Erg onzeker na miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sara1976, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Ik heb een dochtertje van 2 jaar, en tijdens die zwangerschap ben ik heel misselijk geweest, maar weet niet meer precies met hoeveel weken dit begon. Vorige jaar juli kreeg ik bij ruim 8 weken zwangerschap een echo, en omdat die onduidelijk was die week erna weer in. Toen werd geconstateerd dat het vruchtje al vroeg gestopt was met groeien en diezelfde dag ben ik gecurreteerd. Bij die zwangerschap had ik heel weinig klachten, slechts iets misselijk af en toe en erg moe. Ook was ik erg onzeker of het wel goed was, en dat bleek dus ook niet zo te zijn.
    Nu ben ik (eindelijk) weer zwanger, maar kan er niet van genieten. Voel me niet blij, en ben bang dat het een 2e keer mis is.
    Heb heel weinig klachten, maar misschien is dat ook wel normaal? Het is natuurlijk ook nog erg pril. Ik had nachtdienst in het weekend en heb toen 2 nachten veel last gehad van zeurende ongipijn in mijn buik en mijn rug. Een paar dagen daarvoor had ik veel steekjes in m'n vagina. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje had ik veel last van bandenpijn. Als ik snel opstond of moest niezen, schoot een pijnscheut door mijn lies. Bij mijn 2e zwangerschap had ik dit alleen in het begin even, daarna niet meer. En dat ging dus mis.
    Nu heb ik dat in het begin ook even gehad, maar nu niets meer.
    Ik word er erg onzeker door, en weet dat ik toch niets anders kan doen dan afwachten, maar wil gewoon zooo graag dat dit wel goed gaat. Vond mijn miskraam heftiger dan ik had gedacht, en het idee om dit nog een keer mee te maken vind ik verschrikkelijk!
    Ik hoop dat ik op korte termijn erg misselijk word, en meer ga voelen, anders worden het lange weken. Ik mag trouwens bij de gynaecoloog al met 7 weken en 1 dag komen voor een vroege echo. Dat is heel fijn, maar het worden nog hele lange weken tot die tijd! Wie herkent dit, en kan me misschien een beetje geruststellen?

    Liefs Sara
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik herken je verhaal een beetje. ik heb zelf met 5,5 weken een mk gehad en ben nu weer zwanger en zelf ook best onzeker. gelukkig voel ik me nu heel anders dan de vorige keer daardoor krijg ik er iets meer vertrouwen in.
    ik zie dat je vandaag als het goed is je echo hebt gehad. laat je ff weten hoe het gegaan is?
    liefs doris
     
  3. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Hallo,

    Ook ik ben weer zwanger na in april een miskraam te hebben gehad, en geloof me.. je voelt je inderdaad over álles onzeker of het nu hetzelfde gaat of juist héél anders zoals bij mij het geval is.
    Ik denk dat die onzekerheid blijft tot je je kindje in je armen mag hebben....

    Ik had bij mijn eerste zwangerschap nergens last van, geen misselijkheid, niet moe tot week 7 en verder alleen veel plassen. Dit is misgegaan bij 9 weken (MA geconstateerd bij echo en gecurriteerd).
    Nu ben ik juist ontzettend misselijk, vanaf week 5 al vreselijk moe en duizelig, maar ik ben toch ontzettend onzeker over alles.

    Meer dan hopen dat het goed gaat kun je niet helaas... :( Maar ik hoop met je mee, ok? Misschien helpt het, je weet maar nooit!
     
  4. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Dorisn en Laura!

    Sorry voor mijn late reactie, maar had niet meer verwacht nog een reactie op mijn onderwerp te krijgen.

    @Dorisn; Ik heb m'n 1e echo gehad. Ik was ontzettend zenuwachtig, en zag eerst niets, dus was mezelf er al op aan het voorbereiden dat het weer mis was, totdat ik de gynaecoloog hoorde zeggen:"Hij doet het". Pffff, wat een opluchting! Wat me nog wel een beetje ongerust maakt is dat het vruchtje na het opmeten kwam op 6 wk, 1dag, terwijl ik toch al 7 weken moet zijn. Hij zei dat je er bij deze termijn makkelijk een week naast zit, dus daar moet ik dan maar vertrouwen in hebben.
    Moet zeggen dat het hele blije gevoel van zwanger zijn, er nog niet is. Wil echt proberen ervan te genieten, maar iets in mij houdt me nog tegen. Over 3 weken krijg ik weer een echo, en als die ook goed is krijg ik misschien meer vertrouwen.
    Ik ben inmiddels trouwens goed misselijk geworden, vrijwel de hele dag door, en voel me nu dus wel zwanger.
    Wel fijn dat jij je nu anders voelt dan bij je vorige zwangerschap, en er zo een beter gevoel over hebt. Maar het blijft gewoon spannend he?! Dat hele onbezorgde is er gewoon vanaf. Krijg jij ook een vroege echo? Wens jou heel veel succes en zal duimen dat we een deze zwangerschap mogen uitdragen.

    @Laura, jouw zwangerschap is net als mijn vorige misgegaan bij ongeveer 9 weken. Bij mij werd ook een missed abortion geconstateerd na een echo bij 9 wk, 2 dagen. Het bleek al vroeg in de zwangerschap misgegaan te zijn, en mijn lichaam heeft me de resterende tijd mooi voor de gek gehouden! Je denkt al die tijd, ik bloed niet, dus het zal wel goed zijn, maar mooi niet dus! Jij hebt nu dus veel meer klachten, maar blijft onzeker. Ik houd dat ook nu ik ik wel misselijk ben. En inderdaad, je kunt niet anders dan hopen dat het gewoon goed gaat! Ik hoop ook met jou mee! Wanneer mag jij voor een echo? Of heb je er al 1 gehad?

    Liefs Sara
     
  5. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Ik heb nog geen echo gehad, maar dit heb ik expres gedaan.

    Ik ben namelijk juist heel bang dat als ik nu een echo heb die goed is me hier heel blij over ga maken en me dan weken lang gerust gesteld voelen dat het dan later alsnog niet goed is...Angsthaasje ben ik he... :oops:

    Mischien een rare gedachtengang maar we hebben samen besloten dat we gewoon wachten op de eerste echo die ik via de verloskundige krijg en dat is bij 10,5 week.

    Dus ik moet nog even wachten, fijn dat die van jou in elk geval goed is!
     
  6. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Begin mei heb ik een miskraam gehad. Zit nu alweer in de 13e week!
    Aan het begin was ik bloednerveus, geloofde er niet meer in. Toen heb ik eerder een echo gehad. Daarop zagen we dat dit kindje leeft. Dat was een hele opluchting. Maar al gauw kwam weer de angst.
    In de 10e week ook een echo gehad. Nu zwaaide de baby! Sindsdien blijer en opgeluchter af en toe een vlaagje ongerustheid. Maar nu ik de 12e week ben gepasseerd maak ik me niet meer ongerust.
    En kan ik echt blij zijn als mensen mij feliciteren.
    Dus het kan allemaal..
    Succes met ontspannen en blij zijn met de zwangerschap!
     
  7. angels

    angels Lid

    30 okt 2006
    62
    0
    0
    Wij zijn ook (eindelijk) weer terug zwanger na een miskraam bij 8 wk in dec. 2006.

    Gelukkig is deze zwangerschap vanaf het begin af aan al anders dan de vorige. Nu bij 5 wk pos. test toen pas bij 7 wk, nu moe, zere borsten en misselijk en toen bijna geen symptonen.
    Volgende wk maandag mogen we voor de eerste echo, dat vind ik toch nog wel erg spannend, het idee dat er dadelijk helemaal niets zit....

    Maarja nog 1 week afwachten (en niet geen mk) en dan zullen we zien hoe onze kleine spruit het doet.
     
  8. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb 6 juli een mk gehad met 10 weken. Ik ben alweer zwanger (heeeeeel snel), maar durf nog helemaal niet blij te zijn. Alle verschijnselen zijn er, maar toch zeg ik dat ik niet zwanger ben.....
    A.s. dinsdag een echo, ik ben bang dat het zo'n grote teleurstelling wordt, dat ik mij afsluit voor de zwangerschap.....hopelijk kunnen we na dinsdag wel een beetje blijer zijn....en durf ik dan ook te zeggen dat ik zwanger ben.

    Groetjes,
    Joyce
     
  9. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik weet precies wat jullie bedoelen, ik heb 2 maal een mk gehad en 1 maal een bbz. Gelukkig heb ik ook een gezonde zoon gekregen dus ik weet dat het wel goed kan gaan.
    Mijn laatste mk was vorige maand, ik had deze maand het gevoel dat het raak zou zijn maar dat was niet zo. Toen ik de ongi kreeg was ik natuurlijk terleurgesteld maar aan de ander kant heel opgelucht omdat ik nu de onzekerheid niet heb of het wel goed blijft gaan.
    Meiden ik wil jullie veel sterkte en succes wensen,

    groetjes
    conny
     

Deel Deze Pagina