Engelse naam naast 3 Hollandse namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Willemijntje19, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #1 Willemijntje19, 19 sep 2019
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    Hallo,
    Onze 3 kinderen hebben een korte, (oud)Hollandse naam.
    Nu zwanger van de 4e en we hadden een heel goed passende meisjesnaam in gedachten, maar helaas al “in gebruik” door dochtertje van kennissen. Nu heb ik een andere leuke korte meisjes naam gevonden, maar is van oorsprong een Engelse naam.

    Zouden jullie dat doen? Een Engelse naam naast 3 Hollandse namen?
    Overigens is de naam van onze tweede ook in gebruik in een andere cultuur, maar tegelijkertijd ook Nederlands.


    Ivm herkenbaarheid noem ik de namen liever niet.
    Ik kan wel een voorbeeld noemen, bijv. de
    engelse naam Fay naast Roos en Daan of Jill naast Bram en Fien.


    Bedankt!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ligt eraan hoe Hollands, meeste namen stammen toch af van andere talen. Els komt ook van de Hebreeuwse Elisabeth. En ligt eraan hoe Engels de naam is.

    Ik zou Heavenly of Ashley niet combineren met een Els of Cato . Maar Kate kan prima bij Lisa
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat kan ik zo echt niet zeggen... Ligt er heel erg aan hoe Engels een naam is

    Joep, Fien, Jet en Abigail zou ik bijvoorbeeld wel oprecht gek vinden.
    Maar stel het is Tom, Sam, Max en Pip, dan zou dat niet raar zijn.

    Ik ken een gezin met B.aukje, S.joukje en J.ulia en dat heb ik altijd zo raar gevonden! Past zo niet bij elkaar. Namen hoeven niet Jip en Janneke of Kwik, Kwek en Kwak te zijn, maar een beetje in hetzelfde straatje vind ik toch wel leuk
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja precies! Het wordt dan idd sowieso een korte naam, zoiets als jij benoemd. Bedankt voor je reactie!
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Helemaal met je eens! Dat wil ik ook voorkomen idd :)
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ligt eraan welke.

    Als vb. (even voor een jongen omdat ik zo vlug niet op zo'n zelfde soort meisjesnaam kom): Hugo kan wat mij betreft prima omdat die naam ook in Engeland gangbaar is. Maar dan moeten de namen die daarvóór komen ook niet àl te hollands zijn.

    Maar noem je je kind Pien Miep Wies Caithlynn zou ik dat toch wel gek vinden.

    Ligt voor mij dus erg aan de namen die daarvóór komen en aan de mate van "engelsheid" van de laatste naam.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Lijkt dan net of J.ulia van de tweede leg is hihi
     
  8. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha ja precies, dat denkt iedereen ook altijd. Maar is dus niet zo. Verwarring all over
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als het gewoon nederlands uitspreekbaar is, zonder 'th' klank ofzo kan het prima. Zoveel officieel engelse namen die al zo vernederlandst zijn!
    Kate, Fay, Amy, Lynn, Tess, Lilly etc
     
    hummeltje5 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  10. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Kan prima.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.208
    18.954
    113
    Ligt er echt aan hoe Engels, of beter gezegd hoe ingeburgerd in het Nederlands. Bv Hayley (vind dat sowieso geen passende naam voor niet-Engelstaligen maar dat terzijde) vind ik totaal iets anders dan Melanie ofzo.
     
    hummeltje5 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  12. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Persoonlijk vind ik dat liggen aan de totale combinatie.

    Een naam kan best Engels zijn maar sommige Engelse namen kan je op zijn Nederlands uitspreken , vandaar dat ik het echt aan de combinatie vind liggen.

    Bijvoorbeeld : Hier een Britse man maar zijn naam kan je op zijn Nederlands uitspreken , ik zelf heb een internationale naam , dochters naam kan je ook internationaal uitspreken. Voor dochter bewuste keuze in verband met internationale familie.

    Als jullie Piet en Anita zouden heten met kinderen Fleur Daan Loes , dan zou ik het wel gek vinden als daar een Paige tussen zit - ik noem maar wat hoor :roflmao:
     
  13. Mell76

    Mell76 Bekend lid

    20 jul 2019
    544
    80
    28
    Vrouw
    Een naam kies je omdat je hem mooi vind.En niet omdat het" past" wel of niet.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jij misschien, maar ik wel. En wel meer met mij.
     
    citroenrasp, Willemijntje19 en Athina vinden dit leuk.
  15. Mell76

    Mell76 Bekend lid

    20 jul 2019
    544
    80
    28
    Vrouw
    Dat is je goed recht.
    Maar dan maak je het voor jezelf wel heel moeilijk.
    En ik denk dat een naam kiezen vooral iets moois en iets ontspannends moet zijn.
    Maar er worden steeds meer eisen gesteld.Soms bijna omogelijk.
    En dan vinden mensen het raar dat ze geen naam kunnen verzinnen.
    Dus ik denk kies wat je mooi vind.
    Een kind is en individu.En ooit gaan ze uit elkaar.En dan passen ze qua uitelijk en persoonlijkheid misschien ook niet meer bij elkaar.
     
    Koekie1 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Totaal andere boeg, maar ik zou een naam niet laten schieten omdat de dochter van een kennis dezelfde naam heeft.

    Ik vind dat in ieder geval prima kunnen.

    En een Engelse naam bij 3 Nederlandse namen hangt voor mij echt af van welke namen het zijn.
     
    Lisa1987, citroenrasp en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dat zegt mijn man ook, gewoon doen wat hem betreft. Ik kan en wil dat niet helaas. Vriendin heeft ooit laten weten dat een achternicht haar zoontje het zelfde had genoemd als haar zoon en dat ze dat vreselijk vond. Heb dat altijd onthouden. Verder vind ik de naam inmiddels zo verbonden aan hen, dat ik zelf liever iets anders kies. Maar ik vind het leuk om te horen dat er ook mensen zijn die het dus niet erg zouden vinden :)
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het kan soms ook en/en hè :)

    Om over onszelf te spreken: ik kan niet zeggen dat we het ons echt moeilijk hebben gemaakt. Vond het meer een leuke uitdaging, een soort puzzel eigenlijk (en ik hou nogal van puzzelen) :)

    Ontspannen was het niet altijd, maar ik weet zeker dat dat het ook niet was geweest als we het in beide gevallen bij 1 simpele, hollandse naam hadden gehouden. Je moet er maar net uitkomen met zn tweeën ;)

    Vwb. je laatste zin ben ik het met je eens, maar dat weerlegt niet mijn gevoel van dat ik het gewoon mooier vind als het wèl allemaal bij elkaar past :)
     
    citroenrasp, Willemijntje19 en Mell1105 vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het gewoon kunnen, je kind is toch ook een individu?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  20. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Wij waren thuis met 4 kinderen. 1 aparte maar Nederlands klinkende naam; 2 super goed bij elkaar passende Hollandse namen en 1 Russische aparte naam.
    Nooit last van gehad (wel leuk om onze ouders om de oren te slaan dat ze geen namen kunnen matchen maar dat is omdat het leuk is om ze op te kast te jagen).

    Namen gaan vanzelf ook bij elkaar passen denk ik. Men noemde onze 4 namen vaak in 1 adem dus dan wordt het vroeg of laat normaal.
     
    Willemijntje19 en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina