Eindelijk ons zwangerenclubje vanaf febr. 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door LilyB, 1 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Idd normaal als ik weer ff kom kijken zie ik veel berichtjes van der, maar nu niet. Gaat alles goed met je lieverd ? Hoop het wel !
     
  2. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ja ik hoop het ook. Moet zeggen dat het nu sinds het weekend iets minder pijnlijk is. Ik wissel liggen en zitten en lopen wel goed af. Zit af en toe ook in kleermakerszit. Ook verlichtend op zich.
     
    Dafino vindt dit leuk.
  3. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    @Momof2rebels fijn dat de biertjes er goed uitzien. Balen als je medisch word maar dat heb je idd niet in de hand. Ik had ook graag thuis willen bevallen, maar dat gaat niet met een keizersnee :roflmao:

    @Lalaatje90 idd balen van je bekken ik weet hoe het is vanaf week 18 mee gelopen. Nu bijna week 39 is het het ergst kan niks meer alles doet extreem pijn hopen dat het na de bevalling over is. Werk je nog wel? Ik was gestopt ook met 20 weken het lukte gewoon niet meer.

    en balen zit nu in week 39 en krijg door het indalen denk ik ineens striae onderaan mijn buik :( dacht de dans te ontspringen.

    nog even donderdag is mijnkeizersnede... als ik niet eerder weeën krijg. Heb al veel krampen... liever gewoon wachten tot donderdag :rolleyes:
     
    Dafino vindt dit leuk.
  4. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ja ik werk nog wel, maar de ouders van mijn oppaskindjes hebben ook gezegd: als het niet meer gaat san gaat t niet. Deze week is het even rustig ivm de vakantie, dus ik hoop wat verlichting te krijgen deze week. En ik heb allemaal schoolgaande kinderen, behalve 1 dag. Dus dat valt nog mee. Voordeel van oppassen is dat je dan wat vaker kan zitten en even liggen :)
     
  5. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Wat spannend!! Donderdag is de dag... Oeh ik zou de tijd ook zo graag vooruit spoelen om al van dit kleintje te kunnen genieten :oops:
     
  6. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad dat had ik ook. Dat is inderdaad een voordeel. Ik had twee banen 1 in een bakkerij aan de snelweg dat was dus echt niet te doen hele dag staan eigenlijk geen pauze en geen kans om te zitten. Ook ik was gastouder van schoolgaande kinderen van 6 en 8 daar kon ik zitten en staan wanneer ik wilde dus dat was te doen tot de zomervakantie maar een paar uurtjes per week. Alleen mijn hoofdbaan met de meeste inkomsten kon ik dus vanaf week 20 niet meer uitvoeren.

    Ben jij ook alleen maar gastouder dan? Want je kan daar niet in de ziektewet dat is echt een nadeel ook voor je zez uitkering dan moet je nog een dag daarvoor daar gewerkt hebben. Je bent zo kwetsbaar als gastouder. Ze kunnen je maken en breken gelukkig hebben die van mij mijn gezin het heel netjes opgelost zodat ik toch mijn uitkering zez kon krijgen.
    haha, ja dat dacht ik ook wel toen ik zover was ;) sowieso de eerste tijd wil je wel doorspoelen. Alleen voor je het weet is het ook weer zo ver. Vind nu weer dat de tijd voorbij is gevlogen.

    alleen nu vliegt het niet voorbij maar dat komt omdat het de laatste dagen zijn en je weet wanneer het gaat gebeuren :rolleyes::rolleyes:

    ik hoop dat dat voor jou uiteindelijk ook zo voelt ;)
     
    Dafino vindt dit leuk.
  7. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw

    Dat is wel fijn dat het minder pijn doet ! En bij mij gaan we meer pijn doen hahaha. Nog 2 weken werken dan gaat mijn verlof in ik kan al niet wachten. Nu het zo dichtbij is lijkt het toch alsof het ineens vele malen zwaarder is het werken hahaha
     
  8. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Jaa zeker balen, maar ja zet me er ook wel weer overheen. Ik ga er in ieder geval al van uit en moet zeggen dat het nu wel weer okee is. Vandaag hebben ze de vergadering en ze zou me dan woensdag ochtend terug bellen dus ben benieuwd.

