Leukocyten

Discussion in 'Zwangerschap' started by sterkekinderwen, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Hey dames.

Ik ben bijna 24 weken zwanger, en ben afgelopen zondag begonnen met krampen in de onderbuik, en veelvuldig harde buiken. Dit heeft een aantal uren geduurd.
    Gister had ik hier geen last meer van, dus dacht dat het gewoon eenmalig was geweest.
    Vannacht werd ik ineens wakker van flinke pijn bij mijn schaambot en gigantische krampen in de onderbuik weer. En wederom harde buiken.
    Vanmiddag voor de zekerheid maar even met de assistente van de gynaecoloog gebeld, en ze vond het beter als ik even langs kwam.
    Gyn heeft met de echo gekeken, en mijn baarmoedermond was gewoon mooi gesloten, en het slijmvlies was 4.1 cm.
    Over die 4.1 cm heeft de gyn niets gezegd, maar ik moest wel wat urine bij het lab inleveren. Om 5 uur vanmiddag kreeg ik hier van de uitslag, en nu blijkt dat ze wat leukocyten in mijn urine hebben gevonden :(
    Vrijdag moet ik weer wat urine inleveren en dat wordt dan op de kweek gezet.
    Mijn vraag is dus : duiden die leukocyten op een blaasontsteking, en zo ja, kun je daar dan ook krampen van krijgen en harde buiken ??
    En het baarmoederslijmvlies, is daarvan 4.1 cm goed ??

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Een blaasontsteking kan zeker harde buiken en zelfs weeen veroorzaken.
    Ik denk trouwens dat het je baarmoedermond is die 4,1 is. En dat is volgens mij hartstikke goed.

3. Leukocyten in je urine geven aan dat je vaak een fikse blaasontsteking hebt. Daar kan je veel buikpijn van hebben. Waarschijnlijk krijg je antibiotica ertegen, vooral omdat je harde buiken hebt.
    Een enkele keer duiden leukocyten op een wat ergere aandoening, zoals nierstenen. Maar dat denk ik niet dat bij jou het geval is.

Ik denk ook dat ze met die 4,1 je baarmoedermond bedoelen, dat is prima gewoon mooi gesloten. Je baarmoederslijmvlies kunnen ze moeilijk opmeten als je baarmoedermond gesloten is :D

4. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Bedankt dames voor jullie eerdere antwoorden.
    Heb de uitslag van de kweek binnen en die was weer schoon.
    Gisteren wel met spoed naar het ziekenhuis gegaan na telefonisch overleg, omdat ik ineens wat bloed verloor.
    CTG gehad, inwendige echo gehad, gewone buik echo gehad, en een inwendig onderzoek om te kijken of er vers bloed op de baarmoedermond zat. Alles zag er goed uit.
    Conclusie : ze weten niet waar het bloed wat ik aantrof op het wc papiertje vandaan kwam.
    Mijn baarmoeder mond was 2 weken geleden 4.1 cm, en gister was hij 3.95 cm, maar dat was volkomen normaal dat hij al iets verstreken was, zei de gyn.
    Vandaag geen bloed verloren gelukkig, maar moet wel rustig aan doen. Ben zo bang geworden na gisteren ondanks dat alles er goed uit zag pffffff.

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

volgens mij zeggen witte bloedcellen in je urine inderdaad dat er een blaasontsteking is , of urine weg infectie.
    zik zou gewoon ff op de uitslag wachten.

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

owh sorry je hebt al antwoord haha . DOMME IK.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    leukocyten in een kleine hoeveelheid wijzen niet altijd op een blaasontsteking

Share This Page