Eiwitshakes en afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wie gebruikt eiwitshakes bij het afvallen?
    Helpt dit je echt? Ik zit er aan te denken dit te gebruiken... Gewoon als aanvulling dus niet als maalijdvervanger!! Bijv een shake tussendoor of bij de lunch...
    Ik hoop dat het gaat helpen tegen het hongergevoel.
    Ik eet namelijk écht genoeg maar ben gewoon een ontzettende vreetzak ;)
    Voorheen at ik heel veel fruit maar daar wil ik vanaf want dat zit ook vol suikers en er gingen bij mij zo een 5-6 stuks fruit per dag doorheen :)
     
  2. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik heb mij laten vertellen (dus weet niet of het juist is) dat eiwitshakes enkel een effect hebben in combi met sport.
    Die zouden dan de spieropbouw ondersteunen...
     
  3. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Volgens mij kun je deze alleen gebruiken als maaltijdvervanger... anders heb je dubbelop. Dus dan zou ik één of twee maaltijden vervangen door zo'n shake.
    Bij mij hielp het wel, ben er een aantal jaren geleden 10 kg mee afgevallen.
     
  4. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ik gebruik nu eiwitshakes om af te vallen. Ik vervang wel s'morgens en s'middags mijn maaltijd door een shake.

    Tot nu toe heeft het nog niet geholpen. Is ook mijn eigen schuld! In de namiddag krijg ik trek in zoets en dan eet ik bijna een hele doos chocolade of eet ik koekjes :)
    Kan niet verwachten dat ik afval dan he :p

    De shakes op zich zijn wel lekker. Ik bestel ze op body en fitshop.
    Vult goed alleen heb ik na 2uur terug honger...

    Maar aangezien jij dit als tussendoor zou nemen zou dit goed moeten lukken en zou je geen hongergevoel moeten hebben.
     
  5. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik gebruik ze nu als afwisseling. Meestal als ontbijt, maar soms dan ook gewoon brood of havermout.

    Als ik ze als lunch gebruik heb ik binnen 1.5 uur alweer honger.

    Ik heb de aardbei van kruidvat. Die is wel lekker:)
     
  6. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Eet je ze met melk of yoghurt? Ik had het idee dat yoghurt meer vulde dan melk, en daardoor waren ze ook niet zo mierzoet ;)
     
  7. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik gebruik eiwit shakes op advies van mn personal coach bij de sportschool. Ik gebruik ze enkel als ondersteuning bij het afvallen en zeker niet als maaltijdvervanger! Eiwit helpen je lichaam om beter spieren op te bouwen en je lichaam gebruikt meer energie om de eiwitten af te breken dan bijvoorbeeld andere voedingsstoffen.
    Ik sport twee maal per week in de sportschool en doe dan een half uur intervaltraining op de fiets gebaseerd op mijn maximale hartslag. Daarnaast heb ik een eiwit rijk dieet. Ik eet 's ochtends twee boterhammen. Tussendoor eiwit shake. Lunch drie boterhammen natuurlijk met mager beleg. Tussendoor wat yoghurt met fruit. Gewone avondmaaltijd en dan 's avonds nog een shake. Ik zit op 1650calorie en val rustig aan steeds wat af. Nu al jaar bezig en ondertussen 20kilo op gezonde manier kwijt. ;)
     
  8. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ligt eraan of je echt eiwitshakes (van de sportschool) wil gebruiken of maaltijdshakes (van Weightcare) die laatste zijn om af te vallen en als vervanging van een maaltijd. De eerste als aanvulling bij je dieet/sport.

    Let wel op, van teveel eiwitshakes (de sportschoolvariant) wordt je moddervet indien je niet sport!
     
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ik heb ze compleet vervangen voor mijn ontbijt en lunch. Ik at er 200gr rauwe groente en kwark bij, tussendoor fruit. Savonds alleen groente wn vlees. Nou ik ben geen gram afgevallen of het zat er na een week weer aan. Ik begon slechte adem te krijgen en ontzettend veel winden te laten. Voor mij geen shakes meer... Heb het best lang gedaan trouwens
     
  10. Mummy2012

    Mummy2012 Lid

    17 okt 2013
    78
    0
    0
    Ik ben nu 2 weken bezig met herbalife waarbij mijn eetschema er zo uit ziet:
    - 's ochtends een glas water met aloe vera, 1 glas kruidenthee van herbalife en een shake (aangemaakt met magere melk)
    - 10 uur eiwitrijk tussendoortje en fruit
    - 12 uur gezonde lunch
    - 15 uur eiwitrijk tussendoortje en fruit
    - 18 uur gezonde avondmaaltijd

    Dit in combinatie met tenminste 30 minuten per dag bewegen.
    En het drinken van 3 liter water per dag (thee niet mee gerekend)

    Na 4 weken ga ik de lunch ook vervangen door een shake. De rest blijft hetzelfde.

