Eitje groeit niet verder - Letrozol

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Goodvibes, 2 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goodvibes

    Goodvibes Nieuw lid

    2 mei 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal! Ik ben met een 5 daagse behandeling met Letrozol begonnen om de eisprong op te wekken. Tijdens de eerste echo (op vrijdag) was mij eitje 17,8mm en kreeg ik advies om te vrijen, tijdens mijn volgende echo (maandag) was het eitje 18,2 mm. Hij is dus niet verder gegroeid. Nu moet ik woensdag terug komen. Ze zei dat het ook mogelijk is dat hij 'nu aan het springen was' al lijkt me dat sterk? Iemand hier ervaringen mee? Dankjewel!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Is afwachten. Die van mij sprongen pas na 25mm. Toen bleef ze ook maar zeggen vanaf 17 mm 'nu vrijen hoor, hij springt bijna'. Na 1 week was de lol daar wel vanaf :roflmao:


    Met clomid bleef ie bij mij 1 ronde doorgroeien zonder te springen.. zelfs met postieve lh test en verdwenen ei groeipijn.

    Maar goed ik ben nu over op injecties en dat leverde op dag 10 al 3 rijpe eitjes op :|

    Je kan er soms geen pijl op trekken merk ik.

    Ik krijg ovitrelle nu, dus eisprong wordt afgedwongen omdat ze bij mij groter worden. Kunnen ze dat jou ook niet geven?
     
  3. Goodvibes

    Goodvibes Nieuw lid

    2 mei 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Ik ben net voor de volgende echo geweest en hij is nogsteeds 18 mm. Nu zei deze vrouw dat het waarschijnlijk een follikel/cyste is en dat het dus geen nut heeft om Ovitrelle te geven, omdat het dus geen 'echt' eitje is ? Er zat er een naast en deze was nu 11mm. Vrijdag weer terug en dan bekijken ze dat nieuwe eitje. Aan de hand daarvan of doorgaan met het nieuwe eitje, of extra letrozol nemen of eerst menstrueren en dan weer opnieuw een ronde met hogere dosering.

    Is het bij jullie wel voorgekomen dat dit andere eitje dan doorgroeit? Erg spannend allemaal!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja dat is idd geen goed eitje als t niet groeit. Grote kans dat die is overgebleven van vorige ronde en nu door de hormonen misschien traag meegroeit.

    De maand na de follikel die bleef zitten en een enorme cyste werd (als in...hele eierstok verdwenen en we dachten dat t mijn blaas was... was cyste), zat er in de startecho nog steeds maar groeide wel netjes een follikel ondanks de cyste :) de maand erop was de cyste helemaal verdwenen.

    Belangrijk is ook dat het baarmoederslijmvlies goed meegroeit met de follikel. Als andere eitje niet fanatiek doorgroeit zou ik zelf zeggen, breek t cyclus af. Liever verse start dan doorkwakkelen.
     
  5. Goodvibes

    Goodvibes Nieuw lid

    2 mei 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie weer! Ben net geweest en een andere arts gehad. Nu zat er nog maar 1 eitje van 16,5. Die cyste was geen cyste (zoals ik al dacht, omdat die aan de start van de medicatie niet aanwezig was). Maar wat er nu precies gebeurd is weet de arts ook niet. Heel verwarrend allemaal. Volgende week dinsdag weer terug, nog geen medicatie gebruiken. Geen idee of nou 1 gesprongen is, of er verkeerd gemeten was, of eentje gekrompen is?
     
  6. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Ik had dit deze ronde ook. Hoe dik was je baarmoederslijmvlies bij de eerste en 2e echo? Bij mij was die nog onder de 4mm waardoor ze bij de 2e echo wisten dat het een lege follikel was ipv een eitje.
    Ze hadden geen hoop meer, maar toch nog een echo op dag 17 gekregen en ja hoor. Baarmoederslijmvlies was nu al 8 mm en een eitje was nu wel doorgegroeid naar 1.5. 2 dagen later was het eitje opeens (dus op dag 19) 2.0! Ovitrelle is toen meteen gezet en ik heb die middag nog de IUI gehad. Nu sinds gister aan de utrogrestan voor het eerst en kapot moe helaas.

    Maar het kan dus nog goed komen!
     
  7. Goodvibes

    Goodvibes Nieuw lid

    2 mei 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Oeh houd me op de hoogte! Ik heb mijn fingers crossed voor je. Wat enorm rot dat je zó moe bent, dan kan je echt geen kant op. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
    Ik ben vandaag weer geweest en ineens is er niks meer zichtbaar, bizar toch! Niks wees verder op een eisprong. Ze weten niet of er een eisprong is geweest of niet en ook niet en dus moet ik even 2 weken afwachten en dan een zwangerschapstest doen of menstrueren of er is niks en dan is het dus geen eisprong geweest. Ik hou jullie op de hoogte!
     
  8. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina