Emigreren Engeland met kinderen en huisdieren

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Wij zitten misschien te denken om te emigreren Naar Engeland. Hebben kinderen 2 en 5 en meerdere katten en een pony.

    Mijn man zijn familie komt uit Engeland hebben er dus wel familie. Nu weet ik dat de scholen heel anders zijn. Maar waar moeten we nog meer rekening mee houden?
    Werken daar altijd beide ouders? Hoe is de crèche enz daar geregeld . Iemand die dat weet ( familie laat alles erg mooi lijken maar is dat ook zo)
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Leuk Engeland! Ik houd ervan haha!

    Ik weet niet hoe het precies allemaal zit.. maar een vriendin woont sinds paar jaar in Engeland en het is wel beetje onzeker met de brexit nu.. zij mag volgensmij blijven omdat ze daar al een aantal jaar werkt.. maar hoe dat zit als je nu pas emigreert. Ik weet dat huizen huren daar beetje krom geregeld is.. maar misschien is dat anders als je een huis koopt. De zorgkosten etc. zijn een stuk beter dan hier geregeld wat ik van haar begrijp.. Volgensmij zit dat in je salaris en bij haar word alles vergoed, ze hoeft niet nog eigen risico te betalen en dat soort dingen.. hoe de zorg zelf is weet ik dan weer niet.
     
  3. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Mijn man heeft een Brits paspoort dus dat scheelt
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.041
    113
    Vrouw
    Wij wonen zelf niet in Engeland maar heb daar wel veel vrienden wonen. Qua werk is het net als in Nederland, het grootste gedeelte van de ouders werkt allebei maar je hebt ook thuisblijfmoeders.
    Je hebt daar ook gewoon kdv's, maar een hoop vrienden van ons hebben een nanny.
    De huizenprijzen zijn net als hier momenteel niet normaal meer.
    Ook de cultuur is het even anders dan hier, men spreekt eigenlijk bijna nooit thuis af met een groepje vrienden maar altijd buiten de deur.
    Verder doen best veel mensen (veel meer dan in Nederland voor mijn gevoel) vrijwilligerswerk.
     
  5. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Wat grappig, ik heb ook in Engeland gewoond en mijn ervaring was juist dat mensen vaker thuis afspreken “dinner parties” waar iedereen mega dronken wordt.

    Ik vond het cultuur verschil nog wel redelijk groot, dat had ik zelf niet verwacht. Misschien verschilt het ook waar in Engeland je woont.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.041
    113
    Vrouw
    Grappig, ik kom regelmatig in het zuiden en daar huurt men hele restaurants af voor dat soort feesten. Daarna met de taxi naar huis omdat niemand meer recht kan lopen. :D
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  7. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Wat vond jij dan groot qua verschil?
     
  8. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik heb 14 jaar bij Londen gewoond. Persoonlijk vind ik de cultuur fantastisch. Veel gemoedelijker en vriendelijker dan in Nederland.

    Als je met huisdieren wil emigreren houd er rekening mee dat je paspoorten voor ze moet regelen, en dat er maanden overheen gaan tussen de rabies vaccinatie en de bloedtest voordat je ze mee mag nemen. Op tijd mee beginnen dus!
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ja dat ken ik ook. Of lekker indrinken voor je naar de kroeg gaat.

    Maar ik woonde in het noorden, dat is weer heel ander Engeland :roflmao:
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  10. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Qua mensen, super aardig, geïnteresseerd en vriendelijk. En er is nog wel een duidelijk verschil tussen de workingclass en de upperclass maar dat hebben we hier in Nederland misschien ook wel een beetje.
    Ik kan het niet precies uitleggen maar bepaalde gewoontes en gebruiken zijn gewoon anders. Niet negatief hoor!
     
  11. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Ha hier ook in het noorden inderdaad. Prachtige omgeving!
     
  12. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben vroeger met mijn ouders naar Engeland geëmigreerd. Hoe het allemaal precies ging heb ik alleen geen idee van. Werd allemaal geregeld vanuit het werk van mijn vader.Kinderopvang waren we te groot voor.
    School werkt idd allemaal wel heel anders zoals het voor mij toen was op de middelbare school, vond ik wel een heel verschil.
    Maar een reactie van niks voor jou eigenlijk, ik kan je eigenlijk niet helpen.:D
    Hou wel alles goed in de gaten met de hele brexit. Het is in elk geval een leuk land om te wonen vond ik.

    Waar willen jullie naar toe verhuizen?
     
  13. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Rond Cambridge

    Hoop dat het brexit gedoe mee valt omdat man een Brits paspoort heeft
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef. Ik krijg de kriebels van dit topic. Hebben eerder 1,5 jaar in België gewoond. Geweldig intens. Had het niet willen missen. Maar toch heimwee. Het kriebelt zo. Zou best in Londen willen wonen. Maar onbetaalbaar voor ons
     
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Londen is idd onbetaalbaar ik hoop dat de heimwee mee gaat vallen scheelt dat er familie woont ( hoop ik want is zijn familie)
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ow wat een spannend avontuur! Ik ben er een piepje jaloers op :) Geen tips verder sorry.
     

Deel Deze Pagina