endometriose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lot, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Hoi allemaal, het is al een tijdje geleden maar ik hoopte dat wanneer ik er niet niet meer zoveel mee bezig zou zijn.. jullie weten wel.
    Helaas, er is een oorzaak;

    Twee dagen geleden kreeg ik te horen dat ik endometriose had en dat ik daardoor 'onvruchtbaar' ben.
    Gelukkig maak ikzelf eitjes aan en is het zaad van mijn vriend van goede kwaliteit.
    De eileiders zitten dicht waardoor IVF noodzakelijk is.

    Ik vroeg me af of nog iemand deze uitslag heeft gekregen.

    Op dit moment ben ik nog een beetje aan het bijkomen van de uitslag.
    Ik wilde het gewoon even vertellen.

    Misschien toch weer tot binnenkort,

    Weltruste, Lot
     
  2. Jaycey

    Jaycey Bekend lid

    24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo Lot,

    ikzelf heb die uitslag gelukkig nooit gehad. Ik kan je daar dus niet mee helpen.

    Wel wil ik je heel veel succes toewensen met het verwerken van deze tegenslag. Gelukkig is er nog een mogelijkheid voor je om zwanger te raken, en ik hoop voor je dat het ook zeker gaat lukken.

    Liefs, Jaycey
     
  3. Corina

    Corina Fanatiek lid

    25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Das wel even een rot uitslag!
    GElukkig is het zaad van je vriend wel van goede kwaliteit.
    Hopelijk kom je nu dan snel in aanmerking voor IVF.
    Zodat je ook een eerlijke kans krijgt.

    Zijn ze daar via inderzoek achtergekomen?
    Sterkte meid! Dikke knuffel van mij!
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier ook geen ervaring met Endo, wel een IVF'er, ICSI eigenlijk.
    Ik wens je veel succes met deze behandeling!
    Liefs Elmo
     
  5. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Bedankt meiden, jullie ook succes!
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    rot nieuws Lot :(

    Hopelijk hoef je niet te lang meer te wachten op je beebje!
    dat de ivf maar z'n werk mag doen!
     
  7. Niet meer actief

    hoi meid
    ik heb in aug die uitslag ook gekregen en moest ook aan de ivf

    meid ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit nieuws
    en hoop dat ivf goed zijn werk doet bij je
    en je snel een beebje mag verwachten ;)
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Lieve Lot,
    wat verdrietig dat je deze uitslag hebt gekregen :cry: Weer een oud maatje van me aan deze kant van het forum...
    Ze zijn er wel snel achter gekomen dat je eileiders dichtzitten, of niet?
    Ik ben blij dat de zwemmers van je ventje in orde zijn en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan met wat hulp van het zh...
    Dikke kus,
    Elvira
     
  9. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    vervelend nieuws meid.
    veel sterkte met de verdere behandeling.

    Veel sterkte en liefs Lydia
     
  10. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Laat je niet gek maken door de artsen!

    Ik had dezelfde uitslag als jij, ik ben aan de endometriose geopereerd en moest anderhalf jaar hormonen slikken. En moest idd na gaan denken over me kinderwens en andere alternatieven

    Kreeg een andere gynaecoloog in het ziekenhuis en die zei me dat niemand heeft kunnen vaststellen dat endometriose voor onvruchtbaarheid zorgt maar de kans is groter dat je een verminderde vruchtbaarheid en/of het uitblijven van een zwangerschap...

    Ik ben nu inmiddels de 12 wkn gepasseerd en op een natuurlijke manier in verwachting geraakt!

    dus ik zou zeggen geef de hoop niet op en laat je vooral niet gek maken

    liefs,
    Marlene
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou, laat je niet gek maken. Ik vind het goed dat ze de diagnose serieus neemt! Er zijn er meer die in IVF eindigen dan die spontaan zwanger worden hoor!
    Jij natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap....maar ik vind dat je erg kort door de bocht komt hoor.
    Als je je arts al niet meer serieus kan nemen.
    Ik vind het super dat je je verhaal verteld, dat biedt voor haar weer perspectief maar om nou te zeggen laat je niet gek maken..... :(

    Elmo
     
  12. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt, het is idd goed dat zowel zij als de artsen de diagnose serieus nemen! Echter zijn de meningen over de gevolgen van endometriose zeer verschillend. Dit verschilt dus ook per arts! Wat ik bedoel met laat je niet gek maken is dat ze niet haar dromen moet opgeven want dat ben je namelijk wel geneigd als je de diagnose endometriose krijgt (dat had ik namelijk wel)

    @ Lot je kunt ook op de endo site kijken
    www.endometriose.nl
     
  13. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Hoi jullie,
    ik had even weer een tijdje voor mezelf genomen maar zie nu dat er toch nog wat reacties zijn gekomen op mijn bericht.
    Heel lief dat jullie zo aan me denken en met me mee denken. (Ik heb ook op de site gekeken en het doet me inderdaad wel goed te lezen dat ik niet alleen ben en ook dat het nog veel erger kan)

    Het is nou eenmaal zo dat de kans op een normale zwangerschap minimaal is. Mijn linkereileider is afgesloten en onherstelbaar. Mijn rechter is half afgesloten en verder verstopt. De kans dat deze uit zichzelf weer open gaat is klein. (wie weet hoe het eruit ziet na een zwangerschap ;)

    Ik heb opzich een goed beeld van de situatie. IVF geeft de meeste kansen. Het is nu 3 weken geleden dat de uitslag verteld werd. De eerste was voornamelijk huilen. De tweede ben ik weer gaan werken en dat ging prima maar denk dat ik m'n bolletje in het zand heb gestoken want de derde week gaat met vlagen heel goed maar er zit een brok in mijn keel die er niet uit wil..

    Gelukkig lees ik het verhaal van elmo en meerdere hier die fijn zwanger zijn en heb ik een vriendin die afgelopen week terugplaatsing heeft gehad en waar ik veel steun bij vindt.

    Ik weet dat het allemaal niet uitgesloten is dat wij kinderen krijgen maar op dit moment moet ik toch bekennen dat het wel zo voelt.

    Net als de eerste maanden na het stoppen van de pil: steeds dat verlangen en dan weer de teleurstelling. Na een tijdje wordt het makkelijker en kijk je uit naar de volgende kans.

    26 maart gaan we naar het zh voor ons eerste gesprek. We wachten af..

    Dank je wel voor jullie aandacht: doet me goed!

    Liefs, Lot
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Lieve Lot,

    Ik kan me zooo voostellen dat je erg teleurgesteld bent in je lijfje.
    Je kansen zijn dan idd wel minder, maar ze zijn er zeker wel! Probeer idd maar naar je goede voorbeelden te kijken (Elmo, Aldonza). Ik hoop dat jullie snel aan de slag mogen en ga heel hard voor je duimen!

    Kus Elvira (1 van je oude NOD maatjes...)
     

Deel Deze Pagina