EKR hoog 1e termijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lindawen79, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Afgelopen maandag voor controle bij de gynaecoloog geweest. Termijnecho en bloed en urineonderzoek gehad.
    Ik heb pas over een week of 8 een vervolgafspraak.

    Nu zag ik dat vandaag mijn resultaten binnen waren van het bloed en urineonderzoek. Ik weet dat de dokter dit moet beoordelen.. maar zag dat de eiwit-kreatinine ratio behoorlijk boven de norm zat. Moest onder de 30 zijn en was 67.

    Ik neem aan dat de gyn wel contact opneemt mocht dit een probleem zijn.. Aangezien ik een hoog risico op zwangerschapsvergiftiging en zwdiabetes heb blijf ik ook daar onder begeleiding. Maar dat lijkt me nu nog wat vroeg.
    Iemand deze verhoogde waarde gehad in het eerste trimester? Ik wil niet meteen in de stress zitten maar dan had ik beter niet kunnen kijken o_O:D
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Inderdaad heb ik een hoog risico op zwangerschapsdiabetes en PE. Vandaar oa ook de controles bij de gynaecoloog. Maar ik begreep altijd dat dat nog niet zo vroeg in de zwangerschap kan optreden. De waarde is anders dan in deze link. Dit is volgens mij in urine verzameld in 24 uur. Dit was in 1 portie. Niet nuchtere glucose zat ook op de grens van wat was toegestaan.
    Hopelijk valt het allemaal mee.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik moest nu ook tussen 12 en 15 wkn urine inleveren bij vk om te kijken hoe het met eiwitten zit, dat is wel standaard dacht ik.
    Dit is niet meteen paniek maar wel extra controles hoog risico zwangerschap..maar dat was je dus al ;)
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hmm het krijgt toch een vervolg. Poli belde vandaag terug dat ik 24 uurs urine moet gaan verzamelen. Dinsdag dan de uitslag.. ben benieuwd. Helaas kon de assistente mij nog niet meer vertellen aan de telefoon. Alleen dat de gynaecoloog het graag beter wilde bekijken.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze het goed in de gaten houden
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina