Electrische of handkolf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chrisje, 27 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hallo,

    Ik wil een borstkolf kopen omdat ik met mijn vriend heb afgesproken dat ik af en toe zal kolven zodat hij de baby ook eens kan voeden. Maar nu is mijn vraag dus, wat is fijner? Een electrische of een handkolf? Ze zijn best duur in de winkel.
    Maar ik kan goedkoop een nieuwe handkolf krijgen.
    Dus graag jullie ervaringen.
    Bedankt,
    Groetjes
    Chrisje
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
  3. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik heb in het verleden altijd een handkolf gebruikt en met mijn derde trolk hij niet vacuum meer. Toen heb ik de handkolf van mijn buurvrouw gebruikt en ik moet zeggen dat dit heel fijn was. Wanneer de baby klein is maakt het niet zoveel uit maar mijn el. kolf maakt nogal een zoemgeluid en dat lijdt nogal af. Plus je moest altijd bij een stopcontact in de buurt zitten. Met de handkolf ging boven verwachting net zo goed en was ook minder pijnlijk omdat je verder niet met de vacuum sterkte hoefde te spelen. Meestal zette ik in het begin de vacuum wat strakker om de melk op gang te brengen en dat is best pijnlijk. Oh ja, ik kolfde altijd wanneer de kleine aan de andere borst dronk want dan kwam bij mij de melk goed op gang.
     
  4. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dit is heel persoongebonden is mijn ervaring.
    De 1 zweert bij een elektrische kolf, de ander vind juist een ahdnkolf erg fijn.
    En sommigen krijgen er niks uit met een kolf en doen het liever met de hand.

    Als je straks gaat werken, vinden de meesten het fijner om een elektrische kolf te hebben. Nadeel daarvan is wel dat ze vaak geluid maken en dat je dus een stopcontact moet hebben. En ze zijn over het algemeen wat duurder in de aanschaf.
    Voordeel is dat de meesten hier beter mee kolven als met een handkolf. (maar dat hoeft dus niet)

    Is het alleen om incidenteel te kolven, dan hebben de meesten een handkolf. Deze zijn een stukje goedkoper. En hier is ook prima mee te kolven.

    Let wel op als je een elektrische 2dehands aanschaft dat het een gesloten systeem is.
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb de goedkope handkolf gekocht bedankt voor de adviezen. :D
     

Deel Deze Pagina