    Ik vind dit principe heel erg prettig werken. Ik leer nu ook dat het niet alleen maar om de kilo's gaan die eraf moeten maar met name om het verlies van cm's. Door bewegen en sporten verlies je vet, maar bouw je spieren op en die wegen zwaarder als vet. Dus alleen uitgaan van het resultaat op de weegschaal geeft een vertekend beeld. Ik val niet zo hard af, maar zie wel resultaat in cm's en merk het nu al aan mijn kleding.
     
  11. Mummy2012

    Mummy2012 Lid

    17 okt 2013
    78
    0
    0
    Ow ja, ik heb een aantal jaar geleden een eiwit crash dieet gevolgd genaamd Cambridge waarbij ik al mijn maaltijden verving door een shake.
    Ben hiermee in 4 maanden tijd 30 kg afgevallen.

    Maar...tijdens mijn zwangerschap (zonder gek te eten) in no time ook weer 30 kg aangekomen.

    Doe dit soort dingen dus nooit, want het enige wat het doet is gewichtsverlies voor een korte tijd en een volledige afbraak van je lichaam!

    Herbalife is absoluut niet te vergelijken met dit soort crash diëten, in tegenstelling tot wat sommige mensen beweren.
     
  12. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Ik ben 40 kilo afgevallen met maaltijdvervangende shakes. Toen nam ik alleen 3 maaltijdvervangers en verder niets. Nu ik nog maar een paar kilo moet ben ik over gegaan op 1 shake voor ontbijt, tussendoor fruit, weer een shake voor de lunch, tussendoor rauwkost, avondmaaltijd met minder koolhydraten dan ik vroeger at en na het avondeten hooguit een rijstwafel of wat zwarte olijven op water.

    Het werkt als een trein. Er zijn veel mensen compleet anti, maar ik neem aan dat je de gezondheidsrisico's kent of dat je jezelf er in verdiept voordat je er aan begint. Dan is het een weloverwogen keuze.

    Ik verloor de 40 kilo met Cambridge 500 en gebruik nu de veel goedkopere en lekkerdere shakes van Etos (Caffe Latte, 10 voor 5,99).
     
  13. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja ik!

    Met de shakes vd body & fit shop... begonnen met afslank eiwit en toen ik eenmaal mijn gewenste gewicht had overgestapt op de whey perfection.

    Wel idd in combinatie met intensief sporten, 2 shakes op een dag, smorgens en savonds en dan nog 4 normale (gezonde) maaltijden.

    Nu gebruik ik de gewone whey bij mijn ontbijt als extra, doe het dan door de all bran met magere melk en wat fruit erbij, en dan na het trainen als ik thuis kom nog een gewone shake.

    Afslank eiwit heb ik maar heel kort gebruikt, omdat ik de meeste kilootjes daarvoor al op eigen kracht ben kwijtgeraakt ben ik er misschien 5 a 6 kg mee afgevallen toen zat ik ook echt wel op mijn streven (55kg) heb het gebruikt omdat die laatste kilootjes het moeilijkst waren om kwijt te raken.
     
  14. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik was na 1 week kruidvat shakes 2x per dag, s avonds normaal avond eten en tussendoor fruit (appel of kiwi) groente (komkommer, tomaat) en drinken groene thee icm 2x per week hardlopen 3 kg afgevallen. Binnenkort ga ik weer verder omdat ik tussendoor griep en buikgriep gehad heb. Ik wil er nu nog 6 kilo af.
     
  15. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik ben nu bezig met de shake van weightcare en in 2 weken 6 kilo kwijt.

    ochtend shake plus glas water
    tussendoor stuk fruit met 2 glazen water.
    lunch zo'n reep van weightcare met thee en water.
    avond eten gewoon wat de pot schaft maar iets minder dan eerst

    hrt gaat super goed en lijdt echt geen honger en ik ben echt een chocolade en cola verslaafde.

    de shakes van de kruidvat staat op eiwitshake ja maar als je goed gaat zoeken bij ingrediënt en oo inet zijn ze voornamelijk op basis van suikers gemaakt. Vandaar de wieghtcare is ook zo veel lekkerder

    even ter info 3 weken terug woog ik 138 kilo nu 131kilo en voel me zoveel beter.
    heb nog een hele weg te gaan maar komt goed vanaf vrijdag ga ik fitnessen erbij.
     
  16. Salsera

    Salsera Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.156
    160
    63
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet dat het de bedoeling van TS is om af te vallen door maaltijden te vervangen door eiwitshakes. Dit lijkt me ook niet de juiste manier, ondanks dat ik het zelf ook echt wel geprobeerd heb. Zoals ik het begrijp wil TS gewoon afvallen door gezond te eten (en wellicht erbij te sporten) en de shakes als tussendoortje gebruiken.

    Volgens mij moet dit gewoon kunnen hoor, mits je het als vervanging van een ander tussendoortje gebruikt en niet extra neemt. De eiwitten zouden je langer een vol gevoel moeten geven.

    Mocht je eiwitshakes gaan nemen dan zou ik ze wel van (bijvoorbeeld) body & fit shop nemen. Niet van Kruidvat, Weight Care ed gezien de hoeveelheid suikers die daarin zit.
     

Deel Deze Pagina