En nu hoop je zeker op een..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Willemijntje19, 24 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hoi, wij hebben 3 kinderen van het zelfde geslacht en dat vind ik geweldig! Bij de derde kregen we al veel reacties zoals: en nu moet het een.. worden!
    Eerlijk gezegd vond ik het stiekem erg leuk dat het weer van het zelfde geslacht bleek te zijn.

    En nu zwanger van de 4e. Erg dankbaar dat we überhaupt nog een kindje mogen krijgen met mijn baarmoederafwijking en 1 eileider. Weer hebben we geen voorkeur, maar de omgeving lijkt die des te meer te hebben.

    “Het zou dan nu toch wel erg fijn zijn als het een.......is”

    “Oh jullie willen zeker gewoon graag een.......”

    Zooooo irritant!!!
    Mijn antwoord is veelal: nee hoor, we hopen op een mensje. Of: nee wij kunnen geen.... krijgen.

    Wie ergert zich hier ook aan?
    En wie heeft er wel na 3 dezelfde een ander geslacht gekregen? Waren de reacties toen wel leuk?
     
    Pyaar, dreumesje, Gloriosa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Die opmerkingen krijg ik ook (zwanger van de 3e), maar ik vind het niet erg en antwoord dat een meisje inderdaad erg leuk zou zijn ;)
    Ik snap wel dat mensen denken dat er een voorkeur is voor het geslacht dat er nog niet is. Het algemene beeld is toch een beetje dat veel mensen graag een jongen en een meisje willen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja je hebt gelijk, mensen bedoelen het ook vast niet vervelend. Toch erger ik me haha, zullen de hormonen wel zijn. Bij derde zwangerschap had ik die ergernis minder :)
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.
  4. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Jouw antwoord is toch ook prima!!
    Mensen hebben er ook niks mee te maken he. Ookal vinden ze vaak van wel haha
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook weer zo. Het ligt er bij mij ook een beetje aan wie het zegt en hoe het gezegd wordt. De een bedoelt het leuk en enthousiast en bij de ander kan het er heel vervelend uit komen, alsof we echt alleen nog een kindje er bij “wilden” vanwege een ander geslacht. Voor alsnog weten we niet wat we krijgen, nu net 14 weken. Ik zie dat jij 28 weken zwanger bent? Fijne zwangerschap gewenst!
     
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik kan me wel voorstellen dat mensen dat zeggen. Over het algemeen wil men toch wel vaak allebei de geslachten. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het jou irriteert. Mijn schoonzusje zei laatst tegen me dat ze voor mij hoopte dat het dit keer een jongen zou zijn. Want zij heeft eerst 2 meisjes gehad en die maken altijd ruzie. Ik vond dat een vervelende opmerking, want ik wil juist wel graag een meisje. Eerst 2 meisjes en dan 2 jongens, dan kunnen ze goed met elkaar spelen :p
     
    Willemijntje19 en Kangerootje vinden dit leuk.
  7. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik ben zwanger van de 3e, na 2 jongens een meisje. En natuurlijk begon het gespeculeer meteen toen mensen hoorde dat ik zwanger was: zou wel leuk zijn als dit een meisje zou zijn he?!
    Ehhh nee, maakt me helemaal biets uit. Sterker nog, ik was er van overtuigd dat ik een mannengezin zou hebben en houden. Ik moest ook echt even slikken toen het een meisje bleek te zijn en iedereen om me heen dolenthousiast was. Natuurlijk is het leuk dat het nu een meisje is, maar ik was met nog een jongetje ook heel erg blij geweest.
    Ik raak er ook nog steeds erg van geïrriteerd als ik bijvoorbeeld met m’n jongens door de stad loop en mensen (vooral oudere dames) naar m’n buik wijzen en zeggen: hopelijk is het nu een meisje.
    Wtf... nee, hopelijk is het een gezond kindje.
    Maar misschien zijn het ook wel m’n hormonen
     
    baby90, NiVa0230, Pyaar en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb bij de 4e zwangerschap ook weleens zulke opmerkingen gehad. Ik ergerde mij er niet aan en zei altijd dat ik het hartstikke leuk zou vinden als het een jongen zou zijn, maar dat we ook heel blij zijn als het weer een meisje is. En, zoals je kunt zien in mijn onderschrift, het is weer een meisje geworden. En we zijn dolgelukkig met onze 4 meiden.

