 cm ontsluiting. Tijdens een wee worden mijn vliezen gebroken. komt weinig vruchtwater mee. De kleine werkt als een soort stop. ;)
    Vk zegt dat ze rond 13.30 weer zal komen kijken.

    Bed ligt niet lekker, weet niet in welke houding ik moet gaan liggen.
    Ga maar naarbeneden in instaleer me met bril op en badjas aan op het toilet. (jaja, ik heb ook boekjes gelezen. ;) door de druk van de beeb zou de ontsluiting lekker snel kunnen gaan)
    doe de deur dicht om het lekker donker te maken. Nu moet ik toch echt helemaal op mezelf concentreren anders is de wee niet op te vangen.
    Als mijn vriend de deur wilt openen om te kijken hoe het met me gaat. roep ik dat ie op moet donderen! de deur piept en ik kan deze wee niet goed opvangen, boy oh boy wat doet dat zeer. Vriend schiet in de lach, daar zit zijn meissie dan, bezweet met haar bril op de punt van haar neus en haar badjas half open. (ben ik even blij dat daar geen foto's van zijn, hihi) Nu vraag ik hem om het bad water maar weer aan te zeten misschien kan ik me daar wat meer ontspannen.

    terwijl ik naar boven loop piep ik dat ik dit niet lang meer vol ga houden.
    Totdat ik zie dat het pas 11.00 is! Dan ga ik helemaal over de zeik!
    Moet ik dit nog 2,5 uur volhouden totdat de vk er is?!?
    Ik zeg rustig tegen mijn vriend dat ie me maar weg moet brengen.
    Spuit mij maar plat maar dit gaat me niet lukken!
    Als ik mezelf weer een beetje bij elkaar heb geraapt en in bad zit plant ik mijn ene voet tegen de kraan en de ander tegen mijn moeder haar zij die op het badrandje zit.
    Op dat moment zeg ik tegen haar: "Ik denk dat ik moet poepen, maar ik weet niet zeker of dat wel poepen is..."
    Mijn vriend belt meteen de vk, hij komt terug met de mededeling dat ik niet mee mag drukken.
    Ja amehoela, dat lukt dus echt niet! Ik MOET duwen, het gaat allemaal vanzelf.

    10 min. later is de vk er.
    ik lig nog steeds in bad.
    zodra er een wee komt zegt ze 'ik zie het al, kom er maar uit'.
    Makkelijker gezegt dan gedaan. het duurd ongeveer 15 min voordat het me eindelijk gelukt is om uit bad te gaan, af te drogen en in bed te gaan liggen.
    Vk heeft alles al klaar gelegd kraamhulp is ook al onderweg.
    Om 11.50 mag ik eindelijk mee gaan persen.
    10 min. later is de kraamhulp er al.
    Net op het moment als ik de vk meedeel dat ik niet meer verder durf te persen.
    als er word gevraagd of ik even wil kijken schud ik heftig met mijn hoofd en hou mijn ogen stijf dicht.
    Misschien wil ik dan wel even voelen, ja dag! Ik ben gekke henkie niet!
    Tijdens een wee doe ik stiekem mijn ogen open en zie dat ie er al bijna uithangt. :oops:
    Dat geeft mij toch weer een beetje vertrouwen.
    Ik heb nog 1 wee nodig en daar is ie dan!
    Ik roep wel een keer of 4 "oh wat raar!" (hij huilt, hij plakt, hij is warm, hij beweegt) hahaha!
    Wat is dat laatste stukje snel gegaan!
    Officieel binnen 5 uur op 20 Februari 2007 om 12.09 Is er een nieuwe wereld burger bij!
    Wat heb ik dat mooi gedaan zeg! ;)
     
  2. AlRe

    AlRe Bekend lid

    8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Alsnog van harte gefeliciteerd. (ook al is het maanden later hihi)
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hihi bedankt!
    Ik was 'm eindelijk aan het uittypen toen ik bedacht dat ik 'm ook weleens hier zou kunnen zetten, hahaha! :)
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Je hebt het weer heerlijk omschreven meid. Haha, echt grappig al vond je dat op 20 feb. vast niet!
     
  5. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ;) Ik heb nog aan je gedacht die dag erna. :)
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Lief van je! Maar had ook niet anders van je verwacht. Was toch een hele bijzonder tijd. Klein waren onze wurmpjes toen he? En als je de kanjers nu ziet!
     
  7. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    nou he, kan bijna niet meer geloven dat ie klein is geweeest. ;)
    en idd wat een kanjers al! eten al hele potjes op enz... ;) :)
     
  8. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey runner mag ik vragen waar jij Belly paint hebt laten doen heb je meschien een website of zoiets?

    alvast bedankt!

    grtjes
     

Deel Deze Pagina