Ervaringen (bewakings)camera

Discussie in 'De lounge' gestart door K0pjeThee, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Hallo allemaal,

    Wie van de zp'ers heeft een camera in of aan het huis en kan deze aanbevelen?
    Wij hadden er 1 aangeschaft die continu filmen belooft, maar het apparaat filmt in stukjes met pauzes er tussen, niet handig ..

    Weet iemand een camera die wel continu filmt, met goed beeld en interne opslag, of sd opslag?

    Alvast bedankt!
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Mijn advies is contact opnemen met een lokaal beveiligingsbedrijf. Nadeel van een landelijke 'keten' is hoe groter het bedrijf, hoe meer mensen er werken en hoe meer mensen eventueel toegang hebben tot. Alles is mogelijk van abonnement (maar hoeft niet), tot camera's via app, live kijken overal ter wereld, terugkijken inclusief goede opslag, koppelen aan alarm en rookmelders. Succes!
     
  3. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Het is niet bedoeld voor inbraak preventie, maar om acties van iemand vast te leggen die letterlijk en figuurlijk met s.tront gooit. Kan helaas niet in detail treden. Systemen van bedrijven lopen aardig in de papieren op denk ik. Kan ik uiteraard altijd nog proberen, als er geen c.amera is die voldoet.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Gewoon een IP camera koppelen aan een PC tje die je tijdelijk als server gebruikt?

    Die kan t aan schijfruimte in elk geval wel een tijdje uithouden. Voor 24/7 camera met opname functie kom je wel in iets vervelendere prijscategoriën uit. Je kan hooguit nog eens bij Conrad kijken ofzo.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Heftig! Veel sterkte!
     
  6. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ze van ezviz en die bevallen erg goed.
     
  7. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Wij hebben een camera van netatmo, bevalt prima, neemt niet continue op maar zodra hij beweging registreert maakt hij een filmpje die begint 10sec voordat de beweging er daadwerkelijk is. Dus hij slaat niet continue alles op maar heeft wel een geheugen zodat hij het filmpje compleet maakt.

    Je hebt een app op de telefoon waarin je het bereik van de camera kunt aangeven. Dus zo wijd als hij kan of maar een gedeelte, hier met name op de oprit gericht voor als er auto's komen die ik niet direct zie of hoor.

    Daarbij kun je ook aangeven of je dus daadwerkelijk meldingen wilt ontvangen op je telefoon. Je hebt 3 categorieen mensen, dieren en auto's.

    Die voor mensen en dieren staat bij ons uit want dan blijft hij maar pingelen maar Bij auto's (of wat hij denkt wat auto's zijn) krijg ik wel een melding.

    Ok neemt hij in de nacht op. Je kan zelfs kiezen of de lamp moet aan gaan zodra er snachts beweging wordt gedetecteerd.

    Ofwel een fijne camera die enkel eens uitvalt als hij het internet signaal even kwijt is maar dan start hij uit zichzelf weer op.

    We hebben hem laten installeren die ons automatiseringsbedrijf maar met de boekjes kom je ook een heel eind heen als je enigsinds wat ervaring daarmee hebt...

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Oh ja trouwens hij slaat het 5 dagen op in de app zou je het willen bewaren kun je het downloaden op je telefoon of computer...
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Kijk eens naar eufy. Super scherpe en heldere beelden, je kan zelfs instellen dat hij geen huisdieren opneemt.
    Daarbij worden alle beelden opgeslagen op de homebase die erbij zit, dus geen abonnementskosten. Op die homebase kan je ongeveer beelden van een half jaar lang op slaan.
    De beelden in het donker zijn ook erg scherp.
     
    Vero0504 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Neemt deze continu op, of alleen bij beweging?
     
  10. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Dankje, ik ga er naar kijken. Ben wel benieuwd wat het filmbereik is.
    Die we nu hebben filmt ook alleen bij beweging, maar er is tot nu toe niet echt een touw aan vast te knopen wanneer die filmt. In ieder geval niet op de cruciale momenten.
     
  11. K0pjeThee

    K0pjeThee Bekend lid

    18 nov 2011
    989
    48
    28
    mh
    Bedoel je de outdoor cam? Filmt die wel continu of alleen bij beweging?
    Wij hebben nu indoor cams van Eufy , maar 1 die hoger gericht is, filmt wel wat verder en degene die lager staat filmt niet op een grotere afstand en neemt minder waar.
     
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Wij hebben de outdoor inderdaad. Je kan kiezen hoe en wanneer hij moet filmen.
     
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dat kan ik zelf instellen
     
  14. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Je kan ook kijken naar Marmitek cameras die film met geluid. Vieuw Mo is een goede, die hebben wij hier erbij als extra camera en zijn er erg tevreden mee kan ook goed tegen regen en heeft helder beeld ook als het donker is. En er staat wel bij spatwaterdicht maar hij hangt hier gewoon in de volle regen buien, geen probleem

    https://www.marmitek.com/nl/smart-me/smart-security/cameras/
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit, werkt goed en niet heel duur.
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Even iets anders: kennissen hebben een camera van Ring. Hij slaat op, ik weet alleen niet hoe. Valt ongetwijfeld op te zoeken op internet, net als hoe ie filmt.
    Dat ding is verdomd handig. Je krijgt een melding op je telefoon wanneer er iemand in beeld staat, kun dan ook zeker goed zien wie diegene is, je kunt zelfs tegen diegene praten EN (ik heb hier toch zo om gelachen toen ik het met m'n eigen oren hoorde) je kunt zelfs een politiesirene afspelen om iemand af te schrikken :roflmao:
     
  17. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Wij hebben een camera aan huis hangen. Heel groot sd kaartje in, hij neemt filmpjes op van 5 minuten. Na 24 uur neemt hij over de filmpjes heen. Dus gewoon standaard opname. En ik kan altijd inloggen vanaf mijn tel zodat ik alles zie. Meende 100 euro bij media markt
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier alles van Ring
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij hebben een eenvoudige via alie expres gekocht. Hebben problemen met de postbezorging. Pakketjes die door het wc raam naar binnen gegooid worden..

    Inmiddels weten we wie het is en persoon aangesproken.
    Belangrijk weet dat je wettelijk gezien niks kan met deze beelden. Je mag nl niet zomaar filmen. Camera toezicht moet stoppen bij de voordeur. Dus als ze met shit gooien vanaf een afstand schendt je wettelijk de privacy van deze persoon.
    Wij hebben de postbezorger dus enkel gewezen op het feit dat hij betrapt is en niet dat hij op beeld staat..

    Een beveiligingsbedrijf stelt de camera dus zo in dat je binnen de wettelijke beperking valt. Hier hadden wij dus niks aan. Pakketjes werden met een boog naar binnen gegooid. ( zal je iPhone maar zijn )
     

Deel Deze Pagina