Eisprong niet vindbaar

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nefertiti, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Ik temperatuur nu sinds november. Sinds die tijd heb ik 2 keer een leesbaar kaartje gehad waarop mijn eisprong bevestigd was. Ik ben 2 maanden ervan een beetje sloppy geweest met invoeren, maar de laatste 2 maanden extra secuur. Ik blijf hetzelfde probleem houden. Ik heb zowel oraal als vaginaal getemperatuurd.

    Ik kan geen eisprong bevestigen. Mijn temperatuur kan gerust ietsiepietsie omhoog gaan maar de dag erna weer lager, enzovoorts. Er is niks leesbaar aan mijn kaartjes.
    Ik heb wél een regelmatige cyclus overigens, 27-30 dagen ongeveer en word elke maand netjes ongesteld. Gestopt met de pil sinds november.

    Kaartjes kan ik wel posten, maar heeft niet gek veel zin. Ik ken het principe, ben er uitgebreid op ingelezen (onder andere door het dikke boek Taking Charge of Your Fertility) dus ik weet hoe ik de kaartjes moet lezen. En er is echt niks te bevestigen.

    Herkent iemand dit? Ik heb overigens ook geen vruchtbaar slijm, het blijft bij mij op maximaal creme-achtig. Ben al naar de huisarts geweest omdat ik denk dat ik wellicht tekort heb aan progesteron, maar zij wil niet testen en vind dat ik gewoon een eisprong heb omdat ik ongesteld word.

    Ik voel rond de eisprong wel druk op mijn eierstokken of echt pijn, dus ik ga daar nu maar op af. Maar ja, zal je net zien, afgelopen maand voelde ik amper iets.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, zonder kaartje wordt het meedenken toch lastiger :)

    En sorry, ik ga het toch vragen:
    Je tempt dus wel rectaal (oraal is niet betrouwbaar, dus niet meer doen, vaginaal een goede 2 optie, mits wel ver genoeg ingebracht).
    Elkr ochtend op hetzelfde tijdstip?
    Direct na het wakker worden en zonder op te staan?
    Heb je elke nacht (ongeveer) evenveel slaapuren?
    Ga je er in de nachten nog uit?
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Je kan ook op eigen kosten bij een lab je bloed laten prikken, 5-7 dagen na je te verwachten eisprong. Dus zeg 8 dagen voordat je de menstruatie verwacht even bloed laten afnemen op progesteron.

    Op temperatuur kaartjes en ovulatietesten heb ik nooit een eisprong, temperatuur wisselt teveel en ovulatietesten worden nooit donker. Toch heb ik een uitstekende eisprong :) cyclus analyse, bloedafname en dat ik in een jaar 3 keer zwanger was bevestigen dat wel.
     
  4. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
  5. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Oraal is op zich prima betrouwbaar, mits je de thermometer op dezelfde wijze hanteert, het gaat om het patroon en niet om de exacte temperaturen. Legio vrouwen gebruiken de methode met oraal temperaturen ;)

    Ik temp niet rectaal en dat ga ik ook niet doen, vaginaal leverde absoluut niet meer duidelijkheid op maar kan altijd de volgende ronde alsnog eens proberen.

    Elke ochtend zelfde tijdstip, direct na het wakker worden en zonder op te staan, goede slaap, ga er niet uit. Ik ken de regels zoals ik al zei ;)

    Kaartjes heb ik toegevoegd.
     
  6. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Inderdaad worden de ovulatietesten bij mij ook niet donker.

