Eisprong gehad?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door SD6, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi allemaal!

    Ik heb momenteel even een situatie waarbij ik niet zeker weet wanneer ik mijn ei gehad heb, hopelijk kunnen jullie er wat uit opmaken.

    Mijn cyclus begon op 10 juni en inmiddels zit ik op CD13. Normaal gesproken heb ik mijn ei rond dag 15 en de afgelopen 3 maanden de eerste 2 maanden een LF van 11 dagen en afgelopen maand 13 dagen. Gemiddeld ligt mijn temperatuur voor mijn ei rond de 36,3 en erna rond de 36,8 en ik meet rectaal. 2 heb ik op discarded gezet omdat ik 1 dag koorts had en de andere dag de avond ervoor aardig wat wijn op had.

    Nu kom ik er dus niet uit wanneer ik mijn ei gehad heb deze ronde.
    Het verhaal :


    Dinsdag had ik opeens een temperatuurdip van 36.0 terwijl hij de dag ervoor opeens verhoogd was naar 36,5 en waterige afscheiding.

    Op woensdag had ik dus een super-super lichte test en een temp van 36,3 en waterige afscheiding en meende ik ook wat eiwit achtig slijm er tussen te zien. Hier heb ik dus maar 1 test gedaan in de ochtend omdat die zo licht was dat ik er niks van verwachtte.

    Op donderdag was mijn temp gewoon 36,3. Donderdag had ik dus ook ineens meerdere ovulatietesten die of echt precies even donker waren of net tegen het randje aan lichter waren, dat kon ik dus niet zo heel goed beoordelen want ik moest het stiekem op mijn werk doen, en ik ben dus normaal wel echt een knaller gewend. Donderdag avond toen ik naar bed ging voelde ik wel echt pijn aan de linker kant, en uit ervaring weet ik dat rechts nogal lui is. Maar het waren niet de gebruikelijke steekjes, maar echt een pijnlijk kramp gevoel. Die avond in bed hadden we het ook nog even gezellig samen en dat deed dus ook wel een beetje zeer aan de linker kant.

    Vrijdag (gisteren) was mijn temp 36,4 en was de test opeens lichter geworden, en had ik weer wat dikkere afscheiding. Die ochtend werd ik wakker met nog steeds datzelfde kramp gevoel aan de linker kant wat na een uur of 3 eindelijk weggetrokken was.

    Nu vandaag 2 nog lichtere ovulatietesten (nog wel donkerder dan die van woensdag ochtend maar loopt wel hard af vergeleken met gisteren en eergisteren), een temp van 36,9 en mijn afscheiding is niet meer echt waterig, maar meer iets dikker wit met nog een klein spoortje eiwit, maar dit is echt verwaarloosbaar.

    Zou het kunnen dat ik toch woensdag avond ineens een piek gehad heb en hem gemist heb doordat ik niet een tweede keer getest heb, en dat mijn eisprong van donderdag op vrijdag nacht is geweest en dat daar die pijn dan toch vandaan kwam en mijn temp daardoor nog niet super verhoogd was? Kan LH ineens zo snel oplopen? Het lijntje van woensdag 10:00 was namelijk echt verwaarloosbaar.

    Hier ook mijn temp kaartje, de laatste 2 heb ik even ingevuld omdat ik wilde weten waar FF de kruis zou gaan zetten en moeten dus niet meegerekend worden! Ik zit vandaag dus op CD13.

    En als dit inderdaad mijn eisprong was, zouden jullie dan een LF van 11 of 13 dagen aanhouden? FF rekent zelf met 11 dagen, maar dat zou mijn cyclus deze maand dan wel heel erg kort maken (gemiddeld 27 dagen normaal)

    Hopelijk komen jullie er een beetje uit!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als je temperatuur zo hoog blijft als vandaag dan was je eisprong gister (op vrijdag). Maar het is even afwachten wat je temperatuur doet.

    Heb je na donderdag nog wel door getest?

    Ik zou uitgaan van je langste LF en dus 13 dgn.
     
  3. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja absoluut! Meerdere per dag zelfs. Maar vrijdag en vandaag dus echt aflopende testen. Ik had het ook helemaal niet verwacht om al op CD 11 een positieve test te kunnen hebben dus na die super lichte van woensdag niet meer getest die dag. Kan het zijn dat hij dan in de nacht van donderdag op vrijdag gesprongen is en ik daardoor nog geen goede verhoging had? Ik houd dan inderdaad 13 dagen aan! Misschien waren die andere 2 nog zo kort door het stoppen met de pil en dat het nu weer een beetje gelijk gaat lopen
     

Deel Deze Pagina