Elke twee uur drinken overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Even vraagje aan de bv moeders hier:

    mijn dochter is nu 9 weken en drinkt overdag graag elke 2 uur, soms zelfs na 1,5 alweer. Tweede borst pakt ze dan vaak onrustig, alsof ze dan alweer vol zit( logisch mss wel)
    Snachts tukt ze al wel goed, rond 21-22u laatste voeding (na een avondje clusteren, vanaf 18uur elk uur lurken) en gister sliep ze zelfs door tot 7! Vannacht dan weer om 5 uur gevoed,
    Dus de nachten geen klagen.

    maar overdag elke 1,5-2uur aan de borst is wel wat vaak... of herkennen meerdere moeders dit wel?
     
  2. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Zo ging het bij mij dag en nacht. Volgens mij heel normaal (maar wel belastend... het wordt vanzelf minder ;))
     
    sleepy vindt dit leuk.
  3. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ja hier ook! Ze dronk sowieso elke 2 uur overdag, ook lang zo gedaan. Ze drinkt wel maar 1 borst per keer, en is heel snel klaar. Ook heel lang veel voedingen gehad, ik geloof dat ze nu op 6 zit (7 maanden) maar ik tel het niet meer. Ook nog nachtvoedingen, maar dan laat ze er een paar uren tussen. Herkenbaar dus :)
     
    sleepy vindt dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Zoon 10 weken en wil overdag ook om de 2-2,5 uur. En in de nacht zit er max 4 uur tussen. 2,5 tot 4 uur. Hij drinkt ook 1 borst en in de nacht weigert hij een tweede gewoon. En overdag neemt ie een paar slokken en laat ie los of weigert helemaal. Oh en hier ook in 5 minuten klaar net als bij @Typicalme. Blijft ie langer drinken geeft hij geheid veel melk terug.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  5. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Oke even doorzetten nog dus!

    ennee... hoe deden jullie het bij eventuele dagverblijf/oppas dagen? Dronken de kleintjes dan ook elke 2 uur een wat kleinere hoeveelheid?
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier dronk m’n dochter tot ongeveer 6 maand elke anderhalf, twee uur. Ze sliep snachts wel heel lang, dus moest het overdag inhalen.
    Prima. Ze dronk wel lekker snel, en 1 borst per keer. Vond het wel makkelijk.

    M’n zoon dronk elke 3 uur twee borsten, maar snachts ook.
     
    sleepy vindt dit leuk.
  7. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Misschien leuk om op de instagram van kiindmagazine te kijken. Daar stond even terug een artikel over het vele drinken van pasgeboren baby’s.
     
    sleepy vindt dit leuk.
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Herkenbaar hoor! Op opvang kreeg hij 3 flesjes per werkdag. Vanaf een half jaar zat er vaak wel wat langer tussen 3 a 4 uur. Nu met ruim een jaar meeste dagen 4 voedingen.
     
    sleepy vindt dit leuk.
  9. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Onze dochter vertikte drinken bij oppas. Dronk 3-5x op een werkdag 10-20 cc. Pas als ik thuis kwam dronk ze weer. Overigens waren de voedingen hier niet kort! Zeker 30 minuten, iedere poging om eerder te stoppen was huilen. Ik heb echt weeeeken alleen maar gevoed, luier verschoond, gevoed, luier verschoond, etc.
     
  10. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij de oppasoma’s kon ze langere tijd tussen de voedingen laten. Ik telde dan meestal 3 uur ertussen. Maar ik ging zelf voeden, nu kolf ik vaker en krijgt ze uit een flesje. Maar ze heeft nooit grote flessen gedronken, Max 90 cc en daar laat ze meestal nog van staan. Vanmiddag liet ze van 60 cc zelfs nog staan :roflmao: Dus idd wel kleine flessen.
     
  11. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hier gaven ze in het begin inderdaad de afgekolfde melk verdeeld over ongeveer 3/4 keer. Maar het werd bij mij al heel snel minder hoor. Denk met 14/15 weken.
     
  12. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Zo ging het bij mij ook in het begin, is heel normaal. Ik had dit alleen dag en nacht haha.. mama honger noemde ik het altijd. Na 3 maanden werd het bij mij wat makkelijker te doen. Inmiddels (9,5 maanden) drinkt ze overdag niet zo vaak en lang meer, heel fijn en makkelijk dit :) even doorbijten, het word absoluut beter. :thumup:
     

Deel Deze Pagina