Emetofobie, steun gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door liefwolkje, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefwolkje

    liefwolkje Actief lid

    1 nov 2016
    402
    359
    63
    Lieve dames,

    Ik zit al sinds vanochtend op de bank compleet te stressen dat ik wellicht moet overgeven. Ik voel me ontzettend beroerd dus de angst is realistisch. Maar ik heb al jaren emetofobie... Dus ik ben com-pleet in paniek. Mijn vriend is al onderweg naar huis van zijn werk omdat ik niet alleen durf te zijn nu.

    Maar wat ik nu eigenlijk als vraag heb: hoe zijn anderen met emetofobie door zo een situatie heen gekomen?
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Bah wat vervelend



    Maar jij bent nu dus misselijk van de zwangerschap. Ik heb dat t bij de 2e heel erg gehad. Tot 22 weken...echt beroerd. En hoe misselijk ik ook was...spugen kon ik tegenhouden ook door afleiding en juist te gaan eten.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik heb emetofobie! Tijdens mijn zwangerschappen kon ik altijd wel aardig relativeren dat ikniet ziek was van bacteriën, maar ziek van de zwangerschap. Dat er dus niets besmettelijks aan was. Maar echt relaxt was t niet :D

    Maar ik ben in therapie geweest, vorig jaar en dat heeft de ergste angst wel weggehaald. Heb je dat wel eens geprobeerd?
     
  4. K00

    K00 Niet meer actief

    He shit.. je zou juist moeten genieten van die 2 kleintjes in je buik nu!

    Geen ervaring, hoop dat je een oplossing vindt XX
     
  5. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ff off-topic hoor. Maar uitgerekend jij bent dus gisteren ook nog eens ondergekotst.

    Ik heb die fobie niet maar lijkt me echt heel naar! Misselijk zijn is al het vreselijkste gevoel wat je kunt hebben vind ik persoonlijk. Die therapie zou misschien wel wat kunnen helpen!
     
  6. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb het ook. Word vaak al misselijk als ik hier alleen al lees dat het weer heerst. En idd als het van een virus komt raak ik helemaal in paniek en gestresst. Moet iemand overgeven omdat ie teveel gedronken heeft bv dan heb ik er bijna geen last van.

    ik heb therapie gehad.

    Er is ook een emetofobieforum wist je dat?
     
  7. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook last van, maar ben niet bang om ziek te worden (want dan spuug ik nooit).
    Ik raak wel in paniek als ik het aan voel komen, voornamelijk door dat water in m'n mond. Wat bij mij helpt is rustig blijven (uhuh I know) en diep door te ademen. Ergens anders aan denken.
    Dan verdring ik het reflex als't ware.

    Ik heb in m'n leven drie keer over moeten geven, twee keer had ik teveel gedronken dus die herriner ik me niet zo goed meer.
    Laatste keer is jaren geleden.
     
  8. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb ook emetofobie. Er is een lotgenoten groep op WhatsApp, er zitten daar ook moeders en zwangere vrouwen. Als je interesse hebt doe me dan een pb’tje. Hou je taai meid.
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Komt het nu door de zwangerschap? Dan zou ik even bij de huisarts emesafene vragen. Dat is bedoeld voor zwangerschapsmisselijkheid.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb ook emetofobie. Vreselijk!

    Tijdens mijn zwangerschap heb ik direct medicatie (Emefasene) gevraagd aan de ha, hij is op de hoogte dus ging direct akkoord. Gelukkig hielp dit aardig en duurde het maar 3/4 weken (niet overgegeven)

    Bij buikgriep raak ik ook volledig in paniek! Helaas is dat ook het enige wat ik kan doen, gezien er niks is wat het tegen kan houden alsjeblieft komt (overgeven) Ik bel meestal in paniek mijn moeder, niet dat die iets kan doen maar dat voelt altijd fijn.

    Hele nare fobie, ik hoop dat je je snel beter voelt..
     
  11. liefwolkje

    liefwolkje Actief lid

    1 nov 2016
    402
    359
    63
    Bedankt voor alle reacties!

    Ik hoop eigenlijk dat het juist geen zwangerschapsmisselijkheid is... Een griepje is namelijk na een paar dagen over en de zwangerschap duurt nog een aantal maanden.

    @Tuttebella ik heb hier therapie voor gehad toen ik een jaar of 12 was, heeft toen wel een tijdje geholpen volgens mij. Maar misschien een idee om het toch maar nogmaals te gaan doen

    @luca75 nee dat wist ik niet! Ik durf dingen rondom overgeven ook nooit op te zoeken omdat ik dan de onrealistische angst heb dat ik het dan over mezelf afroep...

    @bijnamama1988 dat heb ik nu ook inderdaad. Elke keer voel ik dat water komen een aantal keer en dan adem ik heel diep in en uit en dan gaat het weer een tijdje. Hopelijk kan ik zo de dagen doorkomen!

    @Marleen31 bedankt voor de tip! Ik zal het onthouden voor als ik daar aantoe ben :)

    Ik zal als het aanhoudt inderdaad even vragen om een middeltje wat kan helpen. Denk steeds meer dat het door de zwangerschap komt want mijn buik is ook enorm gespannen en pijnlijk vandaag.
     
  12. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Geen ervaring maar helpt afleiding misschien? Wandelen bijvoorbeeld.

    Lief dat je vriend naar huis komt zeg.:thumup:
     
  13. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Er was hier een paar dagen geleden een topic over ziek zijn. Durfde het niet te lezen. Als iemand zegt dat hij zich niet lekker voelt is het eerste wat ik vraag: ben je misselijk?
    Als iemand dan ja zegt dan ben ik binnen 10 minuten ook misselijk.

    Bij mij is het jaren geleden zo extreem geweest dat ik maanden de deur niet uit geweest ben.

    Vraag aan de huisarts iets tegen de misselijkheid.
     
  14. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb het topic gelezen en heb spijt. Ik word daar zo onrustig van! Ook raak ik in paniek als er in de klas van mijn dochter een kindje ziek is. Heb er ook een lichte vorm van smetvrees bij gekregen.
     
  15. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Snap ik hoor, zo’n lotgenotengroep kan ook heel confronterend zijn. Maar heb ook heel veel steun aan ze omdat ze weten hoe het is.
     
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Afleiding zoeken en bedenken dat als je moet spugen dat dat heel Vervelend is maar niet meer dan dat. Ik heb emdr gedaan en ben zo van mijn emetofobie afgekomen

    De lotgenoten groep werkte voor mij averechts aangezien iedereen elkaar voedde in slecht gedrag en in feite de fobie zo in stand hield
     
  17. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Weten jullie ook waar het vandaan komt?
    Ik wel, vroeger moest ik altijd een PCM slikken. Zo'n grote, die dan bleed hangen in m'n keel omdat dat zo goor is.
    Nachtmerries!!

    (Ik heb er dus nog nooit een door m'n strot heen gehad).
     
  18. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik durf het niet te zeggen maar vooral in het najaar en winterseizoen vraag i geregeld aan mijn kinderen of er nog iemand ziek is in hun klas.
    Moet daar echt mee ophouden want ik draag mijn angst ook op hen over.
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja ik weet wel waar het bij mij door ontstaan is ja
     
  20. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Moet je voor emdr weten wat de oorzaak is van je fobie?
     

Deel Deze Pagina