elke zaterdag weer...

Discussie in 'De lounge' gestart door kvptje, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Elke zaterdag verbaas ik me over de mensen.

    Wij wonen nl schuin boven een Lidl, wonen er heerlijk, hebben we op het laatste moment nog iets nodig dan racen we ff naar beneden.
    Kortom: erg handig die Lidl zo dichtbij.

    Nu is me het volgende opgevallen..
    Elke zaterdag ochtend zie ik echt peperdure auto's op de parkeer plaats staan. ( en dan bedoel ik echt perperduur en exclusief)
    Maar al deze mensen hebben hetzelfde ritueel namelijk:

    -Parkeren
    -om zich heen kijken (alsof ze zeker willen weten dat ze niet gezien worden) dan uitstappen
    -met bigshoppers van de AH heel snel (sommige rennen zelfs) naar de winkelwangentjes en snel de Lidl in
    -Voordat ze naar buiten komen zitten alle boodschappen al in de AH bigshoppers met het enkele A-produkt wat de Lidl verkoopt boven op
    -weer om zich heen kijken en dan met versnelde pas naar de auto
    -Boodschappen in raptempo in de auto zetten
    -de straatkrantbezorger bij zich roepen om het karretje (tegen vergoeding van de 50 cent) weg te brengen
    -snel de auto in en maken dat ze wegkomen!

    Misschien mag ik er niet om lachen, maar ik vindt het zo grappig. Echt alsof die mensen een soort status hoog willen houden. Zelfs de straatkrantverkoper zegt "op zaterdag ochtend tussen half 9 en 10 verdien ik soms 10 tot 15 euro alleen aan het wegbrengen van karretjes"

    En nu vraag ik me heel stiekem af... Zouden die mensen nou bij thuiskomst de goedkope lidl cola in echte cola flessen gieten?
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    dit maken wij hier idd ook nog wel eens mee zo frapant.echt de status die ze hebben blijkbaar het is echt ongelovelijk.

    en idd wat doen ze met die boodschappen gooien ze dat allemaal over?
     
  3. haha ik zie het bij de Aldi ook altijd...

    dr is er 1 die doet zelfs met dr bontje aan boodschappen :)
    die zegt vast tegen dr vent, kom we gaan fff met de Jag naar de aldi.



    ***

    En nu vraag ik me heel stiekem af... Zouden die mensen nou bij thuiskomst de goedkope lidl cola in echte cola flessen gieten?

    *Proest* denk het wel!
     
  4. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hahaha! Ik zal er eens op letten bij de Lidl op ons winkelcentrum.

    Zo heb ik me een keer onwijs verbaasd toen ik op een feestje was bij de superrijke vriend van een vriendin van me. (Ter illustratie: Ik was de enige vrouw met haar eigen borsten en haar eigen rimpels daar...) Superdeluxe huis in één van de duurste dorpen van het Gooi, waanzinnige auto voor de deur, verrukkelijke hapjes, prachtige wijnen en ontzettend cheap-ass limonade voor de kinderen. Nee, hij had niet de moeite genomen het over te gieten in dure flessen, het was gewoon Aldi-prik. Uit glazen die per stuk duurder waren dan mijn hele servies bij elkaar. Heel mal.
     
  5. 2bb

    2bb Niet meer actief

    hihihi je word niet rijk door ermee te smijten maar door op de kleintjes te letten ;) dus eigenlijk heel slim!
     
  6. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Absoluut! Maar waarom met zoveel mysterie? En zo stiekem? Als je niet in de Lidl gezien wil worden ga er dan ook geen boodschappen doen, of stuur de hulp ;)

    Ik vindt het juist wel leuk als er visite is en ik zet wat lekkers op tafel dat ze zich erover kunnen verbazen dat het bij de lidl vandaan komt en dan vervolgens zelf ook bij de lidl gaat shoppen
     
  7. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik vind het wel grappig. Mijn ouders zelf zijn redelijk rijk (niet om te stoefen of dergelijke) maar gaan toch iedere zaterdag naar de aldi om hun boodschappen te doen en ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn moeder het doet zoals hierboven vermeld. Ik weet dat het enkele jaren geleden een schande was om naar de aldi te gaan (België), maar daar is nu niets meer van te merken. We wonen in een klein dorp dus de mensen zijn blij dat we zo'n winkel hebben. En geloof me er staan daar heel vaak dure bakken op de parking. De mensen moeten toch ergens hun eten halen enne een winkel enkel voor rijken dat zou er toch een beetje over zijn ofniet?

    En om je vraag te beantwoorden, neen hier wordt de cola niet overgegoten in een andere fles. Maarja, wij drinken ook zelden of nooit frisdrank.
     
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bestaan ze echt? Ongelovelijk
     
  9. Trees

    Trees Niet meer actief

    ik heb het nog nooit gezien bij de lidl bij ons, maar vind her wel lollig :) Ik zal er eens op gaan letten of hier ook 'rijken'in vermomming rond lopen.
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    het is wel idd zo dat aldi en lidl word gezien als een aso winkel dit is al een heel eind minder maar zeg 10 jaar terug was je echt een aso als je daar booschappen deed
     
  11. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Whahahahahaha, ik moest hier zo om lachen, ik zag het zelfs al helemaal voor me!

    Ik zou in staat zijn om op zaterdag op mijn gemak voor het raam te gaan zitten met een kop thee en maar lachen, live cabaret, geweldig toch? ;)

    Enneh, zowel mijn man als ikzelf hebben voor multi multi miljonairs gewerkt (als in quote 500 miljonair) en dat zijn de grootste krenten die ik ooit ben tegengekomen (en ik bedoel niet onaardig, maar gewoon; krenterig) maar hey, dat zal vast niet voor allemaal gelden, maar als ik dit zo lees ga ik toch wel generaliseren ;), haha
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Klopt wel hoor, hoe rijker hoe krenteriger.

    Ik merk het zelfs aan mezelf. Hoe meer geld, hoe minder uitgeven.
     
  13. acire

    acire Fanatiek lid

    dat heb ik dus absoluut niet.
    als ik wat meer geld heb, wil ik gelijk kopen kopen kopen :D
     
  14. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier idem, ben ik juist zo trots dat ik weer wat gespaard heb! (Maar dat is zo on-Nederlands he; 'Kijk eens hoeveel ik al gespaard heb, zeker wel 100 euro!' ;))
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    :D

    Dat kan ook,
     
  16. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dat is natuurlijk kleingeld voor hen, maar zoals mijn oma altijd zei; wie het kleine niet eert........ ;)

    Haha
     
  17. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hahaha ja dat zie ik hier dus ook altijd bij de aldi!

    laatst stond ik bij de zeeman en had weer wat leuke kleertjes voor de kids, stond er een vrouw voor me met een grote bontjas! tassen vol en wou met groot geld betalen (maar dat ging niet) een beetje hetzelfde idee. ;)
     
  18. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    ik heb het bij ons bij de Aldi nog nooit gezien, misschien komt het omdat ik in het noord-oosten woon in een klein stadje wat eigenlijk een dorp is maar stad mag heten vanwege de handel vroeger, denk dat de boertjes hier te nuchter zijn, hihi...of ik let niet goed genoeg op :)
     
  19. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik voel me eigenlijk ook niet echt op mijn gemak bij de Aldi....
    :oops:

    En ik ben geen miljonair.
     
  20. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hihihi...wat eerlijk van je :)
     

Deel Deze Pagina