En toen stond je leven op z'n kop..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tienn, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tienn

    Tienn Niet meer actief

    Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil.. misschien hebben jullie praktische tips..ik moet het even kwijt.

    Mijn vriend heeft gister een ongeluk gehad waarbij hij ernstig gewond is geraakt. Hoe het precies is gebeurd weten we nog niet, maar het is flink mis. Hij ligt in coma op de IC met onder andere ernstig rug- en nekletsel. Ik ga niet alles beschrijven… maar ik weet dat ik er rekening mee moet houden dat het niet meer goed komt. Hoewel ik normaal hartstikke rustig en helder ben in de meest erge situaties, weet ik het nu allemaal niet meer. Het lijkt of alles op mij afkomt, iedereen vraagt natuurlijk hoe het gaat etc. (heel lief!) maar ik weet het niet meer. Ik probeer rustig te blijven voor zoon, maar natuurlijk heeft hij door dat er iets is, alleen hoe leg ik dit uit?
    Ik ben bang dat ik de situatie niet aan kan, het is net of ik het nog niet besef. Mijn omgeving is nu natuurlijk ook in de war, dus die denken nu ook niet helder. Het is of ik alleen sta nu.

    Sorry voor het warrige onduidelijke verhaal...tips zijn welkom.
     
  2. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Jeetje wat ingelofelijk heftig! Ik kan je geen tips geven maar je alleen ontzettend veel sterkte wensen.

    Edit: heb je vrienden die je kunnen helpen en ervoor je kunnen zijn? Neem alle hulp aan die je krijgt. En zorg goed voor jezelf.
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh wat afschuwelijk! :( krijg je wel hulp uit je omgeving? Mensen die praktische hulp bieden zoals op je kindjes passen en eten koken of het huishouden even overnemen? Waar woon je? Als je in de buurt woont kom ik je graag helpen. Ik hoop dat er een wonder gebeurt en je vriend zo goed mogelijk zal herstellen. Een hele dikke knuffel!
     
  4. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Jeetje wat heftig. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je man zo goed mogelijk hersteld.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    jeetje wat erg. Nee ik heb eerlijk gezegd geen enkele practische tips. Het enige is laat je helpen de komende tijd, mensen die voor je willen koken en poetsen...laat ze maar doen zodat jij al je aandacht en energie bij je vriend en kindjes kan houden.
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Jeetje wat heftig. Ik heb geen tips, maar wens jou en familie heel veel sterkte.
     
  7. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.807
    389
    83
    Jeetje, aan mij heb je niets maar wil je ontzettend veel sterkte en het beste voor jullie wensen
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh meisje toch.. Wat vreselijk heftig..

    Ik zou eerst aan je kindjes denken. En aan jezelf. En dan aan je man.

    De rest komt daarna wel. Probeer niet alle ballen in de lucht te houden. En als je hulp nodig bent vraag het. Daarbij, als je vind dat mensen teveel aan je trekken neem dan even afstand.

    In jouw geval zou ik echt voor m'n gezin kiezen.

    Heel veel sterkte en wijsheid gewenst...
     
  9. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Je grootste angst in ene dat telefoontje!

    Rustig blijven voor je zoon is goed maar eerlijk zijn ook! Geen details maar wel dat papa botsing heeft gehad en in t zh ligt (Kga er even vanuit dat hij zijn vader is)
    mensen zullen morgen wel meer voor je klaar staan! Ze hebben ff nodig

    Toch wil ik je ook wat hoop geven. Elk uur kan zomaar verandering geven in de prognose

    Heel veel sterkte
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.487
    857
    113
    Jeetje meis wat heftig..
    Hopelijk heb je snel meer zekerheid mbt zijn toestand.

    Kleine tip:
    Bied er iemand hulp aan,zeg dan ja! En doen ze dat niet durf het gewoon te vragen! Denk aan mee mogen eten,even opvang voor de kind(eren) etc.

    Veel sterkte meis!!!
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wat een verschrikkelijk verhaal😱 Wat zal je wereld nu op z'n kop staan. Ontzettend veel sterkte, hopelijk komt hij er bovenop! Heel veel sterkte!!
     
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Wat afschuwelijk zeg. Geen tips maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Dikke knuffel
     
  13. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Och jee, wat erg! Behalve wat hierboven al genoemd is (omring je met mensen die je kunnen helpen en steunen) heb ik ook geen tips. Het blijft afwachten. Heel veel sterkte gewenst. Digitale knuffel!
     
  14. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Wat heftig.
    Onze overbuurman is in januari van een steiger gevallen , coma , bloedingen e d.

