Elektrische deken en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doortje D, 14 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Ivm een schildklierprobleem heb ik het 's winters altijd koud en ben ik heel snel moe. Ik slik er wel medicijnen voor maar die helpen niet echt tegen de kou.

    Nu heb ik al een aantal jaren een elektrische deken in bed die ik gebruik om mijn bed voor te verwarmen. Als ik die niet gebruik dan heb ik het zo koud, kan ik mezelf niet warm krijgen en daar kan ik weer niet van slapen.

    Op dit moment ben ik 8 weken zwanger en ik kreeg gisteren als een flits ineens de angst dat het gebruik van een elektrische deken heel slecht is voor een ongeboren kind. ik heb al een miskraam gehad en zou het mezelf nooit vergeven als dit kindje komt te overlijden doordat het misschien te warm is voor hem of haar in mijn buik als ik met die deken in bed lig. Ik was er zo bang van geworden dat ik er bijna niet van heb geslapen.

    Daarom wil ik aan jullie vragen of iemand weet of dit echt schadelijk kan zijn voor een ongeboren baby of dat ik me bang maak voor niets??

    Is er iemand die advies heeft.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Gr, Doortje D.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoi Doortje,

    Je legt die electrische deken toch in je bed om alleen te verwarmen?
    Je ligt er zelf nog niet in? Volgens mij kan het dan echt geen kwaad hoor. Ik mocht van mijn verloskundige altijd lekker een kruik op mijn buik leggen als ik last van mijn buik had.
    Dus volgens mij mag dit gewoon hoor, anders even je verloskundige vragen.

    Succes!
     
  3. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

    Ik gebruik `m ook hoor! heerlijk

    maar overdaad schaadt en dat is bij alles zo in je zwangerschap. ik zou als ik jou was alleen je bed ermee opwarmen en niet met je deken aan slapen dat lijkt me niet goed. maar als je lekker in een warm bed kruipt is daar niets mis mee denk ik.

    x
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    ja volgens mij kan het ook gewoon hoor.
    Er zijn ook mensen met een waterbed, en dat is ook continu warm. Dus waarom niet.... Je moet natuurlijk niet gaan liggen koken in je bedje he :)
     
  5. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Bij ons in de slaapkamer is het heel erg koud daarom laat ik hem heel even nog aan als ik in bed stap en al vrij snel ben ik weer lekker opgewarmd en doe ik hem uit.

    Afgelopen vrijdag had ik het heel erg koud toen ik naar bed ging en heb ik hem denk ik een half uur aan gehouden toen ik er al op lag, en op het moment dat ik hem uit wilde doen schrok ik heel erg en kwam dat bange gevoel bij me opzetten.

    Ik moet volgende week maandag voor de eerste echo, dan ben ik 9 weken en 3 dagen zwanger, en dan zit ik precies op het moment waarop het vorige keer mis ging. En ik merk heel sterk dat, nu die 9,5 week steeds dichterbij komt, ik er banger voor wordt.

    Gelukkig duurt het nog maar een week en dan hoop ik te horen dat alles goed is.

    Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties en ben blij dat er meer dames zijn die een elektrische deken gebruiken tijdens de zwangerschap en dat het bij jullie goed gaat.

    Het wordt nog even een spannende week, maar als het allemaal voorbij is laat ik weten hoe het gaat.

    Groetjes en bedankt voor jullie advies,

    Doortje D.
     
  6. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Wat is die angst herkenbaar....
    Ook ik ben in de eerste periode heel bang geweest, vorige keer ging het mis bij 8 weken (vruchtje gestopt met leven op 6 weken 4 dagen)
    Dus vooral de periode tot 8 weken was ik doodsbang, niet dat die angst nu 100% weg is hoor! Hopenlijk laat de echo dinsdag een hartje zien :)
     

Deel Deze Pagina