En dan...is er een ander

Discussie in 'De lounge' gestart door Baloei, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Maar dat heeft ze toch gedaan?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Top :thumup:
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ja nu wel, gelukkig. Paar dagen geleden was die gedachte om er iets mee te doen er wel.
     
  4. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Tja, inderdaad. Maar ze heeft er niks mee gedaan, he? Dus al die veroordelingen enzo, niet nodig ;)
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Joh, reageer niet zo defensief op een aanvallende toon. Lees de post van @Whysteria nog maar eens. Dit is precies wat ik bedoel; op elke slak wordt zout gelegd en je wordt ‘aangevallen’ op ieder geschreven woord. Ik ben het ook niet eens met vreemdgaan, maar dat betekent nog niet dat je zo schreeuwend moet gaan schrijven hoe verkeerd het allemaal wel of niet is. Het is toch niet jouw persoonlijke situatie? En al was het wel zo of heb jij het ook meegemaakt dan is dat echt heel vervelend en verschrikkelijk, maar dan nog mag het een tandje minder. En mijn ervaring en besef heb ik hier al eens gedeeld. Kreeg ik daar allemaal leuke reacties op? Nee, maar wel lieve of strenge op een manier waar ik iets mee kon. Draai het eens om; als jij zulke reacties krijgt als je zelf geeft denk je misschien ook: dikke vinger voor jou...
     
    Louise11110, Zulema, Rosa5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Je spreekt je zelf wel erg tegen. Als het niet goed is ga je die gene erop aanspreken. Paar pagina's terug werd gezegd dat die man misschien wel een schop onder zijn kont nodig heeft. Ik vind dat een partner die gedachtes heeft om vreemd te gaan en plannen daar naar toe maakt, die schop onder de kont verdiend. Daarom zeg ik er wat van. Ik sta er van versteld hoe sommigen hierover denken. Vooral jij eigenlijk. Je bent iemand die werkt met een verantwoordelijkheids functie. Zie je niet hoe het leven van kinderen kapot gaat door foute keuzes van hun ouders?

    Nogmaals, ik vind het niet ok als iemand de keuze vreemdgaan overweegt en daar ga ik hard of zacht op in. (En als je mijn reacties hard vind, besef dan hoe hard het is voor die man met een burnout als zijn vrouw andere plannen heeft) Ik heb hier de mogelijkheid om te reageren dus doe ik dat.

    Zo te zien heeft de vrouw waar het hierover gaat op tijd het besef dat het fout was wat ze wou doen. Dáár gaat het om, nu is het klaar. Hoop dat ze verder de juiste begeleiding zullen krijgen om hier samen, sterk uit te komen en nog heel hun leven elkaar trouw zullen blijven.
     
    Mammavantwee en PBV vinden dit leuk.
  7. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Je haalt volgens mij @Iertje en mijn reacties door elkaar heen. Ik was degene die de schop onder de kont opmerking plaatste, en die kwam voort vanuit het feit dat ik in mijn beroep héél veel burnouts heb meegemaakt welke als chantagemiddel jegens de werkgever werden gebruikt.

    Daarnaast vind ik het op zijn zachtst gezegd naïef om te denken dat omdat de vriendin van TS nu dit weekend van gedachten is veranderd, dit dus betekent dat ze de rest van haar leven trouw zal blijven. Het leven is geen sprookje...
     
    Rosa5, Huismuisie, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Volgens mij begrijp je mijn niet helemaal maar dat geeft niet. Mijn punt is, ik zal het proberen uit te leggen, dat je ergens iets van mag vinden (graag zelfs) maar dat het de toon is die de muziek maakt hoe je daarop reageert.
    Daarbij zit ik hier in mijn vrije tijd actief te zijn op dit forum. Ik begrijp dan ook totaal niet wat mijn functie in mijn werk hiermee te maken heeft, los van het feit dat je dat hebt onthouden. Ik zou echt niet weten wat veel anderen hier voor functie hebben qua werk, maar kennelijk heb je dat opgeslagen van mij. Nog iets, is dat ik vind dat het geen relletje moet worden. We zijn hier als volwassenen onder elkaar dacht ik altijd (uitzonderingen daargelaten). Ga het nou niet op de man spelen, in dit geval op mij om me op m’n functie te wijzen. Nogmaals, je mag ergens iets van vinden en ik ook, maar hou het netjes.
     
    Salentein, Rosa5, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @Baloei fijn dat je vriendin er nu anders over denkt. En ik hoop dat het nu beter gaat tussen hun.
    Ook fijn dat jij daarin kunt helpen. :)
     
    LolaBloem en Baloei vinden dit leuk.
  10. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik haal het niet door elkaar. Ik heb nergens gezegd dat iertje die reactie geplaatst heeft. Ik heb ook niet gezegd dat ze altijd trouw zal zijn de vrouw in deze kwestie. Vind dat het goed is dat ze toch niet die zet heeft gemaakt en HOOP voor hun het beste.
     
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik heb het heel netjes gehouden, vind je niet? Heb namelijk de neiging om anders met mensen om te gaan die vreemdgaan ok vinden maar kan me goed gedeist houden. :D

    Wat je baan ermee te maken heeft? Je bent continu met het leven van kinderen bezig die in een labiele situatie leven. Kinderen hebben dat niet in de hand dat is allemaal dankzij de keuzes (meestal) van hun ouders. En juist van zulke hulpverleners zou ik verwachten dat hun met hart en ziel achter hun werk staan en het alles behalve ok vinden dat ouders onverantwoorde keuzes nemen. Verbaast me enorm dat je zo reageert. Maar fijn.
     
  12. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Back on topic. Im off ! :thumup::thumup:
     
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Dat is lekker makkelijk van je, terwijl je iemand op zijn beroep probeert te pakken 2 Posts hierboven en dat gewoon een minuut nadat je het 1 hebt verstuurd. o_O
     
    Salentein, Zomerbloem, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Maar ik sta ook achter m’n werk en ik zeg toch nergens dat ik het ok vind dat ouders onverantwoorde keuzes nemen? Ik ben echt een beetje verbaasd over je felle reacties. Maar het geeft niet. Ik ben gewend om geen vrienden te maken met het werk dat ik doe. Het is ook mijn eigen schuld; ik kom er hier open voor uit wat ik doe en dat is een beladen beroep. Iemand vroeg hier eens aan me of het wel verstandig was dat ik mijn beroep hier neerzette. Nou, misschien niet, maar ik krijg er ook leuke reacties op en weet waar ik voor sta.
    Het komt een beetje over alsof je zelf negatieve associaties hebt met mijn vak en dat nu projecteert, maar misschien praat ik wel poep hoor ;)
    Ik leer hier veel van veel forummers en heb getwijfeld of ik jouw reactie op mij zou laten gaan (dat was vast het advies geweest van sommigen en ze hebben meer dan gelijk) maar het raakt me dat je dit zo schrijft. Daarom. Je trekt alles uit zijn verband en legt me woorden in de mond die er niet zijn en dat vind ik vervelend; te meer daar ik nergens beweer dat mijn mening ook is; spring er lekker op nu het slecht gaat met je man :confused:
     
    maartje84, chrystel73, juf1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Ik denk dat jij heel goed in je beroep bent, juist omdat je voor ogen hebt wat belangrijk is: de kinderen. Ik heb veel aan je posts gehad, dank je wel
     
    Salentein, maartje84 en Iertje81 vinden dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wat lief! Dankjewel :D
     
    Baloei vindt dit leuk.
  17. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Daarop inhakend: het is als buitenstaander heel makkelijk te zeggen "dan moet je dat huwelijk maar beëindigen", maar zowel de burn out van de partner als een scheiding brengen ook nog eens effecten op de eventuele kinderen met zich mee. Ik wil niet zeggen dat vreemdgaan de juiste oplossing is, alleen dat ik ook koppels ken waarbij ze na een burn out gescheiden zijn; dit heeft echt een zware weerslag op beide partners. (Geen idee of degenen die ik ken vreemd gingen voor de scheiding, maar ik weet van burnout + scheiding). Plus tegenwoordig zijn er zat koppels met allerhande vormen van open relaties, dus als de partner van de vriendin zich weer beter voelt, is dat voor de kinderen misschien ook een oplossing als de relatie op zich niet meer te redden is.
     

Deel Deze Pagina