Eisprong dag 33 - 39? Mega late eisprong, komt dat wel goed?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LeoT, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    #1 LeoT, 1 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2019
    Hallo,

    Aan de hand van vruchtbaar slijm lijkt het erop dat ik tussen dag 33 en dag 39 mijn ovulatie heb gehad. Wie herkent dat?

    Een hele week lang heb ik nattig eiwit achtig slijm gehad. Is dat normaal, zo lang?

    Ik heb vandaag op dag 48 negatief getest helaas.

    Ik ben trouwens sinds april gestopt met de pil met cyclussen van 28 - 27 - 27 - 32 - 32 - 38 en nu dus dag 48. Het lijkt alleen maar op te lopen, die cyclussen.

    Mijn vraag, kan ik nog positief testen of hou ik mezelf voor de gek? Ik wil zelf nog proberen om op dag 53 te testen, dan zou mijn eisprong theoretisch gezien op dag 39 zijn geweest, maar elke keer ben ik weer teleurgesteld als het negatief is.

    Ook heb ik vanaf dag 42 immens zere tepels/borsten en lijken ze ook wat groter te zijn. Graag hoor ik wat ervaringen van jullie.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  2. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hoi Leot,

    Zie mijn handtekening, het komt een beetje overeen. Zijn er hier meer dames die eenmalig een hele lange cyclus hadden en daarna weer normaal? Ik maak me zorgen dat het helemaal niet meer op gang komt???
     
  3. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Als je een eisprong hebt gehad kun je ook met een langere cyclus nog zwanger zijn. Maar soms heb je bij een langere cyclus geen eisprong. De enige manier om dit zeker te weten is gebruik maken van ovulatietesten komende cyclus. Wat betreft de lange cyclussen; na mijn bevalling heb ik ook een aantal langere cyclussen gehad (van max 46). Daarna werden ze wel weer korter (31). Maargoed ik was voor mijn zwangerschap wel regelmatig. Je lichaam heeft soms even nodig om bij te komen van pilgebruik (of een zwangerschap). Dus ik zou me niet te druk maken en indien je niet zwanger bent de volgende ronde ovulatietesten gebruiken dan kun je in ieder geval gericht klussen ;)
     
  4. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    Bedankt voor het advies. Ik ga het zien deze week. Als mijn eigen berekening klopt zou mijn NOD uiterlijk zondag zijn. Een late eisprong is toch niet erg? Een eisprong is een eisprong toch, lijkt mij
     
  5. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Nee hoor, dat is helemaal geen probleem ;)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  6. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    Kennen jullie iemand die zwanger is geraakt in een hele lange cyclus en waarin ze geen idee hadden waarin en wanneer de eisprong was?
     
  7. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Een vriendin van mij had lange cyclussen en kon haar eisprong niet goed vinden. Ze is toen wel zwanger geworden en was bij de eerste controle dus al langer zwanger dan dat ze zelf dacht. Het kan dus wel maar ik raad je aan om ovulatietesten te gebruiken volgende ronde want bij een lange cyclus kan het zijn dat je geen eisprong hebt. Als dit blijkt kun je je laten doorverwijzen naar het ziekenhuis, daar kunnen ze je dan verder helpen met medicatie om toch een eisprong te krijgen.

    Ik zie in je banner dat je cyclussen niet abnormaal lang zijn behalve deze. Het kan ook een eenmalige uitschieter zijn. Probeer je niet te druk te maken ;)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  8. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik had deze maand op dag 40 een knalpositieve ovulatie test:roflmao: vorige maand op dag 28. Kost me een berg met geld maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben!
     
  9. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Thanks voor de geruststelling!!! Klopt.... Dit is de enige lange tot nu toe... Ik doe ovu testen en denk mijn ei gevonden te hebben op de 21e. Zie bijlage en oordeel zelf? Dus ik denk dat 4 jan. Mijn nod is. Enige waardoor ik twijfel of het wel goed komt is omdat ik dacht eerder deze cyclus ergens rond dag 20 ook een positieve ovu te hebben maar er kwam geen ongesteldheid en ben ook niet zwanger (net nog getest). Zie in de bijlage ook de test waarvan ik dacht dat eerder mijn ovu was.... Wat vinden jullie? Of is mijn ei toen gewoon niet geweest? Ben heel benieuwd naar de mening van anderen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    Lekker verwarrend, ik zou ze zelf beide ook als positief beschouwd hebben. Tussendoor ook echt niet een heel klein beetje bloedverlies?? Heel vreemd zeg. Lijkt me niet dat je 2 eisprongen gehad kan hebben in 1 cyclus. Afwachten is het enige wat je kan doen denk ik, je lichaam geeft vanzelf uitsluitsel. Hoe vervelend en onzeker (lees: bloedirrirant!) het wachten ook is. 4 januari duurt gelukkig ook niet zo lang meer! Ik ga zelf zondag de 6e weer testen.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  11. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hmm hij 'knalt' er niet echt vanaf maar ik vind de controlelijn nou ook niet heel duidelijk. Ik ben niet bekend met deze ovulatietesten maar bij de predictor is de testlijn wel iets donkerder dan de controle dus dan zou ik die als positief beschouwen.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  12. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Ja klopt.... bij de ene van 21 december zag ik wel een opbouw en afbouw ervoor en erna... en de streep was dikker dan de controle streep dus die kan niet missen lijkt me? Ik voel me niet zwanger en ook niet alsof ik ongesteld ga worden.....jij?
     
  13. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Ja he??? Dan zou dus nu deze week mijn nod zijn....
     
    LeoT vindt dit leuk.
  14. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    Ik heb zelf niet echt ovulatietesten gebruikt (vanaf dag 12 een paar dagen maar die waren dus negatief) en heb me er verder (nog) niet in verdiept. Ik dacht, we beginnen pas net en we zien wel hoe het loopt. Na een paar maanden kan ik alsnog mbv testen gerichter aan de slag.

    Naast dat mijn borsten en tepels wel erg zeer doen, alsof het twee grote blauwe plekken zijn zeg maar, heb ik geen klachten. Denk ik? Maar het voelt voor iedereen vast anders en ik wil mezelf niet al te blij maken met een dooie mus.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  15. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Houd je ons op de hoogte?
     
  16. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    Ja, jij ook? Ik vind het wel heel spannend! En zelfs weet ik dat ik toch te vroeg heb getest, elke keer als het weer negatief is, is het zo'n teleurstelling, nu al. Ervaar jij dat ook?
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  17. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Ja doe ik!! Ik heb vandaag dus nog getest en was keihard negatief.... inderdaad en teleurstelling. En door de onduidelijke cyclus niet het gevoel dat we op gaan naar de volgende ronde.......
     
  18. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    #18 LeoT, 1 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2019
    61 dagen is echt frustrerend! Wacht je het na deze week nog af of wilde je dan de huisarts bellen om te vragen hoe en wat? Ook omdat je niets voelt qua symptomen voor een naderende menstruatie of eventuele zwangerschap. Voel je dat normaal wel aankomen? Ik ben benieuwd. Ik wil je trouwens niet ongerust maken, maar kan me voorstellen dat je wel antwoorden zou willen (dmv bloedtest ofzo)
     
  19. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hmmm ik weet het nog niet.... Ik twijfel. Denk dat ik het nog even op zijn beloop laat...
     
    LeoT vindt dit leuk.
  20. LeoT

    LeoT Niet meer actief

    Ik heb wel erg veel gelezen dat vrouwen de cyclus na een overdreven lange cyclus zwanger werden, alsof het lichaam zich voorbereid op wat er komen gaat. Hopelijk is dat ook zo in jouw geval.
     

Deel Deze Pagina