Ervaren excorona patiënten- koffie ruikt naar uitlaatgas.

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nymeria, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jup. Alleen dan andere geuren.

    Mijn moeder ruikt iedere keer een sigaretten lucht.
    En mijn tante ruikt verrot eten. Gaat dus regelmatig over haar nek. :$
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Toen ik zwanger was, roken de lekkerste dingen zo ranzig! Verse aardbeien, popcorn, etc Roken te goor voor woorden :| Ik heb denk ik geen covid gehad, maar herken het dus wel. Hopelijk gaat het weg!
     
    twee vindt dit leuk.
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Voor degenen die nu rare geuren ruiken, hadden jullie eerst ook geen geur en smaak? Hoe lang duurde dat?

    Ik zit nog in de fase van geen geur en smaak, maar dit artikel geeft niet veel hoop dat ik snel weer normaal kan ruiken :eek:
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat eerste heb ik! Ik ruik telkens sigaretten, een heel sterke geur, dan ga ik de ramen snel dichtmaken omdat ik denk dat het van de buiten komt en vraagt mijn man wat ik doe - er is ook niks...

    En bananen smaken ineens licht bitter, niet meer echt zoetig, ook heel raar - ik at ze eerst bijna dagelijks, nu helemaal niet meer.
    En nog een specifieke; als ik kip bak ruikt het telkens zurig, en zo smaakt het ook. Heb het een keer weggegooid omdat ik dacht dat het bedorven was, maar de keer erna weer exact dezelfde geur en smaak - niemand anders proefde het.

    Wij hadden het vermoedelijk in eind maart/begin april, nooit getest, wel typische klachten nadat mijn man contact had gehad met iemand die corona bleek te hebben (en al hoestend naar een afspraak kwam de dag voor alle scholen etc dicht gingen, zuchttt). Ik had reuk- en smaakverlies toen ik echt ziek was (dus niet als eerste symptoom, ik kreeg eerst benauwdheid, toen koorts, toen reuk- en smaakverlies), mijn man heeft dat niet gehad.
     
  6. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Ik heb denk ik ruim een week geen geur en smaak gehad, echt alles smaakte nergens naar.
    Gelukkig proef en ruik ik wel weer wat, maar nog niet zo scherp als eerder.
    Andere geuren ruiken herken ik (nog?) niet.
     
  7. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Ja toen ik ziek was van corona verdween mijn geur en smaak. Bij mij bleef dit ruim een maand weg en toen kwam het terug. En vervolgens een paar maanden later dus die verstoorde geur en smaak te hebben bij bepaalde dingen.
    Maar er zijn inderdaad mensen waarbij de geur en smaak echt heel lang weg blijft. Er schijnt dus reuk therapie voor te zijn. Maar wisselende ervaringen. Ik zou even aanmelden op die fb groep in die gelinkt staat in het artikel. Daar zijn veel ervaringsdeskundigen. Er is gewoon geen touw aan vast te knopen omdat het bij iedereen anders is.
    hopelijk komt het snel weer terug.
     
  8. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Ja ik denk dat bij mij de zwangerschap het nu wel versterkt. Maar mijn man heeft de klachten ook en we hebben beide corona gehad begin van het jaar. Ik kan bijv echt geen koffie verdragen en mijn man kan dat wel. Dus denk dat het bij mij deels ook door de zwangerschap komt. In combi met corona klachten want koffie geeft me wel die typische geur.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.660
    113
    Vrouw
    Ik heb ook tijdelijk niks geroken.

    Maar dit herken ik niet heel erg. Wel heb ik het idee dat ik minder goed ruik dan voorheen. En ook mijn smaak is wat veranderd. Heel lastig met koken, want ik weet gewoon niet meer wat ik lekker vind o_O

    Mijn man ruikt nog steeds niks.

    We zijn beiden in april ziek geweest (mild)
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend zeg, ik hoop dat je snel weer normaal kan ruiken!
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Vraag uit nieuwsgierigheid/veiligheid.

    Ruik je nog wel een gaslucht/brand-/schroeilucht? En herken je die ook nog als zodanig?

    Dat lijkt mij dus creepy, dat je "waarschuwingsluchtjes" niet ruikt of meer als zodanig herkent.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    #12 spruitje80, 17 okt 2020
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
    Ik heb vermoedelijk corona gehad eind maart.
    Ik heb 1 a 2 weken geur- en smaakverlies gehad, dit was een symptoom dat pas na een paar dagen kwam.
    Erna kwam het mondjesmaat terug. Helaas zijn er bepaalde geuren en smaken die ik nog steeds anders ervaar dan dat ik weet dat ze ooit roken of smaakten. En het is een viezer geur en smaak dan ik het vond.
    Dingen die daar onder vallen zijn koffie, uien, paprika, rucola en chemische fruitsmaakjes (dus de toegevoegde smaakjes/geurtjes zoals in toetjes en zo).
    Ik vind het echt vervelend soms.
    Zweet ruikt naar uien (hoe apart, dat staat ook in dat artikel wat hierboven gelinkt is!).
    En veel parfum en deo ruikt heel anders en vies :(.
     
  13. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend. Ik heb geen corona gehad, maar kan me wel voorstellen hoe het voelt, want toen ik chemo had, roken veel dingen heel vies. B.v. schoon wasgoed stonk bitter en kraanwater vond ik naar riool ruiken.
    Hopelijk komt het met jullie allemaal weer helemaal goed.
     
  14. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Ik vind dingen na corona niet opeens viezer ruiken maar dat komt ook omdat ik mn geur nog maar een beetje terug heb. Bepaalde smaken proef ik nog steeds niet maar het gaat wel al beter. Koffie heb ik totaal geen zin meer in, thee juist wel terwijl ik vóór corona nooit thee dronk. Bepaalde geuren ruik ik niet meer en andere wel een beetje, heel vreemd.
     

Deel Deze Pagina