En...wanneer komt de tweede??? Zucht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bobbie77, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Ik ben pas net bevallen van een pracht van een dochter en nu al "durven" mensen mij te vragen wanneer de tweede komt :(

Maar, als ik eerlijk ben wil ik helemaal geen tweede. Dat is niet iets van nu hoor, ik heb eigenlijk altijd al gezegd dat ik heel blij zou zijn als ik 1 kindje zou kunnen krijgen (die wens is gelukkig vervuld en ik ben echt heel blij :)) maar ik hoef niet zo nodig meer kindertjes. Als ik dat al tegen mensen zeg krijg ik heel vervelende reacties zoals: 'egoistisch hoor, om een kind zonder broertje of zusje te laten opgroeien' of 'oh, da's zielig'. Zal best door de zwangerschaphormonen komen maar ik voel me daar echt belabberd onder :(

Ik wilde dit even van me af schrijven!
    X-Bobbie

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.789
    3.323
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me dat voorstellen hoor...! wat een rot reacties... Ik zou het dan zelf in het vervolg houden op: Nouuuh voorlopig nog niet hoor!
    En tegen de tijd dat je kindje een jaar of 2 is , sta je weer wat sterker in je schoenen mogelijk dan nu (ik vond die 1e maanden al zwaar genoeg zonder gezanik en bemoeizucht van anderen!) dan licht je het dan maar verder toe als ze er dan weer over beginnen.

Nu lekker genieten van je meisje hoor

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

serieus? pfff wat snel zeg dat ze dat vragen, net of het nieuwtje er al af is ofzo. Vind het sowieso maar een rare vraag om dat zomaar te vragen.

Hier vragen ze het gelukkig (nog) niet. Ze horen het vanzelf wel als het zover is.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier durfde iemand het al te vragen tijdens het kraambezoek, toen mijn zoon 1 maand oud was. De hechtingen waren er amper uit, om het zo maar te zeggen... echt, waar mensen die stommiteit vandaan halen, ik weet het niet...

Mijn standaard antwoord is ook altijd: voorlopig niet! Eerst een ander maar 's (waarmee ik doel op schoonzussen en nichten). Dan is de aandacht meteen weer afgeleid naar die personen en worden zij bestookt met vragen, en kan ik weer rustig achterover leunen :D

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Bobbie,

Toevallig lees ik nu jouw onderwerp, en heb ik afgelopen week de GroterGroeien gekocht mét daarin een heel artikel over een vrouw die het bij 1 kindje wil houden en daar erg vervelende reacties op kreeg.
    Misschien iets voor jou om dit artikel te lezen? Weet zeker dat je daar begrip in vind, en dat het je sterker maakt in je beslissing van dit moment. Heb je ook gelijk een paar sterke feiten die je op tafel kunt gooien als men spreekt over 'zielig voor het kind om alleen op te groeien'.
    Geniet van je kleintje!!

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die vraag krijg ik ook regelmatig, maar ik wil helemaal geen tweede meer. Ik krijg dan gelijk de reactie "ja na zo'n bevalling is dat logisch" maar daar ligt het helemaal niet aan. Ik vind het goed zo, voor mijn gevoel is ons gezinnetje compleet.

Maar reacties dat het egoistisch is ofzo heb ik gelukkig nooit gehad. Dat vind ik best onbeschoft ook, het is jouw keuze en dat horen ze gewoon te respecteren.

7. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Wat irri hè, als mensen zo stom reageren. 2 jaar geleden zijn we onze dochter verloren bij 29 weken zwangerschap. Het blijkt doordat ik draagster ben van het streptokokken b-virus. Vorig jaar ben ik , na een super spannende zwangerschap, weer te vroeg bevallen. Alles gaat gelukkig goed. Wij gaan het lot dus echt niet meer tarten en zijn zo blij met onze zoon.
    Die reacties die je dan krijgt...................dat zeg je nu.................
    komt nog wel..............blablablabla. En dat van mensen die hun kinderen er zo "uitgepoept" hebben zeg maar. Heb gewoon respect voor elkaar..DUH !!! Ik zeg nu gewoon dat we 2 kinderen wilden en we hebben een dochter en een zoon....klaar!!!
    Zo dat lucht op hahahahaha.

@ Mees: dat klinkt wel interessant, ga het opzoeken.

8. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Pff wat een vraag, ik zou dus gewoon simpel zeggen; 'Nee die komt er niet.' Klaar, punt, uitgepraat. En zo slecht hoef je het als enigst kind heus niet te hebben, ik ben ook enigst en ik heb nooit een broertje of zusje gemist hoor, je weet als je enigst bent niet anders en dat is helemaal niet erg. Dus laat dat soort opmerkingen lekker langs je heen glijden, ene oor in andere weer uit! :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

OMG, ik sluit mij ook aan bij deze club. De papa-en-mama-worden-gek-als-er-nog-1-keer-gevraagd-wordt-wanneer-er-een-brusje-komt-club.

Ik weet zelf wel dat ik nog heel graag een kindje zou willen, maar misschien pas als ons meisje naar school gaat. Nou daar hebben mensen ook heel aparte meningen over. Knettergek wordt je ervan.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ff als inmiddels volwassen enig kind: daar is echt niks zieligs aan, en we zijn ook niet allemaal verwende monsters (okee, sommigen wel maar dat heb je als ouder zelf in de hand natuurlijk)! Zolang er genoeg kinderen in de buurt zijn om mee te spelen (en zo af en toe es ff lekker ruzie mee te maken) heb je wel de lusten en niet de lasten. Ik ben nooit jaloers geweest op vriendjes/vriendinnetjes die wel broertjes/zusjes hadden, zag vooral dat ze veel last van elkaar hadden ;)

En als er gevraagd werd/word wanneer de tweede komt zeg ik altijd dat ze dat over een jaar of 2 nog maar es moeten vragen. Ik wil ze niet zo dicht op mekaar, het is dat ik 'al' 35 ben anders had er wat mij betreft wel een jaar of 4 tussen mogen zitten. We willen nog wel graag een tweede tzt maar als het om de een of andere reden toch bij 1 zou blijven is dat ook prima (en als het er per ongeluk 3 worden ook geen ramp)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sjee, dat hebben mensen mij nog niet serieus gevraagd gelukkig. Wel vervelend om dat steeds te horen terwijl je nog geniet van je kleine meisje! Kun je niet een opmerking plaatsen, zo van, is ze niet knap genoeg voor nu? Kind is er net uit, en nu praat jij al over nog eentje er in! Pfff, flauw hoor!

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    In de lounge is er ook al een topic hierover..

Ons wordt het ook gevraagd, Werd al gevraagd toen Kirsten nog geen maand oud was en ik met een open keizersnede wond met bacterie infecite liep ;).

Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij maar 1 kind wil, ik zelf weet het niet. Tot een maand of 2, 3 geleden had ik zoiets van nee absoluut niet. Maar nu weet ik het niet. Komt het dan komt het komt het niet dan niet. We zijn dolgelukkig met zijn drietjes.
    En ja leeftijd speelt ook mee, ik ben 35 en vriend wordt eind van het jaar 43.

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    pfff wat een gemene reacties!
    Tis toch zeker jullie keuze! Waar bemoeien mensen zich ook mee?
    Niks mis mee als het bij eentje blijft. Houd je kindje echt niets aan over hoor.
    GRRR kan me zo boos maken om zulke mensen...

