En nu...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ambertje1105, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zoals sommige hebben gelezen had ik teveel eiwitten in de urine zitten. Niet een beetje te veel neee veeeeeeeel te veel. Vandaag was het zover ik mocht naar de nieuwe verloskundige in Nederland echt super fijn eindelijk word ik geholpen of gerustgesteld. Ik moest vanmorgen in een potje plassen zodat zij ook mijn urine kon testen. Zo gezegd zo gedaan ik in dat potje plassen ging wederom bijna over me nek van de geur van mijn plas (rotte eieren ofzo).

    Ik loop daar binnen en geef netjes de kaart af van de vorige verloskundige. Hier staan al mijn bloeddruk uitslagen etc. in. Mijn bloeddruk is altijd echt mega laag (90/55 of 100/65) dus dat staat daar ook in. Dus ze ging me bloeddruk opmeten. Jaaaaa super mooi zegt ze 120/95. Oh kijk mooi zei ik nog. Uhm wat zei je trouwens hoe hoog is mijn bloeddruk. Ja 120/95. Ik schrik me rot zeker omdat zij hem netjes vind. Uhm dat is behoorlijk hoog ik heb normaal gesproken elke zwangerschap en al de 4,5 jaar dat het gemeten word een bloeddruk van 100/65 of lager. Nee niks aan de hand is gewoon netjes. Had serieus het idee dat er gewoon niet naar me geluisterd werd. Vervolgens de volgende onderzoeken ik weeg nu 94 kilo net als voor mijn zwangerschap was niks om me zorgen om te maken. Ik pakte netjes mijn potje met urine zoals ze gisteren gevraagd had mee te nemen. Nee hoor doe maar weg je hebt een nette bloeddruk en ondertussen geen last meer van koorts toch dus ik hoef niet te controleren want je hebt gewoon een blaasontsteking. Dus ik er weer tegenin. Uhm nee want dit is twee dagen geleden nog gecontroleerd heb geen blaasontsteking helemaal niets zelfs. Ik heb veel te veel eiwitten in mijn urine en daarom moest ik contact met jullie opnemen. Ja zegt ze heb je nu gedaan en aangezien je nergens meer last van hebt zou ik nogmaals laten controleren op blaasontsteking.


    Ik zit met mijn handen in het haar ik ben super verdrietig er word niet serieus naar mij geluisterd. Ik ben bang ik krijg niet de juiste hulp en word noet serieus genomen. Dit was mijn laatste hoop.... Ik moest van de huisarts contact opnemen met verloskundige omdat ze denken dat ik zwangerschapsvergiftiging heb en de verloskundige gaat er zo mee om. Nu zit ik me thuis van binnen op te vreten niet wetend wat ik nog kan doen voor ik serieus genomen word. Want ja ik heb WEL een veel te hoge bloeddruk voor mijn doen.


    Ik heb tips nodig ik weet het niet meer
     
  2. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    bellen naar je arts en vragen om een verwijzing naar de gyn? een andere verloskundige contacten?

    Ik zou het er iig niet bij laten zitten.
    kan best dat er niks aan de hand is en dat is dan heel fijn maar dan moet dat toch zeker eerst onderzocht worden?

    Het is hun taak ook om jou gerust te stellen, ook al denken ze dat er niets aan de hand is.

    Dat je nog zo rustig bleef..
     
  3. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja o

    Hahah dat bleef ik niet maar ze werd zelf ook boos op mij en zei kan best je bloeddruk nog een keer meten ja en dan komt ie weer op 120 en dan? Ga je dan wel wat doen. Ja ga morgen ziekenhuis voor bloedprikken. Ga gelijk langs gynaecologie. Woon in Duitsland dus mijn zorg is op dit moment vrij beperkt als ik naar Nederland ga... Daar loop ik nu continu tegen aan ben bij de huisarts geweest die zegt je moet naar de verloskundige die had ik toen nog niet dus ziekenhuis gebeld die heeft een doorverwijzing nodig en die willen ze geen van allen geven dus toen maar met verloskundige contact opgenomen nou en die gaat dus zo met me om
     
  4. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    ik weet nog van mn eerste dat mn bloeddruk 2 maal wat hoger was als normaal en ik werd meteen naar het ziekenhuis gestuurd, gewoon uit voorzorg.

    Ik hoop dat je morgen wel wat verder komt in het ziekenhuis en dat je in ieder geval serieus genomen word.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    was de onderdruk echt 95? Want dat is dus wel te hoog ook al is de bovendruk normaal. Ik zou er echt even goed achteraan gaan!
     
    Crankyberry vindt dit leuk.
  6. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Dat wou ik ook net zeggen, een onderdruk van 95 is hoog en helemaal als die van jou normaal gesproken 65 is. Toch de huisarts nog eens vragen om een doorverwijzing? Of toch de vk? Sterkte in elk geval. Ook als er niks aan de hand blijkt te zijn is het heel vervelend dat er niet naar je geluisterd wordt.
     
  7. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Mij is verteld dat er vooral naar de onderdruk word gekeken. En 95 is echt te hoog. Gek dat een vk het niet serieus neemt.. zeker in combi met veel te veel eiwitten in je urine. Ik zou nu nog de spoed bellen.
     