    Ik snap je irritatie trouwens wel.
     
    baby90 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Inderdaad, vooral het gevoel dat mensen denken dat je echt nog een kindje wilt vanwege het andere geslacht :mad: “straks heb je vanalles wat dus dan is het zeker wel klaar”
     
    Willemijntje19 en Sokkie87 vinden dit leuk.
  10. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Wij hebben drie meiden en er komt nu een 4e. Weten nog niet of het meidje of jongen is. En eerlijk, ik maak me er totaal niet druk om wat mensen denken. Ja ik wil zelf ook een jongen, nee een meisje is net zo leuk. Ja in hoop ook op een zoon. Ja dat zou heel leuk zijn.

    Je kan je overal wel druk om maken maar dat veranderd niks hoor.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha ja mega irritant... helemaal als ze zeggen nadat wij wisten dat het weer een meisje werd... gaan jullie door tot een jongen :eek:. Maar steeds dacht ik: zegt meer over hun dan over mij.. wij zijn echt zielsgelukkig met drie prachtige, gezonde meiden. Dit past ook gewoon bij ons blijkbaar ❤️
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.558
    113
    Vrouw
    Ik vond het vooral grappig als mensen deden alsof het onmogelijk was, dat ik niet persé een dochter wou.
    Je kan het uiteraard niet kiezen maar had ik zelf kunnen beslissen over het geslacht van de 3de had ik sowieso terug een jongen gekozen.
    Mensen leken wel medelijden te hebben.
    Ai terug een jongen.
     
    Lisa890 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Alsof een meisje en jongen geen ruzie maken :roflmao:
    Die van mij hebben momenteel constant ruzie met elkaar:rolleyes:

    Ik heb van er 1 van beide en zelfs ik krijg die vraag.
    Ik zeg gewoon dat ik geen voorkeur heb en het vanzelf wel zie.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nou echt bloedirritant vond en vind ik het! Ik reageer er ook steeds vinniger op merk ik zodat t lijkt alsof ik niet blij ben dat t een meisje is. T maakte mij gewoon niet uit, was vooral alleen maar heel lang bang dat t weer mis zou gaan na mijn missed abortion e n werd helemaal gek van die opmerkingen over een meisje.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  15. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier precies hetzelfde! Na 2 meiden krijgen we nu een jongen. Maar van ons had het prima weer een meisje mogen zijn, haha!
    Iedereen vond dat het nu een jongen moest zijn.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oja dat is vervelend ja..alsof je dan niet blij zal zijn als het t andere geslacht is . Idioot!

    Ja klopt! Dank je. Wij weten dit keer niet of het een jongen of meisje is. Spannend!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier exact hetzelfde! De mensen die het nu al weten beginnen nu ook al.

    Mijn moeder: ohhh nu hopelijk dan eindelijk een kleinzoon (heeft 4 kleindochters) en mijn zusje begon ook al: jammer zus ik denk toch dat dit ook weer een meisje is... :mad: Huh pardon?! Alsof ik niet blij ben als het nog een meisje is?! Ik weet verdorie uit eerste hand hoe bijzonder het is om een gezond kindje te mogen krijgen, het zal me toch echt aan me r**t roesten welk geslacht het is. Ik snap wel dat je hier pissig om wordt, ik iig wel :evil:
     
    Lisa890, Willemijntje19, USAbaby en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.003
    25.448
    113
    Hier 1 kind, en heel veel hopen nu 'voor mij' op het andere geslacht.
    Ik begrijp niet waarom. Ik vind het ook vervelend, alsof nog een jongen een teleurstelling gaat zijn voor hun.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    :eek: Vooral in jullie situatie vind ik dat écht een enorm ongepaste reactie...
     
    baby90 en Mississippi vinden dit leuk.
  20. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben pas zwanger van de 2e en mensen zeggen dit ook tegen mij. Dit keer een jongentje zeker! Nu een zoon voor papa hoor! En van ohh nu wil je zeker een jongentje!

    Ik vind beide geweldig maar als ik móest kiezen dan koos ik stiekem weer voor een meid. Zó leuk voor mn dochter, vind het zelf ook zo leuk een zusje te hebben :)
    Zou t gewéldig vinden een meidengezin. Maar mensen denken serieus dat je teleurgesteld bent als het weer hetzelfde geslacht is. Heel apart inderdaad!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina