Zou er iemand mee willen kijken naar mijn temperatuurkaartje? Ik ben half augustus begonnen met temperaturen, maar in mijn vorige cyclus helaas geen eisprong gehad. Omdat deze heel lang duurde, heeft de huisarts mij primolut voorgeschreven om een bloeding op te wekken. Ik zit nu in een nieuwe cyclus en ben weer begonnen met ovulatietesten en temperaturen. Volgens ff heb ik mijn ovulatie al gehad, maar dit was niet te zien aan mijn ovulatietesten. Ik test 1x per dag. Zou ik mijn piek gemist hebben en toch mijn ovulatie al gehad hebben, zoals ff zegt? Ik weet dat de eerste stijging met het ingaan van de wintertijd te maken heeft, maar mijn temperatuur is nog nooit langer dan 3 aaneengesloten dagen hoger dan 36.3 geweest, en nu ineens wel. Alvast bedankt!
Temp je elke dag op dezelfde tijd? Na evenveel slaapuren? Temp je wel rectaal (tis nogal laag voor rectaal) en ga je er snachts niet uit? Persoonlijk zie ik nog geen eisprong in je kaart.
Ik temp iedere dag om 7.15 uur, direct na het wakker worden en rectaal. 's Nachts hoef ik er gelukkig niet uit. Slaapuren zijn steeds ongeveer hetzelfde. Soms moet ik er wat eerder uit (35 minuten), dan geeft ff die driehoekjes ipv zo'n rondje. Ik vind het opvallend dat ff wel een eisprong ziet, en dat mijn temp al zoveel dagen hoger is dan 36.3. Dat heb ik nooit eerder gehad sinds ik temp. Maar dus geen idee of dat echt vanwege mijn ovulatie is.. vandaar dat ik het hier even vraag
Tussen de 21 en 40 dagen. Dus die varieert nogal, vandaar dat ik met ovulatietesten en tempen ben begonnen
Ja snap ik dan. En hoelang ben je vd pil af? De cyclus hiervoor had je ook van die gekke dippen en dalen in je temp kan ik me herinneren. Het lijkt er zowat op alsof je cyclus nog aan het opstarten is.
Ik heb nooit aan de pil gezeten. Maar goed onthouden zeg! Klopt inderdaad, mijn temp is niet heel constant. Dat is niet normaal?
Hmm nee niet echt helemaal. Hij mag best wat wiebelen maar niet grotere springen maken. Maar je hebt dus ook nog geen volledige cyclus getempt (incl eisprong enzo), omdat de vorige dmv primolut is opgewekt.
Ah, okee... Nee, nog geen volledige cyclus inderdaad. Daarom heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Dmv primolut ging mijn temp flink omhoog, maar ik reageerde daar vrij heftig op. Had het ook nog nooit zo warm gehad. Ik heb dat kaartje ook even bijgevoegd. Dan zie je ook dat ik eigenlijk nog nooit zo lang een temp boven 36.30 heb gehad, en dat hoger dan 36.40 vrij weinig voorkwam. Van cd 70-80 slikte ik primolut.
Ja, dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken. Maar soms word ik ook gewoon eerder wakker. Het verschil is nooit groter dan 40 minuten, maar toch..
Gekke vraag misschien, maar weet je of het mogelijk is om een correctie te doen voor de afwijkende meettijden? Als ik een halfuur eerder heb gemeten, dat ik dan bijv een correctie +0.05 op mijn temp doe? Zoiets heb ik ergens gelezen. Uiteraard maak ik daar dan een notitie van in ff. Ik weet dat het niet ideaal is. Ik denk dat ik in mijn volgende cyclus daarom iets eerder ga meten om dit te voorkomen. Maar voor deze cyclus vroeg ik me af of dat eventueel een oplossing kan zijn?
Zou ik niet doen omdat je niet zeker weet of deze afwijking in tijd ook invloed heeft op je temp (bij de een heeft een afwijking van 30 min al invloed en bij een ander pas na 3 uur afwijking).
Hmmm, dat klinkt niet alsof het er betrouwbaarder op wordt. Ik dacht dat het misschien kon helpen om er een patroon in te zien ofzo. Maar dankjewel voor je hulp weer. Superfijn! Ik heb echt het idee dat jij er enorm veel vanaf weet allemaal
Ff zat denk ik inderdaad fout met die ovulatie. Inmiddels 15 dpo volgens ff, maar niet ongesteld en de zwangerschapstest gisteren was negatief. Dus dan klopt die ovulatie datum toch inderdaad niet? Mijn temp lijkt zich inderdaad wel te stabiliseren. En opvallend genoeg wordt hij eigenlijk niet meer lager dan 36.3, terwijl die daar eerst echt bijna altijd onder zat.
Dankjewel voor je reactie weer! Ik blijf het toch gek vinden dat ff hem wel ziet, en mijn temp voor het eerst sinds ik meet zo lang boven de 36.3 bleef. En vandaag ineens flink is gezakt naar 36.08. Afwachten maar of mijn menstruatie er dan toch aankomt..
Die kwam toen ik de negatieve zwangerschapstest erin noteerde op volgens ff 14 dpo. Daarvoor was het geen stippellijn.