  8. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Bovendruk 120 is super netjes, maar je onderdruk ligt echt wel op een grens en die is juist het belangrijkst. Inderdaad gek dat een vk dat niet verontrustend vindt :confused: is het niet toevallig een praktijk met meer vk’s, dat je misschien morgen een andere zou kunnen bellen? Of je huisarts nog eens bellen met dit verhaal?
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Een onderdruk van 95 valt onder hoge bloeddruk. En eiwitten in je urine icm hoge bloeddruk is niet goed. Sta op je strepen, bel je huisarts en vraag om spoedverwijzing voor de gynaecoloog.

    Heel veel sterkte
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij een onderdruk van 95 werd ik direct doorgestuurd.
    Ik zou sowieso contact opnemen met je zorgverzekering en je situatie uitleggen.
    En vragen wat het voor jullie betekent als je naar het zh in Duitsland gaat.

    Daarnaast zou ik nogmaals de verloskundige bellen en desnoods een andere want er word echt niet naar je geluisterd.
     
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nu de HAP bellen, vertellen dat je onderdruk met 30 punten gestegen is volgens de verloskundige en dat je eiwitten in je urine hebt.

    Dat je totaal niet begrijpt waarom je niet doorverwezen bent en dat je vanavond nog een gynaecoloog wilt zien op de spoedeisende hulp.
     
  12. Ketjapmanis

    Ketjapmanis Actief lid

    11 nov 2015
    222
    113
    43
    Ik begrijp uit je eerdere verhaal dat je nog in Nederland verzekerd bent? Ik zou:
    1. Spoed van je vk bellen
    2. Hap bellen doe verbonden is aan je huisarts in nl
    3. Met verzekering overleggen als dit niet werkt. Over mogelijkheden in Duitsland
    Ik zou vanavond nog een check eisen.sterkte
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Sluit aan bij de dames hierboven. Mijn onderdruk was ook 95, bovendruk 130. Terwijl ik de heele zwangerschap 100-110/60-70 had. Ik ben acuut opgenomen. In ziekenhuis: bloed moeten prikken, ctg, echo, nog een keer urine inleveren. VK twijfelde nog, want het aantal eiwitten was weinig, maar mijn bloedwaarden waren fors afwijkend.
     
  14. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik neem aan dat je je al gemeld hebt bij het CAK, TS? Want het is erg onwenselijk in jouw situatie dat je geen gebruik maakt van de zorg in je woonland. Ben je hals overkop verhuisd of ben je het vergeten? Want normaal gesproken geef je je verhuizing van te voren door en dan is het meteeen geregeld dat je ook verzekerd bent voor ziektekosten in je woonland.
     
  15. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou niet weten wat het CAK is maar heb me inderdaad aangemeld bij het AOK echter hebben we papieren nodig vanuit Nederland waar we al weken op wachten. Dit kan pas geregeld worden als je in Duitsland woont want je moet ingeschreven staan in de gemeente en uitgeschreven uit Nederland
     
  16. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje heftig zeg ik ga zo de huisarts bellen dat ik een doorverwijzing wil. Hoop dat ze die willen geven want dit kan niet zo langer ben het zat om van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
     
  17. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goed zo!
    Overigens kun je wel blaasontsteking hebben zonder dat het urine onderzoek dit laat zien. Ik had zoveel pijn en plaste bloed en toch was mijn urine schoon. Heel apart. Gelukkig wel behandeld als blaasontsteking en alles snel beter geworden.

    Maar jouw bloeddruk is echt hoog voor jouw doen, ik begrijp niet dat de VK hier zo laconiek mee omgaat!! Ik moest bij een mildere stijging al de hele molen door in het ziekenhuis. Gelukkig niks aan de hand. Maar als jij eiwitten in je urine hebt én deze bloeddruk dan zijn dat redenen om je verder te onderzoeken. Wat een slechte VK dat ze je zo naar huis stuurt! Ik mocht van mijn huisarts alleen nog op de bank zitten en niet eens meer de sperziebonen doppen toen mijn bloeddruk zo hoog was ineens.
    Ga je een klacht indienen? Ik vind het echt erg laks.

    Heel veel succes!!
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Als ze testen op blaasontsteking. Moeten ze het ook altijd laten kweken op het lab ivm streptokokken b
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Even duidelijk maken want zie mensen vooral schrijven in verhouding. Niks in verhouding alles boven de 85/90 is een reden om een zwangere vrouw in te sturen om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten dan wel een hoge bloeddruk uit te sluiten en zonodig te behandelen.
    Echt ts laat je zo snel mogelijk doorsturen, ik ben überhaupt verbaasd als dit idd de waarde is dat de vk niks heeft gedaan.
     
  20. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ok, ik ging er vanuit dat je verdragsgerechtigd bent omdat je het had over een groene kaart en een Nederlandse zorgverzekering. Je bent namelijk niet meer verzekerd voor de Wet langdurige zorg - en komt dus ook niet meer in aanmerking voor een zorgverzekering in Nederland - als je bent verhuisd naar het buitenland (en als je ook niet werkt in Nederland of je partner werkt niet in Nederland).
     

Deel Deze Pagina