Elyesa duimt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door talia, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is de laatste weken bezig met op zijn handjes zuigen en duimen. ik weet niet goed wat ik ermee moet.
    zou ik het hem afleren of gewoon zijn gang laten gaan ik vind het super schattig maar het is zo moeilijk af te leren op oudere leeftijd.
    wat zou ik het beste doen?

    groetjes talia
     
  2. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb zelf geduimd... en mn moeder heeft me lekker mn ding laten doen... mar ik heb zelf ook nooit een speen gehad.. en daar moest ik ook niks van hebben... uiteindelijk ben ik gestopt toen ik een jar of 13 was.. het heeft verder voor mijn tanden geen problemem gegeven.. die staan helemaal recht !... maar dit is bij iedereen anders.. denk ik !
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb vroeger ook geduimd. Gevolg is bij mij wel dat de bovenste/voorste rij tanden een beetje naar voren staan. Gelukkig is dat minimaal en zie je het ook helemaal niet, je voelt het alleen als je met een vinger achterlangs gaat.
    Ik had ook een hele rare 'wrat' of zoiets op mijn duim, dat kwam omdat mijn duim altijd nat was.
    Gelukkig is die 'wrat' vanzelf weggegaan toen ik stopte, anders had ie weggebrand moeten worden.
    Ik heb heel veel moeite gehad om te stoppen, daarom zou ik zeggen: zo vroeg mogelijk proberen af te leren, alhoewel ik niet zou weten hoe je het zo'n klein kindje af kan leren....
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    aaaw wat zielig... misscien eerst ff laten duimen, en dan proberen af te leren, wanneet hij zn " grote" tanden krijgt... met iets viezigs op zn duim doen ofzo... ???
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    De moeder van mijn man had vroeger bij 2 van haar kinderen (niet mijn man gelukkig) sambal op de duim gedaan. Wel pas op latere leeftijd. Ze zijn allebei gelijk gestopt haha... Zielig he?.. Mijn schoonmoeder is echt ouderwets haha
     
  6. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja... dat wilde mn moeder ook bij mij doen, maar ik ging dan gewoon niet slapen... en dat wist zij ook.. dus zij had zoiets van: laat maar !! ahaha


    mijn ene duim is trouwens wel dunner dan mn andere duim hahaha !!!
     
  7. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je kan hem misschien nu al beter een speen geven, want ik zou het juist zielig vinden om hem nu aan zijn duim te laten wennen om het hem straks weer af te leren. En ik denk dat dat ook heel erg moeilijk wordt, want een duim kan je er niet afhalen hè en een speen kan je nog weggooien als hij straks iets groter is!!!
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Mijn oudste 2 duimen ook, vond het ook altijd erg schattig.
    Afleren is erg moeilijk als ze zo klein zijn, vooral als ze de speen niet willen. Je zou het kunnen proberen als je er zelf problemen mee hebt.
    Wij hebben ze lekker laten duimen. Hoefden we er 's nachts ook niet uit omdat ze hun speen kwijt waren. ;)
    Ze zijn nu 6 en duimen alleen nog als ze erg moe zijn, ziek zijn en voor het inslapen. Volgens de tandarts is de schade minimaal.
    Ben begonnen met het afleren toen ze zo'n 2 jaar waren. Overdag mocht de duim niet in de mond, dit werkte prima. 's Avonds als ze sliepen haalden wij de duim uit de mond, zodat ze hem niet de hele nacht inhielden.

    Onze jongste wilde de duim niet en die speent nu dus. We moesten er 's nachts vaak uit om de speen te zoeken en er weer in te stoppen.
    Voordeel is wel dat de speen gewoon in bed kan blijven als ze wat ouder zijn. Je hoeft ze er niet steeds op te wijzen dat het niet mag.
    Nadeel is dat als je hem vergeet je een probleem hebt. Of als hij buiten valt...bah!
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het kan ook nog gewoon zuigbehoefte zijn hoor, want een baby heet niet voor niets zuigling. Wie weet accepteert hij een speentje en laat hij zijn duimpjes voor wat het is.

    Groetjes van Kiki
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Gewoon lekker laten duimen.
    Mijn dochter heeft het ook gedaan. Zelfs al toen ze in mijn buik zat.
    Heel mooi te zien op de echo's.
    Het voordeel is als ze snachts een speen zouden hebben en die valt uit, dan is het brullen. Een duim hebben ze altijd.
    Mijn dochter wou nooit een speen. Ze heeft maar even geduimd en dat doet ze ook niet meer. :D
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hihihi idd Caitlin duimde ook al in me buik ook op een echo te zien :)

    ik laat haar lekker duimen hoor
    me oudste dochter duimde ook en die haar tandjes staan prima recht
    stonden wel iets naar voren maar is vanzelf goed gekomen

    en fopspeen is ook niet alles mijn zoon had die (was hem steeds kwijt in zijn bedje :( ) en jullie raden het al hij moet aan een beugel terwijl die maar tot 5 jaar een foppie had en me dochter tot haar 10de duimde ?????

    dus ik zeg Caitlin duim jij maar lekker hoor wijffie :)
     
  12. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa had ik een speentje gegeven die neemt hij wel maar even later spuwt hij die uit en neemt zijn vingertjes of duim.
    op zich vind ik het geen kwaad kunnen meer ik vind het maar niks als hij later als ie 14 is nog steeds op zijn duim gaat zuigen.

    groetjes talia
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    als hij 14 is, vindt hij hetzelf vast ook niet "stoer" meer om te duimen ;)... leert hij het zichzelf af ;)
     
  14. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik heb ook geduimt, tot aan mijn 10e, en daarna nog twee jaar snachts alleen, heb voor mijn voortanden een beugeltje gehad (zo'n eentje met een roze plaatje onder je gehemelte) die moest ik vooral snachts in dus dat duimen was zo verdwenen.
    heb hem een half jaar in moeten hebben..

    maar goed het is indd voor iedereen anders..
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon lekker laten duimen, die van mij is nu 5 duimt nog steeds, maar alleen als ze moe is of in bed ligt op de dag of op school doet ze het niet, ze heeft prachtige tanden en ja tenzij je er zelf problemen mee hebt moet je het afleren maar anders lekker laten duimen.

    groetjes btw ik heb tot mijn 16e geduimd, en tot op heden een pracht stel tanden al zeg ik het zelf, dus het zegt niks dat duimen.. :)
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ga hem toch gewoon laten doen.
    heb ook geen idee hoe je zo een kleintje zoiets moet afleren en het is la,gs de andere kant ook heel handig voor mij en ik vind het zo waanzinnig schattig

    groetjes talia
     
  17. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Groot gelijk.
    Misschien een leuke "foto in je album zetten waarop hij duimt? Dan kunnen wij ook meegenieten. ;)
     
  18. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ja, idd. ben erg benieuwd...
     
  19. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ja, schattig is het zeker :)
     
  20. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zo heb een plaatje in mijn album gezet

    groetjes talia
     

Deel Deze Pagina