    Oeeh week 39 je kan bijna genieten van je spruit echt heerlijk ! Ik zie dat donderdag de dag is !! Heeeeey heerlijk man dat je weet wanneer je je baby kan verwachten ! Dat is toch wel een kleine voordeel, we bekijken het van de positieve kant hihi:D
     
  9. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Trouwens wat gaan jullie doen na de bevalling qua kraamhulp.
    Gewoon kraamzorg thuis of naar zo een kraamhotel ?

    En wat hebben jullie al aangeschaft voor de kleine spruitjes? Behalve Lady 39 weken natuurlijk hihi die heeft alles al, want haar kleine manneke is er al bijna!
     
  10. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Klopt, ik ben alleen gastouder en heb het even gecombineerd met huishoudelijk hulp, maar dat was gewoon niet meer te doen met m’n bekken. Dus ben daar al heel snel gestopt.
    Na mijn verlof denk ik dat ik verder ga als huishoudelijk hulp. Zo houd ik de rust er bij mij thuis toch even in.
     
    Dafino vindt dit leuk.
  11. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier gewoon kraamzorg. :)
     
  12. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Haha. Laatste lootjes wegen het zwaarste. Das ook altijd voor de vakantie. Dan kruipen die laatste dagen voorbij.

    Ik heb mij aangemeld bij kraamzus. Gewoon kraamhulp thuis. Heb ook geen idee wat een kraanhotel inhoudt. Nooit in verdiept eerlijk gezegd.

    Wij hebben eigenlijk alles al gekocht. Moet nog een paar kleine dingetje. Twijfel nog over kleertjes in maat 50 maar die heeft bij mij alleen de eerste gedragen. Vind het zo zonde als het ongedragen weg kan. We hebben nu afgesproken dat mocht ons mannetje toch klein blijken, we maat 50 na de geboorte aanschaffen. Ik heb nu 8 pakjes in maat 56.

    De wieg, box en kinderstoel staan al in elkaar. Vl kon zich niet meer inhouden. Hij vind het allemaal ook zo lang duren. Haha, voor hem is het de eerste en geduld is al niet zijn sterkste kant :p

    Wat ik nog moet/wil halen

    1 extra fles
    Voetenzak voor in de autostoel
    Boxmatras
    Extra boxkleed
    Kruiken
    Kipkep

    Dat was het volgens mij.

    De kinderwagen bestellen we vrijdag. Dan hebben we ook de 3/4D echo en komt mijn schoonmoeder uit Duitsland. Van haar krijgen we ook de wagen dus wel zo leuk die ook samen te bestellen.
     
  13. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    dan kan je dus niet anders dan doorgaan:( anders heb je nergens recht op.... dat vind ik zo vervelend aan gastouder aan huis zijn. Ik ga dit ook niet meer doen na mijn verlof. Mijn andere baan hebben ze mijn contract niet verlengd moet dus helemaal ergens opnieuw beginnen.
     
  14. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw

    Kraamzorg hier ;) mijn moeder komt kramen gelukkig. Dat is heel erg fijn.

    haha, ja ik heb zo goed als alles ;) nog 2 dagen te gaan. Zo’n gek idee ik vind het juist niet zo fijn dat ik weet wanneer het gaat gebeuren. Was liever verrast geweest juist als je het weet duurt het nog langer vind ik, omdat je weet wanneer het is. Juist de verrassing van dat je niet weet wat er komen gaat had mij leuk geleken.

    wel super nieuwsgierig naar ons mannetje :)
     
    Dafino vindt dit leuk.
  15. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Oohh heerlijk je bent al zo goed als klaar ! Wel lekker om zo vroeg klaar te zijn! En ben je ook zo lekker aan het genieten van de spullen. Ik heb gister een foto gemaakt van de commode met nieuwe mandjes en spullen erin. Ik kan daar gwn uren naar staren heb jij dat ook??? (Zie foto)