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vervelend is dat he?!
    Ik krijg de vraag nog steeds, en nee ik hoef echt niet (meer)

Heb mn handen vol aan Quinn, we komen nu eindelijk een beetje rustig vaarwater, Quinn had/heeft allergiën, reflux, babayastma.
    Ik kan hem nu alles geven wat ik wil, aandacht, liefde enz en daarbij we genieten nu volop.
    Trouwens zou niet weten waar ik nr2 moeten laten, op het dak in de tuin? ach ga je toch verhuizen, tuurlijk.
    Nee ik vind ons gezinnetje goed zo, heerlijk :D

15. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Quinten is nu 2 maanden oud en ik heb deze vraag echt diverse keren gehad van verschillend kraambezoek. Ik wist niet wat ik hoorde iedere keer, had echt niet verwacht deze vraag te krijgen...
    Ik word eind deze maand 38, heb Quinten dus redelijk laat gekregen en vind het wel goed zo. Vind het prachtig dat ik op deze leeftijd een gezond kindje heb gekregen maar vond de zwangerschap erg zwaar. Wil het gewoon bij 1 houden. Maar ook hier hoor, iedere keer weer het antwoord: "wacht maar, dat komt nog wel". Best komisch, wanneer dan, als ik 45 ben?:D (en ik weet wel dat ik heus nog wel zwanger kan raken en een gezond kindje op de wereld kan zetten maar dit lijkt me mooi genoeg!)

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ze hebben mij gelukkig de vraag nog neit gesteld... maar ik denk dat ik er ( momenteel) uit zou flappen "Als t aan mij ligt nooit!"..

Ik wil best nog een kleintje erbij.. maar nu nog (lang) niet.. Ik moet er niet aan denken om zwanger te zijn.. Niet dat die zwaar was, ja op t laatst, maar dat zal voor de meesten gelden.. Maar van die kleine dingen, gezeik over bloedsuiker waarden, dan 4 keer op 1 dag naar Heerenveen moeten Ku**en om te laten prikken, als de bevalling begonnen is met weeën in de auto naar t zh, waar uit CTG ( heeft dat zo??) blijkt dat de wee-activiteit naar een diepte punt is gedaald, dat "geklauw" daar beneden door min of meer wildvreemde lui... Getverdemme.... moet er niet aan denken zeg.....

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn vader was de eerste die het me echt serieus vroeg, gisteravond. Vind het echt heel naar dat hij het vroeg, maar heb wel serieus uitgelegd hoe wij ertegenover staan; we willen geen tweede.

Natuurlijk, zeg nooit nooit, maar al voor mijn zwangerschap waren we het erover eens dat 1 kindje geschenk genoeg was en nu hij er is zijn we er eigenlijk nog zekerder van dat het goed is zo. Met Sil is ons gezin compleet.

Maar die vraag naar een tweede; daar kots ik van! Alsof iemand daar iets mee te maken heeft... Bah!

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier de vraag ook al gehad hoor....maar voorlopig wil ik nog helemaal geen tweede. En dan gaan mensen zeuren dat het zo mooi is al er maar twee jaar leeftijdsverschil tussen de kindjes zou zitten blablabla....

Ik geniet eerst volop van deze en over een hele tijd zien we wel weer.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou ik vind het wel wat anders als iemand (die dichtbij staat) er gewoon serieus in geïnteresseerd is. "Hoe kijken jullie daar tegenaan?" Zoiets. Ik heb laatst ook aan mijn schoonzusje gewoon even serieus gevraagd of zij al kinderen willen. Nog even niet, was het antwoord. Ik vind het fijn om nu te weten (al vond zij dat misschien niet fijn??? Geen idee..), want nu kan ik m'n mond een beetje er over houden en niet zo steeds er over beginnen. Blijkbaar hoeft het voor hun nog niet, prima!

Ik vind het bij kraambezoek wel onbeschoft, want dan kom je juist voor dát kindje, en niet voor de volgende toch? Je bent geen fokpaard!

20. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik had hier een keer een discussie met een vriend over toen ik nog zwanger was, omdat wij al heel lang zeggen dat we 1 kindje goed vinden. Hij beweerde dus dat enigskinderen niet sociaal zouden zijn!!!!!
    Ongelovelijk toch, zelf heeft hij niet eens kinderen en toen hij zei dat hij en zijn vriendin er zeker wel meer dan 1 zouden NEMEN brak mijn klomp....

Deel Deze Pagina