Omdat ons zoontje langdurig oogenomen gaat worden in het LUMC en wij intrekken in het Ronald Mcdonaldhuis ben ik op zoek naar tips voor leuke activiteiten in en om Leiden. Mij dochter is bjjna 4. Ik denk daarbij aan zwembaden, binnen en buiten zwembaden etc. Heeft er iemand tips?
Naturalis is leuk (en vlak bij het LUMC) mijn vriend is er met Thijmen geweest en die vond het helemaal leuk, je hebt meer richting de stad ook het museum van land en volkenkunde wat ook kindvriendelijk schijnt te zijn. Verder heb je aan de voorschoterweg een buitenzwembad (geen idee hoe het heet eigenlijk) en daar vlak bij heb je ook het vijfmeibad (binnenzwembad). Afhankelijk van hoe ver weg je wilt, kun je trouwens vrij makkelijk en vrij snel met de bus naar katwijk naar het strand. Je zou ook met haar naar de bibliotheek in de stad kunnen gaan, Thijmen vind dat altijd helemaal geweldig om lekker in de bieb te spelen en boekjes te lezen (dat is dan in Zoetermeer, maar de bieb in Leiden is ook erg leuk). Wat misschien ook wel leuk is voor haar is het Leidse hout Vereniging van vrienden van de leidsehout - Home Dat is een park met speltuin en hertekamp enzo. Heb er veel over gehoord, maar ben er nog nooit geweest. Dat is een beetje wat ik zo kan oplepelen Toen ik nog in Leiden woonde had ik nog geen kinderen, dus weet niet superveel. Hoop dat je nog veel tips krijgt. Heel veel sterkte in het LUMC!
Ik heb zo geen tips maar wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik had je verhaal gelezen. We zijn toen Emma 4 weken was bijna een week in het Ronald MC Donald huis in Leiden geweest. Was erg fijn omdat je dichtbij het ziekenhuis zit. Het was een plek waar we ook even konden bijkomen.
Duinrell. Je hebt nu bij het kruidvat vrijkaartjes. Pirateneiland of bubbel jungle(indoor speeltuinen). Naturalis idd. Kun je lopend heen vanaf het lumc. Hortus boranicus. Zwembad de does in Leiderdorp Of daar de kinderboerderij (houtkamp) is even iets groter als het Leidsche hout. Zee en strand is ook dichtbij. Panbos in Katwijk. Sterkte met jullie zoontje!
Op woensdag s het volkenkunde museum gratis. Heel leuk voor 4 jarige! 5 min lopen vanf lumc. Strand van katwijk s ook heerlijk. Sterkte en beterschap met je zoontje.
Ik weet niet of het te ver weg is. Archeon in Alphen ad Rijn In iedergeval heel veel sterkte & succes.
Naturalis is leuk voor kids, Piraateiland, Bubble Jungle (zit in Leiderdorp), Pannenkoekenboerderij (Leiderdorp bij afrit a4), Leidse Hout (park met hertjes en een theehuis, vlakbij het LUMC). Er zijn ook twee bioscopen vlakbij het LUMC, dus een leuke kinderfilm kan natuurlijk ook. Overigens sterkte de komende tijd.
vlakbij, zo,n 6 min met de auto zit in de merenwijk een grote kinderboerderij adres parkzicht 100, als je googled vindt je ook diverse mooie grote speeltuinen in leiden in oegstgeest zit op de nachtegaal laan een waterspeeltuin, is ook echt geweldig en ook veel dingen te spelen zonder water
Op woensdag en zaterdag is er vaak iets leuks te doen op de Daktuin in het LUMC. Dat is de grote speelruimte in het ziekenhuis. Het strand, vlak bij zit een kleine kinderboerderij en wat verder weg een grote. Heel veel sterkte de komende tijd.