    De buren erom, die ook al vrienden waren, hebben een groepsapp opgezet om iedereen op de hoogte te houden, 1 huis was een soort van crisis centrum waar iedereen bij elkaar kwam, de kinderen zijn intensief opgevangen.


    Pak alle praktische hulp aan. Misschien een iemand die met je meedenkt die hulp laten coördineren.

    Heel veel sterkte!!
     
  15. Peterselie

    7 jan 2013
    24
    62
    13
    Meid wat vreselijk heftig!! Natuurlijk weet je het nu allemaal even niet meer! Heb je mensen in je omgeving die je kunnen helpen? Met praktische dingen, maar ook jou in de gaten houden? Echt tips heb ik zo snel niet, maar wees niet bang om die hulp aan te nemen! wat betreft je zoon: ik zelf zou niet liegen en zoveel mogelijk eerlijk antwoord geven aangepast op zijn niveau. Hij voelt waarschijnlijk dat er wat is en begrijpt vast iets van je uitleg. Meer kan ik even niet bedenken.
    Sterkte! Heel veel sterkte! Hopelijk komt het allemaal goed!
     
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.847
    3.610
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heel veel sterkte.

    Op de IC waar mijn zoon destijds lag, waren er maatschappelijk werkers actief. Zij hebben tot taak om familieleden door zo'n periode heen te helpen en kunnen ook helpen alles op een rijtje te krijgen wat er gedaan moet worden.

    Misschien is het een idee om om zo'n maatschappelijk werker te vragen, wij zijn er destijds goed door geholpen.
     
  17. Truusdemier1981

    Truusdemier1981 Actief lid

    16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Heb een tips voor je, maar wil je heel veel sterkte wensen😘
     
  18. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    vind het heel erg voor je!
    mijn zwager heeft jaren geleden een ernstig ongeluk gehad ook coma en niet weten of hij het wel zou redden.
    wij hoefden dan gelukkig geen beslissingen te nemen maar ik kan me wel een beetje inleven hoe je je voelt.
    neem hier en daar een momentje voor jezelf.
    dat mag echt!
    vertel je zoontje zo simpel mogelijk dat papa een ongeluk heeft gehad en nu slaapt zodat hij weer beter kan worden.
    neem hem mee naar papa toe.
    wat wij gezien hebben is dat de jongste kindjes er eigenlijk heel goed mee om gingen dat mijn zwager aan allemaal apparaten en draadjes lag aangesloten.
    het helpt papa zodat hij geen pijntjes en zo heeft zodat hij zo goed mogelijk beter kan worden.
    hoe hij eruit zal komen weet niemand natuurlijk.
    dat is afwachten dus daar zou ik met je zoontje iig niet over praten tot er wat over te zeggen is dus als hij wakker wordt.
    helaas kan dat heel lang duren.
    iig heel veel sterkte!
    als je pben wil mag dat!
     
  19. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    Oeh wat heftig. Heb je hulp van omgeving? Ik zou misschien e-mailadressen of telefoonnummers verzamelen en dan een whatsappgroep aanmaken. Dan hoef je je verhaal of eventuele updates maar 1 keer te doen. Het steeds weer vertellen en iedereen die steeds alles vraagt is verschrikkelijk vermoeiend en niet vol te houden!

    Wees er voor je vriend en je kind en vergeet de rest even want dat is nu even geen prioriteit. Vraag ook om praktische hulp van mensen om je heen. Laat mensen boodschappen voor je doen, koken, telefoontjes plegen als er iets geregeld moet worden enz.

    Zorg dat je de eerste periode doorkomt, die tijd dat je nog niet kan bevatten wat er gebeurd is. Zodra je echt weet wat er allemaal aan de hand is dan zit je pas weer in een nieuwe fase en kun je zaken beter aanpakken.

    Veel sterkte en lucht je hart hier op het forum of bij je vrienden / familie!
     
  20. V2015

    V2015 Actief lid

    19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig!

    Ik zou een soort van telefoonketen opstarten. Dan hoef je geen contact met iedereen te onderhouden. Jij belt 1 persoon en die belt weer 1 of 2 anderen en zo verder.
    Een groepsapp zou ik persoonlijk niet doen. Dan reageren daar weer mensen op en voel je je verplicht om daar weer op te reageren.

    Neem de hulp aan als het je aangeboden word. Misschien is er iemand die een tijdje bij je kan slapen?

    Heel erg veel sterkte!
    Hopelijk komt alles weer goed.
     

Deel Deze Pagina