Ik begin ondertussen een beetje moedeloos te worden. 2 weken geleden zijn we naar de KA gegaan ivm verdenking op reflux. De KA erkent dat ze het heeft, maar zolang ze nog goed groeit, wil jij niks voorschrijven. 1 van de adviezen is om haar voeding nog meer in te dikken met JBPM. Ik zit nu op de 150+5 + 5 onafgestreken schepjes JBPM. Er zit een papspeen op de fles, en nog heeft ze moeite om het eruit te krijgen. Het spugen is nu wel beperkt, maar als ze spuugt, krijgt ze het er amper uit omdat het zo dik is (wel is ze nog steeds aan het herkauwen ed). Doe ik er minder in, dan stroom het uit zich zelf eruit, projectiel spugen, of blijft ze herkauwen. Het lastige is dat we ivm verdenking op KMA op de Pepti zitten. Binnenkort worden er geprovoceerd om te kijken wat er gebeurd. Aan de ene kant zie ik dit absoluut niet zitten, maar aan de andere kant, stel dat ze geen KMA heeft, schept dit mogelijkheden om eens wat anders uit te proberen. Wie heeft ervaring met de volgende voedingen? Uiteraard overleg ik eerst met de KA voordat ik wat onderneem, maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen: * Enfamil AR * Nan AR * Novalac AR Stel dat ze wel KMA heeft, schijn je ook nog het volgende product te hebben. Is sinds April op de markt: * Allernova AR (speciaal voor baby's met verdenking op KMA) Kent iemand dit?
hey ik heb in het begin heel wat verschillende voedingen uit moeten proberen om tot bij de juiste te komen... Chayenne heeft ook reflux... in het begin werd het niet echt erkend... dus daar al de nodige problemen mee... daarna schreven ze eerst Nutrilon AR voor... Hier was Chayenne absoluut niet goed mee... ze kon er niet tegen... uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Nan AR en eens haar maagje tot rust was gekomen, ben ik met haar in de hemel terecht gekomen... ik kon me geen betere voeding wensen
Hier zou ik dus echt niet mee eens zijn! Als ik het verhaal lees heeft jouw kindje echt heel veel last van Reflux en spugen, en ze moet maar lekker door blijven lijden zolang ze maar groeit? Waarom heb je geen medicijnen geëist?
Ik kom net terug van de HAP, en we hebben Zantac voorgeschreven gekregen. Ik hoop dat de rust snel terug komt.
@ Liz0104: Bedankt voor je reactie! Nan AR, dikt dat ook in in de maag? Dat is toch ook op basis van zetmeel ipv JBPM?
Hier gebruiken we Enfamil AR en werkt super! Wij hadden dezelfde verdenkingen bij ons meisje (reflux en KMA), met 3,3 weken bij de KA terecht gekomen en meteen een Phmetrie gehad voor 24 uur, met daarbij meteen Neocate voeding. Dus direct dubbel aanpakken.. 24uur later was de reflux bewezen en kregen we Motillium en Nexium. 6 weken later ong de dubbelblinde provocatietest en daaruit bleek dat ons meisje geen KMA heeft, vanaf toen over op de Enfamil AR. Ons meisje reageerde nl wel op de JBPM icm de Neocate. En nu....... een super vrolijke meid zonder pijn!! Succes!
Als je kindje wel KMA blijkt te hebben schijnt er in Belgie wel een ander verdikkingsmiddel op de markt te zijn. Gelilact ofzo???? Maar weet niet zeker of ik dit nu goed schrijf..
@ Miekje1982: Bedankt voor je antwoord! Is het ook echt zo dat het in de fles nog normaal vloeibaar is, en pas in de maag indikt? Is dat jouw ervaring ook?
Hoi, Ja de voeding blijft gewoon dun, moet t wel koud klaarmaken anders klontert het. Ze drinkt gewoon uit een S speen. Toen ze nog JBPM kreeg was dat altijd een drama (welke maat speen goed was)
Afgelopen woensdag overleg met de KA gehad. We hebben allebei het vermoeden dat haar onrustige gedrag van de reflux afkomstig is. Aangegeven dat ik nog niet eerder durfden te provoceren omdat ik dan niet goed wist waar haar reactie vandaan zou komen. Of van de reflux, of van KMA. Ze is op de Zantac heel rustig geworden, dus nu eigenlijk het goede moment om ermee te beginnen. Over verschillende voedingen gehad, en ook zelf aangegeven dat ik een goed gevoel heb bij de Enfamil AR. Ook de KA leek dit een geschikte voeding voor haar. Meteen bij de apotheek besteld. Vrijdag en zaterdag 1 schepje Pepti vervangen voor 1 schepje Enfamil AR. Geen reactie. Vandaag en morgen 2 schepjes Pepti voor 2 schepjes Enfamil AR. Over een maand weer terug naar de KA om te kijken hoe het allemaal gaat.
Wat leuk dat je het vraagt! Het gaat hartstikke goed! Per vandaag zit ze helemaal op de enfamil (gisteren nog een schepje pepti erbij). Deed om de 2 dagen een schepje vervangen. Haar ontlasting is sinds de BV niet meer zo goed geweest. Wel moet ik er nog JBPM door heen blijven doen, anders spuugt ze toch nog wel wat. Nu doe ik maar 2 schepjes op een fles, ipv 5 á 6. Hele verbetering! Ben er super tevreden mee!
Dat was de truck....... Ergerde me al helemaal groen en geel aan de klonters. Nu met koud water klaar gemaakt, en dan opwarmen, nergens last van. Ook niet van de JBPM die klontert.
Wat fijn dat het zo goed gaat! En jee wat een verbetering met de hoeveelheid van JBPM!! Goed!! Idd, ik irriteerde me idd mateloos aan die stomme klontjes, totdat ik hoorde op het kdv dat je het met koud water moest klaarmaken (dat schijnt ook zo met het maken van sausjes te zijn...) en tadaaa, weg probleem!