En weer ontstoken tandvlees

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susannelilian, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb altijd ontstoken tandvlees tussen mn eisprong en de ongi en heb gehoord dat je hiermee minder kans hebt om zwanger te worden... Ik poets extra goed, maar het helpt op dit moment nog niks.

    Nu ben ik dus bang dat ik niet zwanger kan raken door deze tandvleesontsteking.

    Zijn er meiden die ondanks een tandvleesontsteking toch zwanger zijn geraakt?

    Ik zit trouwens een week na mn eisprong en 3 dagen na de terugplaatsing van een cryo...
     
  2. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben niet zwanger geraakt met ontstoken tandvlees, maar toen ik zwanger was had ik wel om de haverklap ontstoken tandvlees en dan echt vrij heftig ontstoken (moest altijd spoelen met zo;n goedje). Ik neem aan dat je Pregnyl hebt gezet voor je cryo tp? In dat geval kan dit natuurlijk ook een beetje leiden tot ontstoken tandvlees. Ik heb er zelf na de Pregnyl ook regelmatig last van. Ik denk niet dat dit kwaad kan hoor, zolang je maar wel goed blijft poetsen ook op de pijnlijke plekken. Volgens mij kan het pas kwaad als de ontsteking in je bloed en zo ergens anders in je lichaam terecht komt. Maar dan nog denk ik niet dat het een zwangerschap meteen in de weg zou staan.
    Heel veel succes- wie weet is het zelfs wel een goed teken. Ik duim voor je!!
     
  3. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Een goed teken kan het (nog) niet zijn en ik heb voor het eerst bij een terugplaatsing geen pregnyl gehad omdat ik zelf een eisprong heb... Dus dit keer kan het helaas niet door de pregnyl komen. Maar goed blijven poetsen zal ik zeker doen. Dankje voor je reactie!
     
  4. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    3
    0
    Roosendaal
    #4 Babke, 27 feb 2013
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
    Wat bij mij goed helpt tegen ontstoken tandvlees is tandenstokers. Je moet ze wel gebruiken volgens de aanwijzingen van de tandarts. Ik ben er zelf echter veel te laks in, dus zag gisteren toen ik weer eens aan de stokers ging, dat het weer ontstoken was. Ik moet dus echt consequenter zijn. Ik wist trouwens niet dat het een zwangerschap in de weg kon staan? Wel dat je last van je tanden kan krijgen als je zwanger bent. Is dat echt zo of is het misschieen een broodje aap (ik hoop het laatste, anders moet ik echt consequent gaan worden :D)

    Note: ik ben gaan googlen, en kwam op deze link uit Sneller zwanger worden dankzij gezond tandvlees | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

    Bij het pco-topic reageerde iemand:
    Maar heb idd gehoord dat het veel verschil kan maken. Je lichaam behandelt het namelijk als een 'normale' ontsteking dus gaat stoffen aanmaken en je immuunsysteem gaat harder werken. Als je zwanger wilt worden is het juist niet de bedoeling dat je immuunsysteem mega hard werkt, het vruchtje is toch lichaamsvreemd...
     
  5. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hoi Babke! Helaas ben ik inderdaad ook veel te laks met stoken, maar het zit dit keer ook helemaal onderaan, dus niet alleen aan de randjes bij mijn tanden. Kan misschien ook nog mondwater halen, dat schijnt ook wel te helpen. Het is geen broodje aap verhaal dat je tijdens de zwangerschap ontstoken tandvlees kunt krijgen, maar helaas kan ik nu nog geen zwangerschapskwaaltjes hebben... Zit pas 8 dagen na mn eisprong en 4 dagen na de terugplaatsing. Zal dat stuk van die link zeker gaan lezen, dankje! Toch vind ik het vreemd dat ik altijd ontstoken tandvlees krijg na mn eisprong, daarvoor heb ik nergens last van. Hopelijk staat het een zwangerschap toch niet in de weg!
     
  6. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik zou een mondhygienist opzoeken. Die kan je helpen met het oplossen van de ontstekingen.
     
  7. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat kan ik ook nog eens bekijken, bedankt voor de tip. Alleen jammer dat ik daar niet meer voor verzekerd ben. ;)
     
  8. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Er zal wel verschil in zitten, maar bij die van mij kost een consult rond de 50 euro. Ze maakt dan alles goed schoon, polijst en geeft tips. Sinds ik haar bezoek heb ik totaal geen problemen meer.
     
  9. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat is wel veel geld... Maar als het me een zwangerschap oplevert dan is het dat zeker waard! Zal er binnenkort eens naar gaan kijken.
     
  10. Ti87

    Ti87 Bekend lid

    12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik kreeg tijdens de zwangerschap last van ontstoken tandvlees. Heb toen de tandpasta en mondwater van meridol gebruikt en was binnen paar weken over
     
  11. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Das ook nog de moeite waard om te proberen, dankje Alhoewel het bij mij ook zonder iets wel weer over is over een paar weken haha, heb het vreemd genoeg alleen na mn eisprong...
     
  12. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmm, normaliter zou een ontsteking waar dan ook in je lichaam er juist toe moeten leiden dat je immuunsysteem minder instaat is om een blastocysts aan te vallen, omdat al de energie gestoken wordt in de aanval van de ontsteking. Als de redenatie van de persoon uit dat topic zou kloppen, dan zou je ook sneller van een ontsteking af moeten zijn, wanneer je grieperig bent en andersom, terwijl het juist tegenovergestelde waar is. Er is zelfs onderzoek dat laat zien dat de kans op een innesteling iets groter is als je (licht) ziek bent. Dus het negatieve effect van ontstoken tandvlees kan volgens mij niet verklaard worden door het effect op je immuunsysteem.

    Overigens kan ontstoken tandvlees volgens mij al vroeg een goed teken zijn, omdat ook hoge progesteron niveaus niet zo goed zijn voor je tanden en tandvlees (volgens mn tandarts zijn zo'n beetje alle zwangerschapsgerelateerde hormonen slecht voor je mond :p) en dit juist wel positief is voor je kansen op een zwangerschap.
     
  13. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat laatste(ook dat eerste trouwens, ben niet 100% fit) zou ik erg graag geloven, maar helaas heb ik dit elke ronde... Ik kan helaas niks anders doen dan afwachten, maar dat ontstoken tandvlees slecht is voor het zwanger worden lees ik overal. Over een week weet ik sowieso wel meer, wordt weer een spannende tijd, ook al durf ik niet meer te hopen... In ieder geval bedankt voor je reactie!
     
  14. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Tandpasta Paradontax wil ook wel eens helpen in het voorkomen van tandvleesontstekingen. De smaak is vooral in het begin wel... Minder...
     
  15. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Parodontax ken ik, dus de smaak is geen probleem. Kan dat sowieso wel weer gebruiken inderdaad, dankje.
     

Deel Deze Pagina