    Huisarts zei dat prikken wel kan maar geen zin zou hebben, omdat het elke maand (en elk moment zelfs) kan wisselen.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja progestron wisselt, maar als je 8 dagen voor je verwachten menstruatie aanhoudt met een regelmatige cyclus of 5-7 dagen na je eisprong die je vermoed geeft de progestron in bloed wel aan of je een eisprong hebt gehad. Dan is de progestron op z'n piek
     
    Nefertiti vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij 100% zeker weet dat je elke nacht altijd met mond dicht of altijd met mond open tempt, dan is oraal idd prima.
    Echter kan je temp veel lager liggen wanneer je met je mond open slaapt, dan wanneer met mond dicht.
    Daarom is oraal niet betrouwbaar. Veel te veel invloeden van buitenaf ;).
    Ik denk ook dat dat de reden is dat je je ei niet kan vinden.
    Je tempkaart schommelt idd behoorlijk en zal hoogstwaarschijnlijk komen door het orale tempen ;).

    De kaartjes zijn dus met orale meetpunten?? Dan zou ik idd de volgende ronde vaginaal gaan meten.
    Ik ben heel benieuwd of je je ei dan wel gaat terugzien in je kaart :)
     
  9. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Yes, ik ga volgende ronde wel weer even vaginaal proberen dan.
    Voor nu hoop ik dat mijn ei niet voor het weekend was (zoals ik wel denk) maar zaterdag of later, want dan hebben we nog een kansje deze maand :)
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Succes en we duimen gewoon dat een volgende ronde helemaal niet nodig is ;)
     
  11. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Snap niet wat het probleem is om rectaal te gaan tempen?
     
  12. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Ik vind dat onhandig. Liggend een thermometer in je achterkant stoppen met je vent naast je. Dan doe ik het liever vaginaal, dan kan ik gewoon rustig op mijn rug liggen wachten :)
     
  13. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Mijn man merkt er niks van en die is het ondertussen wel een beetje aan gewend na 3 jaar:roflmao:
    Maar als je het accuraat wil doen adviseer ik je toch eens een cyclus rectaal te proberen.
    Je zult zien dat je eisprong dan veel duidelijker vindbaar is:thumup:
     
  14. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Grappig dat dat hier dé methode is. Ik ben al maandenlang lid op facebook van een groep dames over de hele wereld die die Fertility Awareness methode gebruiken (als anticonceptie en als extra inzicht in conceptie) en die lachen je nog net niet uit als je rectaal meet. Duizenden vrouwen op die groep die oraal of hooguit vaginaal tempen.
    Ik denk overigens dat ik een lange cyclus heb deze maand, want ik ben enorm opgeblazen en scherpe pijnen linksonder. Duidt toch op een late ovulatie.
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de vraag hier dropt als je eigenlijk al je standpunt hebt ingenomen wat betreft temperatuur opmeten.
    Misschien moeten wij met zijn alle al die fb vrouwen eens uitlachen omdat iedereen toch weet dat rectaal je temperatuur meten altijd het meest betrouwbaar is. :thumup:
     
  16. Nefertiti

    Nefertiti Actief lid

    27 dec 2018
    115
    121
    43
    Vrouw
    Ik drop de vraag hier omdat ik vragen heb over mijn kaartje.
    Ik neem overigens geen standpunt in, dat wordt andersom gedaan door te zeggen dat oraal onbetrouwbaar is. Ik geef aan dat mijn ervaring, op die facebookgroep, anders is.

    Het is maar net hoe je het leest.

    Edit: overigens, ik geef aan dat rectaal op die groep echt een unicum is, ik heb daar ooit eens een draadje gelezen waarbij er inderdaad vol verbazing werd gereageerd op rectaal tempen. Dat is dus niet mijn eigen standpunt. Ik vind het gewoon opvallend dat de standpunten zo uit elkaar liggen.
     
  17. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik meet ook rectaal, nooit over nagedacht om het anders te doen. Naar ik weet is dat inderdaad de meest betrouwbare methode. Beetje vaseline eraan en hoppa! Mijn vriend kijkt er ook niet meer van op.

    Ik denk dat je, als de piek niet te vinden is, je inderdaad beter eens vaginaal of rectaal kunt proberen. Hopelijk is de uitslag dan duidelijker.
     

Deel Deze Pagina