Eiwitten in urine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wilma1978, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wie kan me helpen met het volgende. Ik ben vanmorgen bij de Vk geweest en heb mijn urine ingeleverd. Nu zat daar een klein beetje eiwit in, niet heel erg veel en het zou ook eventueel van afscheiding kunnen zijn geweest.
    Omdat mijn ijzer toch ook geprikt moest worden (7.4 dus perfect) heeft ze gelijk mijn glucose gemeten. Deze was 4.3 (ik had hiervoor alleen een kop koffie met melk op, dus bijna nuchter) en was volgens haar perfect.
    Volgende keer wordt er toch al een dagcurve geprikt, dit omdat ik toch wel iets flinker ben dan gemiddeld en er dus een hoger risico voor heb.
    (Ben trouwens weer afgevallen, nu dus in totaal vanaf twaalf weken 1.6 kg aangekomen, moet geloof ik vaker zwanger zijn;) De baby groeit trouwens wel gewoon goed, en mijn buik is ook behoorlijk aan het groeien, dus daar gaat het in ieder geval niet vanaf).

Toch vraag ik me wel een beetje af of dat die eiwitten in urine kwaad kunnen, of dat het toch van afscheiding komt (dit omdat mijn glucose geprikt toch ook goed was).

Groetjes,

Wilma

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    hoi ,
    ik lees even met je mee , want ik had toevallig vanmorgen hetzelfde ad hand = verhoogde eiwitten .
    aangezien ieder vrouw bij mij in de familie zwangerschapsvergiftiging heeft gehad zit ik ,em te knijpen , moet vanmiddag om 2 uur terug .
    voor de rest kan ik er niks over zegggen want ik heb er echt een verstand van maar dat al je andere waardes goed waren , zal het wel goed zijn toch . ?
    ik begreep dat je bij verhoogde eiwitten veel water moet drinken en veel rustten dus dat gaan we dan maar doen he :)

succes ermee
    grtz

3. Seth

Seth Niet meer actief

hoe was je bloeddruk?

ik neem aan goed... anders had vk er wel iets van gezegd...

iig ik heb bij mijn eerste zwangerschap eiwitten in mn urine gehad, maar omdat mn bloeddruk mooi laag was, adviseerde vk me om bij HA ff te laten controleren op blaasontsteking.
    (kan teken zijn van blaasontsteking en hoef je verder geen klachten te hebben)

Had ik niet trouwens... maar zou ik dus ff doen als ik jou was.....

Verder als je bloeddruk mooi is.. hoeft het niets te betekenen....
    Eiwit in urine KAN duiden op zwangerschapsvergifting, maar dan heb je (meestal) ook een hoge bloeddruk en andere klachten.

4. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Mijn bloeddruk was ook prima in orde, 110/65. Dus dat is ook mooi. Ik wist het trouwens nog niet van de blaasontsteking, dus dat is misschien wel even een idee om na te laten kijken.

Voor de rest heb ik een perfecte zwangerschap (jammer genoeg met behoorlijke last van BI vanaf week 12, maar dat stukje lichaam zit gewoon niet meer aan me vast;)), dus ik het zal allemaal wel mee vallen. Ik heb in ieder geval geen klachten die kunnen wijzen op zwangerschapsvergifitiging, maar ik hou het zelf ook wel even in de gaten.

Groetjes,

Wilma

5. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik kom ook net van de verloskundige af en ze hadden ook een spoortje eiwit gevonden. Mijn bloeddruk was 105/60 dus prima!!
    Voel me verder ook goed. Ik hoefde me nergens druk om te maken.... dit kon weleens voorkomen maar hoeft absoluut niet te duiden op zwangerschapsvergifteging!!

Iedereen nog heel veel succes met de zwangerschap.

