hallo vraagje ik heb vanmorgen echo gehad met 30 weken en 3 dagen. uit de echo kwam dat de baby op gemiddeld 35 weken zat . hoofdje groter en benen kleiner zegt dat iets of niet maar zoiwezo da thij 5 weken verder is is er dan kans dat je ook eerder bevalt of loop je gewoon 40 weken en dan lekker zon 10 ponder of zwaarder maar heb ook op suiker getest maar meot nog wachten op uitslag maar hoop niet dat het dat is maar ja 5 wken verder is natuurlijk ook niks maar schrokl omdat benen bijna gelijk liepen en hoofdje veel groter is en had gevragen voor handicap maar kon ze zo nie zien t ging om groei echo dus tja dna maar afwachten hoop dat iemand ervaring me heeft. hij weegt ook al 2300 gram dat is ook voor 35 wekn en klachten heb ik ook alsof ik op eind loop. groetjes
ja dat is mijn vraag of iemand ervaring ermee heeft dat je dan eerder ingeleid word en of het iemand hier ook nog ervaring mee heeft en wat er bij hun is gebeurd ben heel blij dat alles geod is maar vind het wel jammer als het meteen zon mollige peuter word maar ja is voor goed doel.
en de benen zijn ongeveer gelijk met meting en hoofdje veel groter en buikje midden in maar dat is normaal of neit . war kan ik dat opzoeken
Hoi Joel, Mijn kindje is ook te groot en helaas heb ik wel suiker. de kans dat je ingeleid zult worden voor de 40 weken is groot. Mijn kindje is loopt 3 weken voor met de groei en end deze week word ik ingeleid omdat de groei veel te hard gaat. Ik spuit wel insulline maar en hou mijn suiker goed onder controle maar kindje groetid toch erg hard. Mijn kindje heeft echter niet een te groot hoofdje zou het toch even goed navragen. en wanneer krijg je de uitslag van de suiker? wens je heel veel sterkte. groetjes Jonesy
ik had dit ook! geen ervaring met lange benen ofzo maar ze wisten van te voren wel te vertellen dat het een flinkerd zou worden na 9 uur bevallen is ze met een keizersnede geboren en woog ze 4610 gr en was 53 cm! nee klein zijn ze dan niet maar een mollige peuter wou ik het nou ook niet noemen..gewoon een baby maar dan een maatje groter! oh ja ik was met 41.4 dagen bevallen maar geen speciale inleiding of iets ondat ze groter was ofzo
Vanmorgen leek me de uitgelezen kans om dit allemaal even te vragen tijdens je echo. Misschien moet je nog even bellen met je VK, zodat je wat goede antwoorden krijgt!
Hello! Ik krijg ook een flinke dame maar de echo was op 30+6 dagen en toen lijkt het 32+2 dagen dus vile nog mee. De baby woogt toen ongeveer 2 kilo's maar ik heb weinig klachten nu vooraal sinds ik op verlof bent! Voor eht inleiden van de bevalling kan je het bij de VK gaan wordt je blijkbaar gestuurd naar de gyneco. Uit persoonlijk meening en na het horen van anderen ervaringen uit vrouwen die ook ingeleid zijn geweest , ik zal je aanbevolen om te gaan informeren voor epidurale ruggenprik. De weeen die opgewekt zijn door een injectie van oxyto hormonen kunnen erg pijnelijk zijn dus het is beter om het van tevoren te gaan informeren en plannen en een afspraak maken met de Anestesisthe.Je kunkt ook voor pethidine gaan maar de effecten zijn minder effectief en je valt meestal half in slaap. Met een geslagd ruggenprik bij je er helemaal bij met wat gebeurt . Op het moment dat een bepaalde ontsluiting hebt halen ze het weg en kort daarna mag je gaan persen. Je voelt dus alles, ook inclusief de pijn weer maar die van persen in meestal op een opluchting Inleiden wordt uitzonderlijk in het ZH gedaan dus is dan thuisbevallen niet meer mogelijk. Het kan ook zo zijn dat je eerst een gel behandeling krijgt om je baarmoeder te verrijpen. Dan pas de injectie van hormonen. Niet druk gaan maken gewoon bij je VK en gyneco komt vast wel goed!~ Suc6 en maar hopen dat het niet hoeft
Als ze het echt niet vertrouwen, dan doen ze vast nog wel weer een groeiecho (denk ik). En anders kun je er naar vragen. Ons zoontje had tijdens de echo's ook een normaal hoofdje voor zijn leeftijd, maar een groter lijfje, en kleinere beentjes. Het ligt er ook wel een beetje aan hoe ze meten, daar kan soms maar een millimetertje verschil in zitten en dat geeft dan zomaar een verschil aan van twee weken. Ook heb ik diabetes, maar toch was Jesse maar 2720 gram toen hij werd geboren, en alles is goed met hem. Dus hopelijk valt het nog mee en is alles straks normaal.
