Eisprong na stoppen pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dientje, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    #1 Dientje, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012
    Ongeveer 1 week geleden ben ik halverwege de strip gestopt met de pil. Afgelopen vrijdag kreeg ik mijn onttrekkingsbloeding en dat eindigde gister ochtend. Sinds vandaag heb ik enorm veel doorzichtig, rekbaar slijm. Kan dit (zo vroeg al) het begin van de eisprong zijn of is mijn lichaam gewoon zwaar aan het ontpillen? Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Zo snel een eisprong kan eigenlijk niet. Als je uitgaat van je onttrekkingsbloeding van vrijdag zou je nu op cyclusdag 5 zitten. Een eisprong voor dag 10 is vrij zeldzaam, helemaal als je net met de pil gestopt bent. Dus ik denk dat het door het ontpillen komt. Succes!
     
  3. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je voor je snelle reactie! Zo een vroege eisprong leek me ook nogal sterk, wel raar dat ik dan zoveel doorzichtig en rekbaar slijm heb. Heb dat anders nooit! Dat stomme ontpillen ook :(
     
  4. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Ik heb wel gelezen doordat het hormoon je eisprong onderdrukt je als je stopt gelijk een eisprong kan krijgen omdat na 24 uur eigenlijk je hormoon weer zo dusdanig is afgewakkerd dat zelfs in de bijsluiter staat de kans dat je zwanger word weer toeneemt.

    Ik vind het lastig te zeggen, en om eerlijk te zijn vind ik dit ontpillen ook maar iets raar. Mja misschien moet je lichaam weer in balans komen maar heeft dat nu echt impact op je vruchtbaarheid?

    Succes met klussen in iedergeval, voor je het weet schiet je raak ;)
     
  5. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Anders toch vlug even naar de winkel voor een ovulatietestje?
    Dan weet je het zeker en mis je hem niet als het toch zo is.. :)
     
  6. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou het er wel even van nemen, want halverwege de strip stoppen kan volgens mij zeker een eisprong opleveren. Als je in die week je pil vergeet is hij ook niet veilig en dat is niet voor niets.
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Void Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Dat kan nooit vanuit het niets binnen een paar dagen, daar zijn minimaal acht dagen voor nodig. Heb je veel eerder een eisprong, dan is de kans heel groot dat een eicel niet volgroeid en rijp is. En een onvolgroeide eicel is niet te bevruchten. Dus dan heb je er nog niks aan...

    Ik heb PCOS en gedurende de hele cyclus veel afscheiding. Dat zegt bij mij niks over een eisprong, dat komt puur door de verstoorde hormoonwaarden.

    Babke Volgens mij is het zo dat je in de eerste week geen pil mag vergeten. Als je er een vergeet, zet je lichaam het hormoon in gang wat voor een eisprong zorgt. Maar dan is het nog wel zo dat het een poos duurt voordat je werkelijk een eisprong hebt, dat is niet van het een op het andere moment.

    Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid een ovulatietest doen of klussen.
     
  8. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga vandaag toch maar een ovulatie testje doen, je weet maar nooit. Ik heb in de eerste week van m'n pilstrip, 3 pillen niet geslikt en daarna heb ik er nog 7 geslikt en ben toen gestopt, in week 2 ben ik gestopt. Heb wel een onttrekkingsbloeding gehad dus de kans dat ik toen een eisprong heb gehad lijkt me vrij klein. Het gekke is alleen dat ik nu rekbaar slijm heb dat eruit ziet als vruchtbaar slijm.
     
  9. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je een onttrekkingsbloeding gehad hebt, zal het inderdaad wle ontpillen zijn. Ik had de eerste maand na mijn nnuvaring ook vreselijk veel slijm.
     
  10. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat dacht ik ook al, je lichaam is natuurlijk helemaal van slag doordat het geen hormonen meer krijgt.
     
  11. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb toch maar een ovulatietest gedaan en als ik het goed zie is dit negatief toch?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • foto-4.jpg
      foto-4.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      183
  12. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Omdat ik niks snap van die ovu testen en omdat ik na een week de pil slikken ben gestopt, en me vreemd voel heb ik ook maar een zwangerschapstest gedaan. Heeft iemand ooit zo een vreemde test gezien? Ik niet iig! Het ziet er uit alsof er een voorgedrukte lijn in zat. Geen wonder dat ze hem gratis geven bij de ovu testen :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,5 KB
      Weergaven:
      93
  13. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Die 4e ovu test is zeker 2 streepjes joh! Die zwangerschaps test ziet er inderdaad heel vreemd uit bij het test streepje!
     
  14. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Die laatste ovutest lijkt me positief hoor, zo werden ze bij mij ook en kreeg ik tegelijkertijd van clearblue een smiley..

    Heb je wel geklust?????? :D

    Vage zw-test trouwens.. iig ongeldig! :(
     
  15. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als die ovutest er bij mij zo uitzag, was het nog negatief. Ik heb uiteindelijk alleen clear blue in gebruik, vind ik veel makkelijker die smileys.
    Ik heb op het forum vaker zo'n zwangerschapstest gezien. Volgens mij is dat een mislukte test ofzoits. Het is helaas niet positief.
     
  16. Bloem89

    Bloem89 Niet meer actief

    Ik zit met precies dezelfde situatie!
     
  17. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je voor de reacties dames. De zwangerschapstest is idd negatief, het ziet er zo vreemd uit! Wat betreft de ov testen, ik heb voor de zekerheid geklust :D voor het geval dat het toch positief is. Ik ben nog niet echt vertrouwd met die ov testen. Vandaag ga ik een nieuwe ov test doen en voor de zekerheid ook nog een kruidvat zw testje, heb gister weer de hele dag last gehad van steekjes, krampjes en gevoelige borsten. Misschien toch m'n eisprong...

    @Bloem89 ik had het nog opgezocht over die vroege eisprong en er zijn wel vrouwen die op dag 10 hun eisprong al hebben, dus het zou kunnen!
     
  18. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Laat je alle uitslagen nog ff zien/horen??? :D
     
  19. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Y87,

    De zwangerschapstest was zoals ik al dacht gewoon negatief. Wel heb ik weer een ov testje gedaan en nu lijkt het me wel echt positief! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • foto-5.jpg
      foto-5.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,5 KB
      Weergaven:
      127
  20. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan altijd, daarom is de pil vergeten ook zo link ;)
    de ovulatie test twijfel ik over, maar dat is omdat hij nog NET iets lichter lijkt. maar ik zou de komende dagen gewoon goed gaan klussen, je ei is dichtbij :D
     

Deel Deze Pagina