Ervaring als vrouw van zaaddonor ?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Liefschaapje, 14 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefschaapje

    Liefschaapje Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Hoi meiden,

    Mijn man is zich aan het verdiepen in zaaddonatie.
    Wij hebben zelf hard moeten knokken (ik ben onverklaarbaar minder vruchtbaar) om te staan waar we nu staan. Ons gezinnetje is compleet en zo kwam dit bij ons thuis ten sprake.

    Ik vind dat als hij daar achter staat dat hij het moet doen. Het is een geweldige en knappe man en joh, dat gun je iedereen toch haha!

    Maar zonder gekheid, hoe ervaren vrouwen dit waarvan de man zaaddonor is?
    Het lijkt me een raar idee dat er dan na 20 jaar opeens iemand bij je aan de deur kan staan waar je het bestaan niet van weet. En überhaupt dat je nooit weet of het gelukt is.
    Mijn man denkt daar wat simpele over maar ben benieuwd hoe jullie dit zien/ervaren!
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Geen ervaring. Maar wat prachtig dit jullie hier alleen al over na willen denken.
     
  3. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Als je dat ‘over 20 jaar’ scenario niet wil, dan kun je ook kiezen om een ander stel (m/v of v/v te helpen). Wij hebben zelf hulp gehad van een bekende eiceldonor, en haar vrouw op haar beurt weer van een bekende zaaddonor. Onze kinderen kennen elkaar dus ook. Beide donoren zijn niet pas in beeld gekomen toen dit speelde, er waren al vriendschappen.
    Door te doneren aan een kliniek kun je wel weer meer stellen helpen. En je hoeft tussentijds geen band te onderhouden. Wellicht iets om over na te denken!
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wat tof dat jullie dit overwegen! :thumup:
     
  5. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wauw, heel gaaf dat je man dit overweegt!

    Wij hebben gebruik gemaakt van een donor en ik vraag me ook altijd af hoe het is voor ‘de vrouw van’ maar ook voor zijn ouders, broer/zus etc.

    ik hoop vooral dat zij dit zien als een “goede daad” omdat je een ander graag wil helpen met haar/hun grootste droom te verwezenlijken.
    Bij onze donor zat een motivatiebrief en daaruit bleek dat hij dit ook echt zag als een kans om een ander te kunnen helpen. Dat vonden wij zo’n fijne gedachte.

    Over 18 jaar zou ons kind contact kunnen zoeken (Deense donor). In Nederland is dit volgens mij vanaf 16 jaar en ik dacht dat dit dan via Fiom verloopt. Dus wel begeleid. Maar dit weet ik niet zeker hoor!

    mocht ons kind ooit contact willen zoeken, gaan we hem/haar hier zeker in begeleiden. Hoewel ik niet denk dat een kind een donor als vader zou zien, maar wel als zijn ontbrekende puzzelstuk die hem gemaakt heeft tot wat hij/zij is.

    Maar goed.. dit zijn mijn gedachten als wensmoeder. Niet als vrouw van :)

    nogmaals heel tof dat je man dit overweegt!
    Wij zijn onze donor in ieder geval eeuwig dankbaar. Zonder hem zou onze droom heel moeilijk uitgekomen zijn ❤️
     
  6. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Heel mooi dat je man dit overweegt. Ik snap je overpeinzingen wel.

    Wat ook nog kan is doneren via Meer Dan Gewenst. Een platform voor ouders met een kinderwens binnen de LHBT gemeenschap.

    De oproepen zijn verschillend. Van co-ouderschap, tot alleen een donor zonder (opvoedkundige) rol in het leven van het kindje.

    Anoniem is het nooit. Maar je weet wel aan wie je wanneer doneert. Dus geen ‘verassingen’.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina