NIet aan denken...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door robertha, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hallo alle mom's to be!:D

Ik hoor van heel veel kanten dat je er maar niet te veel aan moet denken, maar ondanks dat we pas in de 2e ronde zitten (ben al wel ruim n jaar van de pil af) denken we er héél veel aan. :(:
    Hoe leg je zoiets naast je neer? Je kan er tenslotte bijna niet omheen... :(
    Ondertussen lees ik heel veel berichten op dit forum en kun je bijna zeggen dat ik er verslaafd aan ben geraakt :oops:
    Ook het idee van het testen voor de ovulatie en een eventuele zwangerschap houden je (mij iig!) toch wel bezig...
    Zijn er nog meer van die "verslaafde" mensen? En mensen die het, zo gezegd. los hebben lunnen laten: hoe doen jullie dat?

xxx-jes

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees ff mee want ik kan ook wel tips gebruiken om er minder mee bezig te zijn :) haha

3. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    haha...
    Gelukkig ben ik dan niet de enige ;)
    Ik ga nu weer even werken, tot straks!

X-je

4. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik ben er zelf ook heel veel mee bezig...
    Nu heb ik wat minder symtonen dus ben ik er wel wat minder mee bezig... Wel nog steeds teveel eigenlijk, maar het is ook nog maar ronde 1.. denk dat dat er ook wel vanaf gaat...

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nou meiden
    ik wens jullie heel veel succes met zwanger worden, hopelijk is het snel raak. ;)

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook iemand die er heel erg mee bezig is / was: heb een tijdje getemperatuurd, heb ovutestjes gebruikt, was verslaafd aan tijdschriften zoals Kinderen en Ouders van nu en ben constant hier te vinden....

En nog steeds ben ik niet zwanger.... :( .... Mijn zusje (nu 8 weken zwanger) had hetzelfde. Zij was ook al langer dan een jaar bezig. Op een gegeven moment heeft ze naar haar vriend geroepen dat ze ging stoppen met het foliumzuur, want het had toch allemaal geen nut.... Diezelfde maand is ze zwanger geraakt (en heeeeel snel weer met de foliumzuur begonnen).

Ik heb nu ook zoiets van: we zien wel...Ik heb de thermometer en de ovutestjes aan de kant gegooid. Ik probeer het los te laten en er niet meer zoveel mee bezig te zijn. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, want ik ben dag en nacht met onze kinderwens bezig....

Moeilijk hoor!

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ooh heel herkenbaar!
    Ik kan aan niks anders denken, het begint echt een obsessie te worden. Hoop niet dat ik te erg doordraaf hoor, dat vind ik zielig voor mijn mannetje. Die moet alles hele dagen aanhoren haha. Die zal ook wel een keer denken van 'Zucht heb je haar weer' haha. Kan er niks aan doen.
    Als ik iets wil dan moet het ook altijd gelijk, maja dit kun je niet kopen in de winkel. We zullen allemaal onze tijd af moeten wachten, hoe moeilijk dat ook is.

Liefs Jeanine

8. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    ik lees ook heel erg mee hoor. ben inmiddels ook wel verslaafd geworden hihihihi
    het is natuurlijk wel erg spannend allemaal. dus logisch dat je er mee bezig bent.

9. mamavanchristy

15 sep 2008
    61
    0
    0
    Hayhay,
    ik snap precies wat jullie bedoelen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het ook heel erg.
    Zoek afleiding, hou je niet teveel bezig met al die tijdschriften, temperaturen, ovu testen etc. Als je er teveel aan denkt kan het wel eens langer duren dan je wilt..

Ow en nog een tip: lees niet teveel over de Eerste Symptomen. Je maakt jezelf elke maand helemaal gek!
    Nog niet te spreken over de teleurstelling als het niet zo blijkt te zijn :s

Maarja... gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Bij mij helpt het wel, maar deze keer heb ik ook een kind, een opleiding, druk druk druk dus. Dus dan ben je er automatisch minder mee bezig!

Succes! En dat we met z'n allen maar snel zwanger mogen worden!

10. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Van die eerste symptonen was ik al achter ja....
    want waar de een wel 'last' van heeft als ze zwanger is, heeft ander juist helemaal niet...
    Ik heb nu gewoon lekker nergens last van en ik voel me tenminste veel beter.... :D

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hoi Mama van Christy, ik zie dat je 4 dagen overtijd bent...spannend! Wanneer ga je testen? :)

Liefs

12. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ook hier kan ik me gedachten er echt niet vanaf zetten.
    Ben er eingelijk de heledag wel mee bezig.
    Nu met de ovu testen en straks weer van ow jee zou het waar zijn.

