Emotioneel doordat dreumes niet slaapt overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merell90, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hé hoi,

    Even op zoek naar herkenning. Mijn zoontje van bijna 17 maanden is nog nooit een goede slaper geweest. We zitten op het moment echt in een overgang van 2 naar 1 dutje. En daardoor ben ik weer veel met hem bezig met in slaap krijgen, alleen kan ik de juiste timing niet vinden. Ik weet dat dat wel weer komt, maar men... Wat een energie en frustratie kost dat zeg. Ik merk dat ik er dan zoveel mee bezig ben, dat ik er vaak aan het eind van de dag emotioneel van ben. De warmte werkt op het moment ook niet mee, en ik probeer het los te laten, maar dat lukt kennelijk niet.

    Iemand tips? Voor zowel de overgang van dutjes als het los laten? Alvast bedankt!
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Herken het wel.. Hier elke morgen tussen half 6/6 uur wakker... Ze worden trouwens wakker van hun 2 broers van bijna 4 en 5. Ze kunnen in de ochtend echt nog wel hun slaap gebruiken, maar houden het ook vol tot de middag, alleen is het vaak zo dat ze dan eerst feestje gaan bouwen in de middag en dan gaan slapen. Maar dan hebben ze 't probleem dat de oudste van school gehaald moet worden waardoor ze niet lang kunnen slapen.
    Dus nu houden wij ze wakker tot half 11 en dan slapen ze tot half 1/1uur en gaan dan pas rond half 7 weer op bed. Lijkt prima te werken!
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Even ter verduidelijking. Wat lukt er nu precies niet? Wat heb je al geprobeerd zeg maar? Je zit nu nog wel op die 2 dutjes? Of heb je de ochtendslaap er al uit?

    Wat betreft loslaten....Ja ben ik ook erg slecht in! Maar hier wat mooi advies. Loslaten is eigenlijk ' er laten zijn'. Dus niet dat het er niet mag zijn. Maar juist dat het er wel mag zijn. Dat je dus accepteert wat er nu is. Bedenk dus wat je overtuiging nu is mbt het slapen. En waarom heb je die overtuiging? En hoe zou het zijn zonder die overtuiging? Waarschijnlijk zou jij dan makkelijker worden, relaxer. Waardoor je kindje dit ook aanvoelt. Ik gok dat je kindje de druk van jou voelt. Of voelt dat er 'iets op een bepaalde manier moet'. Stel dat je dat stukje/ die overtuiging eens een week laat varen. En zegt: oke, deze week waai ik mee. Dan maar een dutje van 30 min. Of 'alles is goed zoals het is' of ik volg mijn kind, en niet andersom. Ik laat het gebeuren. En dan kijken wat er gebeurt. En hoe er misschien vanzelf straks een nieuw ritme uit komt.
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Onze dochter was heel snel klaar met alles en mamma ook.
    Met 1 slaapje sliep ze rond 11 uur of half 1.
    En toen dat ook een geklier werd met 16 maanden zijn we gestopt.
    Vroeg was het wel maar gaf veel meer rust om dat ze na 1800 uur echt wel moe was en sliep tot 8 uur en dan nog bleef ze lekker liggen knuffel en.
     
  5. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Oh dat is ook lastig dan, lijkt me. M'n zoontje werd de afgelopen weken vaak om half 5/5 uur al wakker en wilde dan vaak niet meer slapen. Dus dat verstoorde ook gelijk heel z'n dagritme. Denk dat ik het daarom vooral kwijt was.

    Fijn dat jullie nu de oplossing hebben gevonden!

    Zoonlief heeft vandaag een slaapdag om alles weer in te halen denk ik. Moet zeggen dat hij vandaag heel vrolijk is. Misschien moest hij ergens doorheen.
     
  6. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Bedankt! Mooie manier om het om te draaien. Dit helpt me in het denken. Ik probeer hem altijd te volgen, maar ik merk dat hij het afgelopen week zelf ook niet goed wist wat hij wilde. Terwijl hij wel heel moe was 's ochtends. Ik probeer de ochtendslaap eruit te krijgen, maar als hij aan om 5 uur wakker is, zoals de laatste tijd, dan gaat dat niet lukken... :p
     
  7. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ja ik denk dat die tijden hier ook wel kunnen werken, mits hij rond half 7 wakker wordt ipv 5 uur :roflmao: Hoe laat was jouw dochter dan wakker 's ochtends?
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Jouw kindje is nog geen anderhalf en dan is max 5-6 uur wakker zijn echt de max. Dus leg als hij nu om 5 uur wakker is om uiterlijk 11 uur er in. Als hij te vermoeid is slaapt hij ook slecht (in/door/uit slapen).

    Hier was het een week bikkelen. s Morgens afleiden, afleiden, afleiden. Dus veel samen doen (spelen, kntselen, boekje etc) en niet gaan wandelen/fietsen want dan valt hij in slaap. En op een gegeven moment zaten we in een goed ritme. Eerst kon ze ook maar max 5 uur wakker zijn s morgens, nu inmiddels 6 uur.
    Nu ben ik wel gezegend met een kind dat vanaf 20 weken doorsliep, 6 uur achterelkaar. s Nachts klokje rond en s middags 2-3 uur.
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.042
    113
    Dat zijn theoretische cijfers he, altijd kinderen die afwijken. Maar het een tijdje als richtlijn proberen is een optie

    Ts: ik moest wel beetje lachen, in je titel dat hij niet slaapt en dan in je post dat hij van 2 naar 1 slaapje gaat. Klinkt mij heerlijk in de oren, nog 1 moment rust op de dag :D oke, als je weer ritme te pakken hebt dan ;) middagslaapje is hier nooit langer gelukt dan tot 18 maanden, tenzij ik heel de avond bezig wilde zijn.
    Hopelijk heb je snel weer ritme erin:thumup:
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  10. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ja klopt, weet ik. Het meest ideaal zou zijn: 7 uur wakker, 12 uur in bed, 15 uur weer wakker, 20 uur naar bed :p Maar ja, dat kan ik mooi bedenken natuurlijk.

    Denk dat het probleem nu vooral zit in het (te) vroeg wakker worden.

    Bedankt voor de tip van het afleiden. Heb afgelopen week veel gewandeld in hem juist nog wel in slaap te krijgen :rolleyes:

    Wel handig zo'n goede slaper ;)
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  11. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hahaha tja zo kun je het ook bekijken natuurlijk :p
     

Deel Deze Pagina