Er plotseling alleen voor staan

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Bloem2310, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Hoi allemaal,

    Ik ben een alleenstaande moeder. Voorheen paste mijn moeder altijd op als ik ging werken, zo ongeveer 2 nachten in de week. Mijn werk is 2 uur reizen hier vandaan.

    Tussen mijn moeder en mij gaat het al een tijdje slecht, en nu heeft zij besloten ons een tijdje niet meer te willen zien.
    Dit kwam best wel onverwachts voor mij en ik moet nu van alles regelen. Nu heb ik gelukkig morgen een afspraak met een nieuwe oppas maar ik moet dus werk hier in de buurt gaan zoeken, etc.

    Zijn er hier meer moeders die ineens vrij onverwacht er alleen voor kwamen te staan? Ik heb verder geen familie en weinig andere mensen om me heen. Ik merk dat ik het best moeilijk vind allemaal en kan wel wat tips/steun gebruiken...
     
  2. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Kun je eventueel een beroep doen op de kinderopvang? Je hebt ook 24uurs kdv, of eventueel een gastouder die ook snachts opvang bied?
    Dan krijg je ook kinderopvang toeslag.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Een kennis van me kreeg hulp van Homestart om handvatten te krijgen om weer zelf verder te gaan, zij heeft hier echt steun aan gehad en was erover te spreken https://www.home-start.nl/
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Kan je vriend niet bijspringen? Of heb ik wat gemist en heb je die vriend niet meer?:oops:
     
  5. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Beetje off-topic; heeft je moeder (eindelijk) een andere woning?
     
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Werk in de buurt lijkt me sowieso een stuk fijner.
    Wist niet dat je zo ver van huis werkte joh! Wel dat je vriend zo ver weg woonde.

    Moeilijk dat het nu gebarsten is met je moeder, het loopt natuurlijk al langere tijd niet goed tussen jullie. Gaat ze nu eindelijk je huis uit en weer op zichzelf wonen?
    Wat had je voor plan gehad sowieso voor de oppas te regelen als je moeder niet meer bij je zou wonen? Of zou zij dan nog steeds oppassen?

    Kun je eventueel overdag werken? Zodat je de nachten gewoon thuis bent? Oppas voor overdag lijkt me een stuk makkelijker geregeld, zoals een kdv/gastouder etc.
     
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Kinderopvang en gastouder ben ik ook mee bezig, maar helaas overal helemaal vol...

    Haha, nee die vriend is alweer een tijdje uit the picture toen bleek dat hij getrouwd was en 2 kinderen had...:|

    Mijn moeder woont sinds 2 weken in een woning van iemand die een half jaar in het buitenland verblijft.
    Haar briefsdres heeft ze nog wel bij mij.
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Mijn moeder woont dus sinds 2 weken in een tijdelijke woning. Sindsdien paste zij alsnog gewoon 2 nachten op mijn dochter.
    Ze wilt nu helemaal geen contact meer dus dat houdt ook op.

    Ik ga nu inderdaad een baan ik de buurt zoeken, waarschijnlijk voor de avonden. Dan kan ik nog merendeels bij mijn dochter zijn en merkt zij niet zo heel veel van dat ik werk omdat ze 's avonds slaapt.
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je bij jou in de buurt ook een beroep doen op het buurtteam. Die kunnen je in ieder geval een stuk op weg helpen denk ik.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Off topic. Maar wat na die 6 maanden? Is er uitzicht of een plan of komt ze straks weer met hangende pootjes terug terwijl ze nu al het contact afkapt?
     
  11. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    We hadden een plan maar die gaat nu dus niet door vanwege haar keuze.
    Natuurlijk zal ik altijd open staan voor contact met haar, maar ik denk dat ze op het gebied van huisvesting echt zelf een oplossing zou moeten gaan vinden, ik kan in de huidige situatie echt niet meer met haar onder één dak wonen.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Ooh! Wat klote!

    Briefadres zou ik oom veranderen...
    Ze heeft je gewoon gebruikt... ik
    Zou daarvoor passen...

    En zorg dat ze over 6 maanden, als dat huis weer voorbij is niet weer aan je deur staat om bij je te komen wonen ;)
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wat heftig zo allemaal, met je ex partner en nu je moeder. Nu wel doorzetten met je moeder want als ik mij goed herinner speelt dat al heel lang. Je moet nu echt je eigen leven gaan opzetten en niet afhankelijk zijn van haar :)
    Voor korte termijn lijkt het mij verstandig om een gastouder of kdv te vinden waar je dochter kan slapen. ALs dat geregeld is kun je rustig naar een geschiktere baan zoeken.
    Veel sterkte en succes met alles!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Als je je moeder uitgeschreven wilt hebben zou ik dat nu regelen, want zonder medewerking van je moeder kost dat best veel tijd, en het is voor uitkering en toeslagen volgens mij wel van belang.
    Het "plotseling" stukje is natuurlijk heel vervelend, maar ik denk dat je zonder zo'n verstandhouding met je moeder een stuk beter af bent. Ik hoop dat je snel een leuke baan in de buurt hebt, en goede opvang voor je kleine.
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Maar dan zoek je dus voor in de avonden oppas? Of lees ik niet goed? Dan valt een kdv en go wellicht af? Hoeveel dagen in de week wil/kun je werken?
    Sterkte! Lijkt me lastig hoor...
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ow wat een nare situatie zeg. Ik heb niet echt tips voor je, maar wel zoiets meegemaakt toen mijn Moeder overleed. Er viel ineens een groot gat in mijn backup systeem. Vriend zat nog op school, Zus woont in het buitenland, ex woonde om de hoek maar werd al moe van het idee om te helpen, etc.

    Ik heb wel gemerkt in die maanden tot een oplossing dat je best veel kan vragen van je vriendinnen of de ouders van vriendinnetjes van je Dochter. Ik dacht echt dat die stap heel groot was, maar iedereen wilde echt helpen.

    Ik wens je veel sterkte toe!
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Maar het is toch geen doen om snachts te werken als je er alleen voor staat met een kleintje? Wanneer kan jij dan slapen?

    Ik zou iets zoeken wat je overdag kan doen. En misschien meer dagen met minder uren met oog op school straks.
     
  18. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Denk je niet dat het makkelijker is om een baan overdag te vinden? Al zal dat denk ik ook liggen aan je werkgebied waar je in zit.
    Qua oppas denk ik in elk geval wel dat het makkelijker zal zijn voor overdag, dan zijn er opties te over.
    En je dochter houdt er ook niks aan over hoor van een paar dagen zonder haar moeder ;)

    Zuur dat je moeder zo ineens wegvalt, kun je evt met haar praten dat ze oppast tot je een oplossing hebt gevonden? Kunnen jullie daarna altijd nog het contact verbreken. Daar dan natuurlijk wel veel gas achter zetten en alles op alles om een oplossing te vinden.

    Lastig zo TS! Ik wil je veel succes wensen en ik hoop echt dat je gauw een passende oplossing hebt gevonden hiervoor
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat dacht ik ook meteen. Overdag werken en opvang zoeken is toch veel makkelijker? Hoe regel je dat's nachts, als je op niemand uit je eigen omgeving beroep kan doen? En dan kom je toch ook nooit aan veel uren?
     
  20. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ben je blij met je huidige baan? Heb je plezier in je werk? Heb je een vast contract van voldoende uren? Dan zou je ook nog kunnen overwegen om dicht bij je werk te gaan wonen. Je geeft aan dat je verder toch weinig familie en mensen om je heen hebt, dus wat maakt dat je gebonden bent aan je huidige woonplaats?
     

Deel Deze Pagina