Ook ben ik verslaafd aan het forum geworden
    en moet heel erg oppassen dat mijn colega's tevens schoon familie niet ziet waar ik mee bezig ben. :(

Het is onze 3de ronde en mijn vriend is er minder mee bezig als mij maar nu de ovu test vanmiddag licht posi was belde hij en zij ow dan moeten we vanavond dus maar goed aan de slag :D
    en als ik bijna kan testen is het hoelang nog :)
    Maar tegen mij zeggen je moet er niet zoveel mee bezig zijn schat.

Maar goed we hopen dat het snel raak is.

13. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hallo dames,

mijn vriend en ik zijn nu vanaf mei bezig en in het begin heb ik me heel druk gemaakt en ik was er veel mee bezig.....

nu probeer ik alleen nog maar te temperaturen...en er niet teveel aan te denken bij mij werd het na een paar maanden al een stuk minder...

dus dames heel veel succes.

groetjes

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wij zijn ook bezig vanaf mei en elke maand neem ik me voor om er minder mee bezig te zijn. De eerste dagen na de ongi gaat dat nog wel aardig, maar zodra mijn eisprong nadert komt het weer opzetten hoor :) Het zit er gewoon in denk ik, je wilt iets graag dan is het ook niet zo gek dat je er veel mee bezig bent. Zolang het geen echte obsessie gaat worden zal het allemaal wle meevallen ;)
    En t zaadje en eitje denken heus niet: Ow wat is ze er veel mee bezig, laat ik maar de andere kant op zwemmen :)

Succes allemaal, hopen dat we gauw een positieve test mogen hebben!

15. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    @pioen: zie dat de pendels het goed aangeven voor je! Ik hou mijn vingers gerkuist voor je!

Ik heb het gelukkig ook wel druk (full-time werken, paardrijden, huishouden en nog leuke dingen doen met vrienden en vriendinnen) maar laat mijn werk nu net bestaan uit: Kinderopvang tussen 0 en 4 jaar! Zet het dan nog maar eens van je af...
    Dit weekend gaan we lekker een paar dagen weg, dus kunnen we het ook over andere dingen hebben. Beetje afleiding op een andere locatie is een leuk vooruitzicht.

Ben in ieder geval blij dat er meer mensen (lees vrouwen) zijn die er net zo over denken als ik. En gelukkig kunnen we elkaar steunen als NOD nadert of helaas weer voorbij is...

Xje

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja dat is wel heel fijn dat je het hier lekker van je af kan schrijven! ;)
    Ik hoop dat mijn pendels uit gaan komen, maar hou me er niet teveel aan vast hoor, zometeen gaat de pret niet door :)
    Ik duim ook voor jou. Spannend allemaal hoor als de NOD weer nadert.. Broekloeren is dan mijn dagelijkse hobby :D

17. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    haha
    ken het helemaal!

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.682
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Heb de obsessie fase gelukkig achter me.Ben druk met andere dingen want ik werd te gefrustreerd en depressief.

19. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    ik ben nu net begonnen met m'n 2e ronde, volgens mij want weet nou nog niet zeker of ik ongie ben geweest vorige week?
    Overdag ben ik er niet echt mee bezig want dan heb ik het te druk met m'n werk maar 's avonds achter de computer dan zoek ik gelijk t forum op en dan kan ik er ook een behoorlijke tijd achter zitten.

Ik heb tegen mezelf ook gezegd dat ik geduld moet hebben en daat is moeilijk maar ik probeer t wel.

20. mamavanchristy

15 sep 2008
    61
    0
    0
    @ Sjanienu1: ik zou heel graag willen testen maar ik heb mijn vriend beloofd dat we het samen gaan doen dus wordt het vrijdagavond..
    Nja aan de ene kant denk ik misschien kan het wel zo zijn, maar aan de andere kant denk ik ... misschien ook niet :( dit is pas mijn tweede cyclus na de pil, eerste 31, maar ik zit nu al overtijd als ik die cyclus aanhoudt.
    Dus maar afwachten tot vrijdag, en dan hopelijk een positieve test!

Deel Deze Pagina