    Ik heb ook heel veel al. Maar moet toch nog wat kleine dingen.
    - Hydrofiel luiers
    - washandjes
    - nog wat meer rompertjes
    - papflesjes
    - spuugdoekjes
    Etc.

    kinderwagen is besteld. En de rest babykamer alles staat al in elkaar. Maar kleding pffff wil ik niet eens over beginnen. Belachelijk veel om eerlijk te zijn. Maar ik heb zoveel cadeaus ook gehad. Van autostoel tot voetenzak etc. En me vent doet geheimzinnig dus ik vermoed een babyshower hihi. Maar mocht ik dat goed hebben, want het hoeft niet persee. Maar mocht ik het goed hebben als ik ook nog eens babyshower krijg ik weet gewoon dat ik dan belachelijk veel cadeaus krijg.

    Dus de kleine dingen die ik nog moet wil ik nog even mee wachten als me gevoel klopt hahaha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Ja dat kan ik me idd wel iets goeds bij voorstellen, maar goed je kleine man zal alles veranderen als hij er eenmaal is hihi.
    Ik vind het helemaal spannend voor je !! :D Wel de gezonde spanning natuurlijk!
     
  17. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    @Aapie88 hoe is het gegaan vandaag? Ben je lekker aan het genieten van je kleine mannetje?

    @Momof2rebels lekker is dat hè als je de spulletjes leuk neer kan zetten. Wij (of nou ja, vriend lief) gaat dit weekend beginnen met het schilderen van de meubels. De commode komt nog in dit huis te staan. De rest van de meubels zetten we pas in het nieuwe huis neer. De kleine man komt in dit huis bij ons op de kamer.

    Leuk een babyshower!! Ik weet dat die voor mij ook georganiseerd is. Heb geen idee (nog) wanneer. Meestal is het een kwestie van tijdrit iemand zich verspreekt of iets geks met mij probeert af te spreken. Tot nu toe is het nog nooit gelukt om mij ergens mee te verrassen. Ik probeer deze keer nergens op te letten, zou het toch wel leun vinden als het echt een verrassing is.
     
  18. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Dag dames! Even een tijdje voor mezelf genomen. Laatste ronde is me behoorlijk zwaar gevallen. Vandaar de keuze gemaakt om me even terug te trekken. Ook bleef ik een beetje in de vmk hangen, zat maar steeds te malen dat ik het eerste trimester voorbij zou zijn als het niet mis was gegaan. Maar heb mezelf er weer doorheen getrokken.... Inmiddels vandaag weer 2dpo, hoop zo hard dat dit dan eindelijk mijn ronde gaat zijn!
    @Dafino hoe was je 3D echo?
    @Lalaatje90 wat ontzettend vervelend dat je bekken zo op blijven spelen. Hoop zo hard dat je baat hebt bij de zwangerfit cursus!
    @Momof2rebels wat goed om te lezen dat de niertjes van je meisje netjes binnen de marge vallen, maar snap dat je nog onzeker bent en dat je wrs medisch in het ziekenhuis moet bevallen.
    @Aapie88 hoe gaat het met je? Afgelopen donderdag trotse moeder geworden van jullie zoontje!! Gefeliciteerd meid! Hoe doet jullie kleine man het?
     
  19. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Gelukkig gaat het goed met je! Snap dat je even wat tijd voor jezelf hebt genomen. Hoop ook heel hard voor jullie dat deze ronde raak is en jullie een plakkertje hebben.

    De echo was erg leuk. Mooie foto’s en bewegende beelden mee naar huis gekregen en heerlijk kunnen genieten van ons mannetje. Vandaag niet zo’n lekkere dag. Voel me niet fit. Beetje hoofdpijn en misselijk. Misschien een griepje ofzo onder de leden.
     
  20. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ah @DCG ik was ff afwezig en had gehoopt op goed nieuws. Jammer. Deze ronde hopelijk!

    hier gaat t z’n gang, donderdag 29 weken echo.

    @Aapie88 alles goedgegaan donderdag? Jullie kleine kerel gezond en wel geboren?
     

Deel Deze Pagina