Erg geschrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Vanmiddag was ik met de kinderen buiten spelen.
    Mijn dochtertje (de jongste van 3) was bezig met (staand) haar slippertjes aandoen..en begon in 1 x heel heftig en gekrampt met haar rechterarm te trillen. (in hoek 90 graden) haar ogen draaiden de andere kant op en haar lijfje ook...ik schrok me rot, heb haar gauw opgetilt en ben naar huis gerend met haar..toen was het gelukkig over.
    Heb de hap gebelt en we mochten langskomen.
    Nu weten zij niet wat het geweest is. Epilepsie denken ze van niet omdat ze niet kwijlde of in haar broek had geplast en omdat het vrij kort duurde (45 sec denk ik) erna was ze ook weer helder en leek er niks aan de hand.
    Ook denken ze dat het geen koortsstuip was.
    Neurologisch zag alles er ook gelukkig goed uit.
    Nu ben ik alleen niet geheel gerustgesteld...was echt zo geschrokken...was echt in tranen ervan...
    Onderzoek door een neuroloog doen ze ook niet na 1 x zei ze...dan moest het nog een x gebeuren (zit wel in familie opa als kind heeft het gehad )..maar ben nu echt sel een beetje bang geworden. Ik ben blij dat ik dicht bij haar stond en haar zo kon optillen voordat ze omviel. Wat nu...? Herkend iemand dit ook?
     
  2. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee. Sterkte ermee! Hopelijk komt het niet weer terug...
     
  3. Islah

    Islah Niet meer actief

    Werd ze blauw?

    Mijn jongste heeft iets wat erop lijkt, google maar eens op breath holding spells. Is wel iets totaal onschuldigs al ziet het er ontzettend eng uit, vooral de eerste keren.
     
  4. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ze werd niet blauw. Leek echt alsof ze niet goed werd..
     
  5. hollandsenieuwe

    hollandsenieuwe Niet meer actief

    Heeft ze lang in de warmte gespeeld? Ik weet van iemand die ook zo gek ging doen toen die lang in de zon had gespeeld, soort van zonnesteek ofzo.
    Maar ik ben geen dokter ;)
     
  6. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik heb epilepsie, zonder tongbeet, broekplassen of kwijlen. Ook zijn mijn aanvallen kort. Heb 5 jaar lang moeten knokken voor erkenning, dus laat je niet afschepen mocht het vaker gebeuren.
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Je hebt zoveel verschillende aanvallen bij epilepsie waarbij er veel zonder schuimbekken en urine laten lopen. Beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat het geen epilepsie is.

    Ik zou contact met je eigen huisarts opnemen en vragen om een weg.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier breath holding spells waar ze bleek bij wordt door bloeddruk daling, dus ook niet blauw.
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Thanks allemaal voor jullie reacties.
    Ik heb gegoogled op breath holding spells en even een paar filmpjes gekeken...hier lijkt het niet echt op...hoewel die kinderen ook wel verkrampen...maar er was echt totaal geen aanleiding...niet huilen gefrustreerd oid...en ze trok echt raar de andere kant op met haar lijfje..en die arm was echt superverkrampt en aan het trillen...
    Ik denk dat ik nu niet zoveel kan...alleen hopen dat het niet nog eens gebeurd...of denken jullie dat ik toch nog naar mijn eigen huisarts ermee moet ...voor mijn gevoel was het een epileptisch aanvalletje alleen de dokter zei ook dat ze erna dan nog suffig geweest zou zijn...ze was erna gewoon weer helder...alsof er niks gebeurd was...en ze heeft ook nooit absensces gehad waar de dokter naar vroeg..misschien toch even opa nog vragen hoe hij dit vroeger in zijn kindertijd gehad heeft...
     
  10. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik denk dat als ik jou was dat ik nog graag even naar mijn eigen HA zou willen.. Niet met spoed maar gewoon, in de loop van de dag(en).

    Het is niet even een simpele verkoudheid ofzo maar juist iets waarvan je niet weet wat het is. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je daar nog zorgen om maakt en dit toch nog graag met je eigen HA bespreekt..
     
  11. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou ook nog naar je eiegn huisarts gaan, wie weet heeft hij er een andere kijk op dan de arts op de HAP. En het kan nooit geen kwaad je zorgen nogmaals uit te spreken.
    Het lijkt toch wel op epilepsie, broekplassen etc hoeft niet altijd hoor ( er zijn heel veel verschillende soorten epilepsie: van even geen contact krijgen tot de insulten die je ziet in films :) ).
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Klinkt mij ook toch erg als een epileptisch aanvalletje hoor. Kan heel onschuldig en zelfs eenmalig zijn, hoeft zeker niet te betekenen dat ze epilepsie heeft, maar vraag toch een dezer dagen nog aan je huisarts een verwijzing naar de kinderneuroloog. Het was zo duidelijk asymmetrisch dat er echt wel even verder gekeken moet worden.
     
  13. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook... het ik ga ook niet staan schokken.
    Epilepsie is er in veel verschillende vormen. Ik zou het ff met je ha bespreken en eventueel een doorverwijzing voor een (kinder) neuroloog vragen, vooral als het vaker voorkomt
     
  14. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik denk dat het toch een koortsstuip was...ze heeft nu 38.5 koorts...ik heb alleen nooit een koortsstuip gezien maar poeh hey vond het dan wel heftig! Ik dacht dat kinderen dan alleen wegvielen, ik had ook echt die link niet gelegd omdat ze geen koorts had.
    Vind het nu wel geruststellend dat ze koorts heeft en het dat waarschijnlijk was...:)
    Wel een plasje inleveren zo bij de ha...daar had de dokter oo de hap het gisteren over...omdat oren neus keel etc er goed uit zagen...maar verwacht hier eigenlijk niks van geen tekenen oo blaasontsteking oid...
     
  15. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    #15 suikerfee, 2 mei 2016
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
    Een koorstuip komt op het moment dat de koorts snel stijgt. Niet een dag voor ze koorts krijgen.
     
  16. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Inderdaad . Die krijg je niet een dag van te voren. Zou echt nog een keertje bij je eigen huisarts langs gaan.
     
  17. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Volgens mij kan een koortsstuip ook door snel dalen koorts? Of zit ik er helemaal naast?
     
  18. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Wanneer heeft mijn kind het risico op een koortsstuip?

    Antwoord: Koortsstuipen ontstaan bij kinderen die daarvoor op de een of andere wijze gevoelig zijn. De stuip kan bij aanhoudend hoge koorts optreden, maar ook al als er een stijging van de temperatuur optreedt van bijvoorbeeld 37,8 ℃ naar 38,4 ℃. Koortsstuipen komen met name voor rond anderhalf jaar. Onder zes maanden en boven zes jaar zie je ze niet meer.

    Bovenstaande van mijnkinderarts.nl geplukt.
     
  19. Melaniemv3

    Melaniemv3 Actief lid

    12 mei 2012
    226
    0
    16
    Heeft ze net vaccinaties gehad?
     
  20. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Boven de zes kunnen ze nog wel voorkomen alleen dit is sporadisch
    Ik heb het zelfs als tiener nog gehad

    On topic: er zijn veel verschillende soorten aanvallen dus vind ze conclusie vd hap wel erg kort door de bocht
     

Deel Deze Pagina