Eiwitten in urine met 35 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaZijnIsDeBom, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    hey!
    Iemand ervaring?
    Net bij de gyn geweest. Alles in orde. Bloeddruk ook normaal. Alleen doordat ik aan gaf dat mijn buik erg veel hard is wilde hij wel even mijn urine onderzoeken. Daar kwam uit dat ik geen blaasontsteking heb maar er zijn wel leukocyten gevonden waardoor ze mijn urine met spoed naar het lab hebben gestuurd en ik vandaag nog gebeld wordt met de uitslag. Maar ik had nogal een jonge niet zo heel duidelijke assistente en ik heb geen idee wat ze nu in het lab nakijken wat niet al uit de test naar voren kwam en waar ze eventueel bang voor zijn. Zeker niet omdat mijn bloeddruk wel gewoon heel netjes is.

    Iemand die hier meer over weet?
     
  2. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Waarschijnlijk een algemene test. Glucose (suiker), bloed, eiwitten, nitriet en leuko's in je urine.

    Leuko's + harde buiken wijzen vaak toch op iets van een blaasontsteking en dan kunnen ze in bet lab je urine nauwkeuriger testen dan met zo'n dip-strookje op de poli.
     
  3. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Leuko's zijn wat anders dat eiwitten hè? Als ze dat in je urine vinden wijst dat vaak op een infectie ergens. Daarom zetten ze het op kweek om te kijken welke bacteriën erin zitten. Als ze echt eiwitten hebben gevonden kan dat duiden op zwangerschapsvergiftiging maar het kan ook van afscheiding zijn. Was het een gewassen middenplas?
     
  4. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ze waren idd bang voor zwangerschapsvergiftiging. Maar ze noemde leukocyten en later hadden ze het over eiwitten en vroegen ze of ik wel gewassen had. Dat had ik, en eerst beetje in de wc geplast enz.

    Anyway, na onderzoek op het lab bleek t allemaal wel mee te vallen en is er geen enkele reden tot verder onderzoek.

    Opgelost! :D

    Bedankt voor de reacties!
     
  5. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Gelukkig maar! Fijne zwangerschap nog :D
     

Deel Deze Pagina