eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nickey, 4 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nickey

    nickey Lid

    2 jan 2006
    35
    0
    0
    hee meiden,

    Over de eisprong, ik zat eens te kijken bij die calculator. Is dit niet heel wisselend per persoon ? Ik snap wel dat er een bepaalde cyclus is maar zou dat niet erg kunnen schelen per lichaam ? Nou is er bij mij geen peil op te trekken hoor want ik ben meestal pas na 32 dagen tot 35 ongesteld.

    Daarnaast had ik eerder al eens een ander vruchtbaarheidsschema overgeschreven die erg verschilt met de calculator van deze site ?
    hahaha ik weet even niet meer wanneer ik nu het meest vruchtbaar ben

    Ik zal hem even kort weergeven

    dag 1 tot 5 ongi
    6 tot en met 7 minder vruchtbaar
    8 tot en met 13 vruchtbaar
    14 eisprong
    15 vruchtbaar
    16 tot en met 28 minder vruchtbare periode
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi, als je een onregelmatige cyclus hebt is het idd moeilijk uit te rekenen wanneer je eisprong plaatsvindt. Ovulatietesten zijn daarvoor wel handig. Het schema dat je aangeeft gaat uit van een 28 daagse cyclus, terwijl je calculator rekening houdt met jouw langere cyclus, waardoor de eisprong ook later is in jouw cyclus.
     
  3. nickey

    nickey Lid

    2 jan 2006
    35
    0
    0
    in deze calculator gaat men er pas vanuit na 12 dagen een beetje vruchtbaar te zijn met 28 dagen en het schema hierboven al vanaf de 8 e dag.
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je leest ook wel dat in de tweede week de kans op bevruchting bestaat, en dat je dan veel moet klussen. Dat komt dan wel overeen met jouw schema.

    Maar elk lichaam is natuurlijk weer anders!

    Pim
     
  5. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    vlgs banner eisprong vandaag gehad. maar ik denk al eerder als ik kijk naar slijm had ik gisteren een hele dikke slijmklodder. ( nog niet eerder zo`n klodder gehad geloof ik dat dik en slijmerig was . die dag er voor ook gezien. HELDER EN REKBAAR.
    mijn baarmoeder staat hoger en ik ben weer een stuk droger ..
    de afgelopen dagen goed geklust . gisteren nog geprobeerd..
    aar half gestopt vonden beide niet lekker.. en of ik vanaaf nog zin heb kweet nie.... LIEK...
     
  6. Niet meer actief

    Nou meid ik hoop voor je dathet raak is door al het geklus
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ha Lieke,

    Wij hebben de afgelopen dagen ook een beetje gekunseld geklusd. Mijn vriend had net nachtdienst. En we wilden wel gebruik maken van de vruchtbare dagen. Dus dan maar met een volle maag na het eten en voor de nachtdienst..................

    Pim
     
  8. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Vond ie vast niet erg ;) neem ik aan...die van mij heeft binnenkort ook nachtdienst, nu middag...dus dan is ie er tot half 12 's avonds niet :(
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    heej Pim haha ik begrijp het uiteraard moet je gebruik er van maken he.. doen wij ook wel eens lekker na het badderen of ongegeneerd op de bank.
    hoop dat je lekker raak geklust heb en gezellig dat we een beetje gelijk lopen.
    het mafste is dat ik nog wel steken in mijn linkerhelfie voel dus ik had het er al over met vriendlief ik ga voor de volgende cyclus of er na aan de slag met ovu testen om te kijken wanneer het daadwerkelijk gebeurd...
    maar ben nog er nog niet zeker van...
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik voel de eisprong zelf niet, maar ik kan het heel goed aan m'n afscheiding merken. Ach ja voor de zekerheid gaan we nog maar lekker even door!

    Pim
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Weet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik heb toen ook mijn slijm telkens heel goed in de gaten gehouden en de laatste keer (dus toen ik zwanger ben geraakt) had ik op een middag echt een 'goed' gevoel over het tijdstip. Mijn vriend was thuis en die moest eigenlijk weg, dus die zei, vanavond dan. En ik zei 'nee...ik weet niet, maar mijn gevoel zegt echt nu' haha. Heel vreemd eigenlijk, maar blijkbaar wel goed! ;)
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb het de vorige keer ook goed in de gaten gehouden en was meteen in de eerste ronde zwanger (mk gehad).
    Even na mijn bloedverlieshad ik het gevoel weer, maar was toen te druk met allerlei echo's en zat in onzekerheid of ik een mk had of niet. Als ik terugreken heb ik ook toen mijn vruchtbare dagen gehad.
    Nu heb ik weer precies hetzelfde. We maken er maar gebruik van en wachten in spanning af!


    Pim
     

Deel Deze Pagina