Is het je eerste? Mijn eerste was 4,5 kilo en dat hadden ze niet verwacht. De tweede bleek bij de groei-echo ook voor te lopen (meer dan 4 weken) maar ze waren niet van plan eerder in te grijpen omdat: - een natuurlijke bevalling prevaleert - ik al eens 9 pond had gebaard, dat moest nog wel een keer kunnen. Gelukkig hebben mijn kinderen in verhouding een klein hoofd (vergeleken met de rest van het lijf, niet in vergelijking met andere kinderen). Uiteindelijk dus spontaan bevallen, in beide gevallen wel geknipt. In beide gevallen bijna 42 weken zwanger. Vaak worden mensen zenuwachtig om het bevallen van een groot kind, maar wat je niet moet vergeten is dat meestal (tenzij zwangerschapssuiker) een baby wel in verhouding blijft. Dus niet alleen zwaar, maar bijpassend lang. En een lang zwaar kind bevalt niet anders dan een korter lichter kind. Het schijnt zelfs dat een zwaarder kind sneller ontsluit. Bij mijn laatste groeiecho liepen buik en benen voor, en het hoofd liep dus goed (zoals ik zei, klein hoofd). Het enige wat ik er nu mee opgeschoten ben is dat men bij een 3e met 38 weken gaat inleiden, omdat ik inmiddels heb bewezen zwaar te kweken en dat is bij 3 keer niet echt bevorderlijk voor de bekkenbodem.
het spuiten zelf valt heel erg mee. heb er zelf geen moeite mee en hoef maar 1 keer per dag te spuiten voor het avondeten. in de meeste gevallen gaat het na de bevalling ook weer weg. er zijn natuurlijk mensen waar het wel bij blijft maar daar heb ik geen ervaring mee. dit is mijn derde kindje en bij de tweede moest ik ook spuiten maar daarna was het weg.
ik moet maandag ook maar vraag het hier maar alvast en probeer vk te bellen of ik vrijdag mag maar ja die moeten ook eerst uitslsag hebben. en das wel flink ja 4600 maar ja gezond is dan het belangrijkste maar ja ben benieuwd. dank je
ik heb bij de 39 weken nog een laatste echo gehad omdat ze ook een groot kind dachten... ik zal wel ingeleid worden 1 dag voor de 40 weken als de kleine zelf niet had gekomen! en 2 dagen voor de inleiding ben ik zelf bevallen, maar mij wouden ze zeker inleiden. Zal het gewoon even vragen hoe en wat
Mijn zoontje was 10 pond. Dat wisten ze niet vantevoren, maar achteraf zeiden ze wel dat als het hadden geweten dat ze nog niet zouden inleiden hoor, natuurlijke bevalling gaat voor. (ben toch ingeleid met 42 weken, maar goed) Enne je hebt echt geen peuter dan hoor. Ik vond jesper nog steeds een kleintje met zijn 10 pond en 56 cm. Pas naast andere kindjes viel het me echt op dat hij zo groot was. En suiker is niet echt gevaarlijk voor je kindje als ze het maar wel goed in de gaten houden. Mocht ik ooit weer zo'n zwaar kindje krijgen dan wordt dat waarschijnlijk wel eerder gehaald met een kz. Dat is echter niet de normale gang van zaken, maar bij mij pastte Jesper niet.
ben het niet helemaal met je eens. 9 pond lijkt nog wel baby, maar 11 pond is al behoorlijk dreumes-achtig hoor...
nou zo ervaarde ik dat niet ze zijn nog steeds klein en friemelig kunnen niks en dreumes achtig nope niet mee eens haha
ha ik heb de vk net gebeld en kan pas maandag omdat ze vrijdag geen spreekuur hebben maar moet warschijnkijk naar gynicaloog maar hoor ik maandag en dan kijken we of het met suiker is of gewoon groot kindje maar toch bedankt voor reacties.