Groetjes Klungel

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Eiwit in je urine kan onder andere komen van afscheiding, blaasontsteking of het kan duiden om zwangerschapsvergiftiging. Je bloeddruk is prima in orde en ik neem aan dat je ook geen andere kwaaltjes hebt (hoofdpijn, sterretjes zien, misselijk, pijn bovenbuik) dus het lijkt mij wel mee te vallen.
    Denk als het vermoeden was geweest dat je zv had je allang naar het ziekenhuis was gestuurd voor een ctg en bloedprikken.

7. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    dames , even de uitslag bloeddruk was 145 / 85 dus wel in de gaten houden , hou ook ontzettend veel vocht vast ( 6 kilo gegroeid in 4 weken :0 daar schrok ik wel van , dus nu moet ik toch wel wat vaker op controle komen en hopen maar dat het gped b;ijft gaan !

succes iedereen groetjes :)

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Fijn dat je wat vaker op controle mag komen zo worden jij en de baby goed in de gaten gehouden. Het komt vaker voor een hoge bloeddruk aan het eind van de zwangerschap. Ik had vanaf week 30 regelmatig een (te) hoge bloeddruk. Ik was bang voor zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk ben ik met 40+4 thuis bevallen van een gezonde zoon. Ik heb wel heel goed m'n rust gepakt. Dus als je tussen de middag kan liggen zou ik dat zeker doen. En let een beetje op met zout eten. Het betekent overigens niet dat je zoutloos moet eten. Succes!

9. Alita

Alita Niet meer actief

ik had ook zwschapsvergiftiging en dus eiwitten en hoge bloeddruk en veel vocht vasthouden enz....werd goed in de gaten gehouden en uiteindelijk is alles gewoon goedgekomen...

Maar was even niet leuk, 3x per week aan de ctg enz...maar dochter is natuurlijk 2 dagen voor de uitgerekende datum gekomen....ze zeggen dat het in principe voor je kindje minder ernstig is en voor jou wat gevaarlijker. Mischien stom maar ik vondt dat wel een beetje fijne gedachte alhoewel het met jou ook goed moet gaan natuurlijk...

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.078
    7.830
    113
    Ik heb PE/HELLP gehad tijdens mijn zwangerschap en dus geleerd dat je bij eiwitten op moet passen. Glucose heeft er niets mee te maken. Bloeddruk wel voor een groot deel, maar als je HELLP hebt hoeft je bloeddruk niet per se hoog te worden (gebeurt wel heel vaak)

Ik zou de VK bellen en vragen of er idd op blaasontsteking getest kan worden, en of je nog een keertje urine in kan leveren voor controle. Zorg ervoor dat zowel bij de urine voor de blaasontsteking als bij die voor de eiwitten je een gewassen plas inlevert! Dus: eerst met wattenbolletjes of een schoon washandje de boel van onderen schoonwassen met alleen water, een beetje in de pot plassen, de middenplas opvangen en de rest gewoon in de pot uitplassen. Hiermee minimaliseer je het risico op vervuiling door bv afscheiding.

11. Alita

Alita Niet meer actief

im moet nu trouwens bij deze zwschap vanaf volgende afspraak iedere keer urine meenemen voor de zekerheid....bloeddruk is wel wat hoger maar gewoon prima maar ik hou al vocht vast..ik vindt het fijn dat ze gewoon het zekere voor het onzekere nemen bij mij nu..
    Al hoef ik nu niet weer zwschapsvergiftiging te krijgen....

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik had vanmorgen 165/95 en na rust 143/93 met wat eiwitten in de urine :( Ze hebben bloed afgenomen en ook mijn bloedplaatjes waren aan de lage kant. Gelukkig niet zo laag dat ze meteen in moeten grijpen. Ik mag dus thuisblijven tenzij ik last krijg van hoofdpijn, misselijkheid of andere klachten. Wel moet ik vrijdag al weer terugkomen om alles opnieuw te laten testen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja xaph meer kunnen ze nu niet doen meid.....nu moet je genoeg rusten en maar afwachten komt goed hoor.....

Deel Deze Pagina