Eisprong herkennen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luchia, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Hallo dames,

    Me vriend en ik zitten inmiddels in de 7de ronde en gebruik wel een app op me mobiel om me cyclus bij te houden.

    Ik heb 1 cyclus wel geprobeerd te testen met ovulatie testen maar weet niet als dit wel helemaal iets voor ons is.

    Nu probeer ik dus wel beter aan me lichaam te herkennen als ik me ovulatie wel of niet heb.. Nu heb ik sinds gisteren eind van de dag een soort vage zwaar gevoel onderin me rug en me liezen en onderbuik. Daarbij zijn me tepels ook heel pijnlijk. Herkent iemand dit ? Zit nu op dag 13 van me cyclus..

    Vraag me dan ook heel erg af als we dan nog op tijd zijn met klussen ..
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.808
    7.136
    113
    Vrouw
    Dit kàn te maken hebben met je eisprong. Maar hoeft niet.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een app kan niet in je lichaam kijken, dus dat is totaal niet betrouwbaar. Elke vrouw is anders. En zelfs elke cyclus kan verschillend zijn.

    Als je zekerheid wilt, zou ik toch voor de ovulatietesten gaan. En het anders op zijn beloop laten en tussen dag 8 en dag 20 om de dag gemeenschap hebben. Mocht er in die periode een eisprong langs komen, zit je altijd goed qua timing, want zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam.
     
    Luchia en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat @Jippie zegt. Die app zsm wegdoen. Daar heb je imo niks aan.
    Eisprong herkennen is ooo niet echt betrouwbaar. Het meeste wat je merkt ( slijmverlies, pijnlijke steken etc voel je voordat je eisprong daadwerkelijk plaatsvind.
    Het meest betrouwbare is temperaturen daarna een ovulatietest.
    Hoe is je cyclus? Regelmatig? Hoeveel dagen?
     
    Luchia vindt dit leuk.
  5. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Gebruik die app vooral meer om bij te houden hoe me cyclus loopt kwa dagen. Heb een tijdje namelijk gehad dat die wat onregelmatiger was.

    Merk dat bij me vriend er meer druk op komt als ik die ovulatie testen gebruik.. Lukt dan niet goed om tot het punt te komen :oops: Vandaar dat we ze eigenlijk 1 cyclus hebben gebruikt maar daarna eigenlijk niet meer maar zit wel te twijfelen om ze weer te gebruiken meer ook echt voor mezelf om me lichaam beter daarin te leren kennen
     
  6. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Ga me toch eens verdiepen anders in het temperaturen.. Klinkt iets beter denk ik dan de ovulatie testen wegens de druk die me vriend wat meer ervaart van die testen.

    Me cyclus was eerst tussen 27/28 dagen maar laatste 3 cyclussen 29/32/30 dagen
     
  7. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Ik herken het vaak aan zeurderige buikpijn met ook echt wel wat steken en dat in combinatie met rauw eiwitachtig slijm.. als dat slijm begint dan zit het ei eraan te komen :D
    Helemaal precies weet ik het dan natuurlijk niet, maar ik ben er tevreden mee.

    Ovutesten is niks voor mij, ben ik er teveel mee bezig en tempen begin ik niet aan. Ik wil niet teveel gedoe. Ook al zijn we nu al ruim anderhalf jaar bezig voor een 3e, ben ik inmiddels 40, maar nee, het moet nog wel enigszins spontaan gaan.

    Enne een cyclus zoals jij die hebt, is keurig netjes hoor @Luchia
     
    Luchia vindt dit leuk.
  8. Dutch

    Dutch Actief lid

    24 sep 2015
    160
    140
    43
    Vrouw
    Ik voel mijn ovulatie ook aankomen. Eerst krijg ik een zeurderig gevoel in mijn buik en daarna gigantische buikpijn en steken, meestal een avondje. Als ik dit niet zou hebben, zou ik wel ovulatietesten gebruiken. En anders inderdaad om de twee dagen knallen, dan moet het ergens wel een keer raak zijn :)
     
    Luchia vindt dit leuk.
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Het probleem met tempen is, dat je pas ziet dat je eisprong is geweest als het voor de daad te laat is...

    Vaak werkt een combi van billings, toename van libido, ovutesten en tempen (dat laatste ter controle of je echt een eisprong hebt gehad) het meest optimaal.

    Heb je niet de mogelijkheid om ovutesten te doen zonder ze direct bij je wederhelft te laten zien? En dan rond de tijd dat het nodig is gewoon lekker gezellig maken zonder er bij hem de druk erop te leggen?
     
    Luchia vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Temperaturen is veel meer gedoe dan ovulatietesten. Denk je dat hij de druk dan niet ervaart? De uitkomst is nl hetzelfde. Sex wordt onder druk gezet door het beruchte moetje.
    Als je die druk niet wil zul je het op z’n beloop moeten laten. Je cyclus is redelijk regelmatig dus tussen dag 10 en dag 20 om de dag sex hebben dan zit je wat dat betreft gewoon goed.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  11. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Hoe lang houdt die buikpijn meestal aan bij jou?

    Ik hoop voor jou snel op een mooie wondertje! :D Lopen jullie bij een dokter of dat niet?

    Het is gelukkig wel wat meer regelmatig dan voorheen :oops:
     
  12. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Heb daar zelf inderdaad wel over nagedacht als het deze ronde niet raak is misschien toch het op zo 'n manier te proberen..
     
  13. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Heb het idee ook dat ik temperaturen misschien eerder zou vergeten 's ochtends :oops:

    We hebben het er ook over gehad samen dat het geen moetje moet worden.. Het is voor me vriend ook dan z 'n eerste kindje als het eenmaal raak is en dus daar door ook wat spannender :p
     
  14. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @Luchia hoe je het ook gaat doen, ik hoop dat het jullie snel gegund is.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  15. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Dank je wel! :D

    Jij al een klein wondertje in aantocht zie ik in je banner! Gefeliciteerd :D
     
  16. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Na een paar ups en downs idd weer gelukt. Dankjewel!
     
    Luchia vindt dit leuk.
  17. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Buikpijn meestal een paar uur. Maar de laatste keer een paar dagen..

    Nee dokteren beginnen we niet meer aan. Daar vind ik mezelf te oud voor en als het voor een 2e was geweest hadden we dat wel weer gedaan maar voor een 3e niet. Als het bij 2 blijft is het ook goed.
     
  18. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Nu des te meer lekker genieten nu! :D
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina