Epilepsie: vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wie heeft er epilepsie of is er bekend mee en mag ik een vraag stellen?
    (nav mijn eerdere topic "erg geschrokken")
     
  2. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja ik ben er bekend mee, door mijn werk. Heb het zelf niet. Dochtertje van vriendin heeft epilepsie.
     
  3. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Mijn dochter heeft epilepsie. Dus vraag maar raak.
     
  4. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Mijn vader heeft het.
     
  5. DevilFromHeaven

    DevilFromHeaven Actief lid

    9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Ik heb waarschijnlijk epilepsie. Je mag me pb'en
     
  6. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    858
    113
    Ik heb het (nu gelukkig al lang aanvalsvrij) en dochter van vriendin heeft het. Daarnaast in mijn werk ook met epilepsie te maken.
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik weet er ook wel wat van. Je mag vragen!
     
  8. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ons dochtertje heeft sinds 2 weken epilepsie...eerste aanval was aan de rechterkant...alle 4 de anderen aanvallen waren links...tijdens het eeg heeft ze wel een aanval gehad en daardoor hebben ze kunnen zien dat ze epilepsie heeft.
    de dokter vond het wel gek dat de eerste x rechts was...nu ligt ze vanmiddag op de bank te slapen en deed weer raar met haar rechterarm en been in haar slaap...hoe kan dit???hebben jullie of jullie kinderen altijd aan 1 kant of aan verschillende kanten aanvallen...?
    het was trouwens wel een minimale aanval als je dat zo mag noemen...arm en been de lucht in beetje schokken en ze ging weer verder slapen...
     
  9. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Mijn vader schokte altijd met heel zijn lijf, had aanvallen van een half uur tot één uur, ik denk dat dit niet te vergelijken is met de aanvallen van jou dochtertje, mijn vader lag namelijk vaak eerst 20 min te schokken/schuimbekken en plaste zichzelf onder en ging vervolgens op onderzoek uit. Was dan ook erg agressief.
     
  10. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wat ik denk is dat ze een aanval heeft in een bepaald gedeelte van de hersenen. Dus niet in de gehele hersenen. Dan kan het dus zijn dat ze soms met de ene kant schokt en de andere keer is het met een andere kant. Krijgt je dochter ook al medicatie? Lynn gebruikt nu lamotrigine.
     
  11. DevilFromHeaven

    DevilFromHeaven Actief lid

    9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Het kan zijn dat dit, wat je beschrijft, geen "echte" aanval is, maar alleen een spasme. Ik weet dit natuurlijk niet zeker, maar het klinkt als een spasme. Dat heb ik soms ook, dat ik iets doe en opeens schiet mijn arm uit, of mijn been ofzo. Duurde dat schokken een tijdje of alleen arm/been in de lucht?
     
  12. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Dat klinkt wel heel heftig Imensa, gelukkig heeft ons dochtertje niet zulke aanvallen (gehad). Ik hoop ook niet dat ze het in die mate kan krijgen..
    Ze heeft partiele epilepsie..

    Minimouse25: oke dat kan dus toch wel dat het van kant wisselt...of was dit dan roch iets anders? Hoe oud is jouw dochtertje en heeft ze al lang epilepsie? En ook partieel of gegeneraliseerd ? Onze dochter gebruikt trileptal 2x per dag, maar is van de week al 1x verhoogd omdat ze toen ook al met haar arm spontaaan hard strekte een aantal keer zowel overdag als in slaap dus was nig niet helemaal onderdrukt kennelijk...maar gelukkig jiet meer in die mate gehad dat ze met ogen wegtrok en (bijna) omviel
     
  13. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    #13 Tinkerbell81, 15 mei 2016
    Laatst bewerkt: 15 mei 2016
    Ik weet ook niet eerlijk gezegd of dat dit een aanleiding had kunnen zijn tot een aanval hoor, maar het was gewooneen gek gezicht .het duurde niet lang 5 a 10 seconden ofzo genoeg iig om mijn man te laten zien;) armen been tegelijk in lucht en "wiebelen/licht schokken" maak me er ook niet echt zorgen om maar vond gek dat andere kant is..
    Een spasme? Kan dat er ook mee te maken hebben? Bij jou las ik net zoeken ze nog uit of je epilespie hebt. Hebben ze het nog niet kunnnen vastleggen op het eeg?
     
  14. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er geen fijne jeugd door heb gehad, neem mijn vader niets kwalijk natuurlijk maar was vaak bang te gaan slapen.

    Ik hoop dat je dochter en dat jullie goede begeleiding krijgen. nu mijn vader goede medicatie krijgt gaat het heel goed.
     
  15. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Mijn dochter is vijf. Ze heeft cerebrale parese en daarbij komt epilepsie. Ze heeft vooral de partiële epilepsie maar de gegeneraliseerde heeft ze ook gehad toen ze klein was en nog niet goed ingesteld was met de medicatie. Toevallig afgelopen week een verpleegkundige van de berkenschutse op school gehad die het gehele schoolteam uitleg heeft gegeven over de epilepsie en hoe te handelen.
     
  16. DevilFromHeaven

    DevilFromHeaven Actief lid

    9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Op de EEG en op een MRI zien ze wel een afwijking, maar ze willen nog niet met zekerheid zeggen dat het epilepsie is, ookal heb ik wel specifiek aanvallen die er uitzien als epilepsie. Mijn situatie is dus nog een beetje onzeker, maar ik slik wel al antiepileptika.
    Hopelijk groeit je dochtertje er nog overheen.
     

Deel Deze Pagina