Ervaring BMW 5 serie met lange man en drie kids?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    man is lang, drie kinderen waarvan enkel jongste nog in verhoger zit...
    Mijn man wil dolgraag de BMW 5 kopen.. geen vrienden waar we proefrit kunnen rijden.. dus even zo: voldoende beenruimte achterin? Ervaring?
     
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    BMW is altijd krap. Krapper dan zijn concurrenten. Voorin meestal prima , achterin drama.

    Wij hebben proefritten gemaakt in een 5 serie en Audi A6 . De A6 is vele malen ruimer.

    Wil je echt veel ruimte , dan zou een Volvo v90 mss nog iets zijn. Echt een hele fijne auto.
     
    floppie888 vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Geen ervaring, maar kan je geen proefrit bij de dealer maken?
     
  4. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,

    Wij hebben een tijdje een 3 serie gehad. Vond het niet ruim voorin.... als mijn man de stoel naar achteren schoof had zoon achterin weer weinig ruimte...
     
  5. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Wij hebben een 3 serie. Man is groot en onze 3 kinderen ook waarvan jongste nog in de autostoel zit. De beenruimte is prima (ruimer dan wij gewend zijn) in de 3 serie station. Ik denk dat het het beste is om dit zelf uit te proberen. Elke model is toch weer anders.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #6 Huismuisie, 20 mei 2019
    Laatst bewerkt: 20 mei 2019
    Ik zou nooit zo’n auto kopen zonder een proefrit te maken als het even kan. Of gaan jullie hem importeren?

    Station versie? Die oogt wel ruim vind ik.

    Ik snap jouw man wel ;)

    [​IMG]
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Je kan gewoon naar een dealer gaan en een proefrit maken. Hebben wij ook gedaan gewoon de auto’s die in aanmerking kwamen allemaal een proefrit. Met kind en stoeltje, kijken ze helemaal niet raar van op!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  8. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Nee klopt maar zitten in oriëntatie fase...
    het gaat om de 5 touring serie...
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Dan kan je nog steeds gewoon een proefrit maken, verplicht je tot niks.
    Wij hebben dat in een aantal auto’s gedaan en toen pas de knoop doorgehakt.
    Beste is sowieso te kijken naar wat wil je wat past er ik budget. Helaas is het namelijk wel zo met onder andere BMW dat de vanaf prijs betekend dat je nog nauwelijks opties hebt. Dus lekker online dingen samenstellen kijken wat het dan wordt en dan gewoon proefrit inplannen als het wat lijkt!
     
  10. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    446
    121
    43
    Willen jullie een hele nieuwe auto of tweede hands? Want de oudere modellen kunnen qua afmeting ook nog verschillen met de nieuwere modellen.
    Wij hadden een Audi A6 station, maar 3 kindjes achterin vond ik wel krap eerlijk gezegd.. de middelste plek vind ik nooit echt een volwaardige plek.
     
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Wij hebben een 530d (sedan) uit 2003.
    Beenruimte is prima achterin, beter dan de 3 serie touring die we eerst hadden, maar qua zitplekken inderdaad in het midden krap, maar dan wel een autostoel en Maxi-Cosi aan beide zijden.

    En het rijdt heerlijk :) ook niet onbelangrijk.
     
  12. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wij hebben een Volvo XC90 en een BMW x5. Heb het idee dat de Volvo iets meer beenruimte heeft, maar scheelt niet veel geloof ik.
     
  13. hardlopertje

    hardlopertje Bekend lid

    9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben een nieuwe BMW 5 touring en 2 kinderen die in een autostoel zitten. En dan kan ik er alsnog zonder problemen tussen in zitten. Ook kan er een stoel verhoger tussen.
     
  14. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan passen en mee rijden dan merk je het snel genoeg. Soms lijken auto's het helemaal te zijn en dan ga je er mee rijden en valt het vies tegen.
     
  15. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Wat een prachtig wagenpark(je) hebben jullie! Ik wil ook een XC90 maar man vindt m te duur.
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ehm je kan toch gewoon naar een autobedrijf gaan in de buurt die er een heeft staan en dan even passen. Ook al is de auto jullie kleur niet of iets dergelijks. Hebben wij ook gedaan.

    Stond een Volvo te koop in Assen. Zijn we eerst gaan kijken bij eenzelfde auto die te koop stond op 10 km afstand alleen niet onze kleur was en teveel km. Puur om te passen.
     
  17. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ja super blij mee. Mijn man mocht via z’n werk een nieuwe auto uitzoeken, dat werd de BMW en toen heb ik zijn ‘oude’ auto, de Volvo, overgenomen. Sowieso beide heel handig met grote gezinnen.
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  18. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    En vooral ook heel veilig, ook een enorm pluspunt. Die XC90 scoort zo goed in de crashtest, alleen daarom al wil ik ‘m.

    Maar ja, hier is het hooguit een fiets van de zaak :roflmao: (wij wonen op loopafstand van mijn man z’n werk)
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit is voor mij ook wel de ultieme auto. Maar er moet wat te wensen overblijven
     
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mijn man rijdt een 330, super ruim vind ik. En dat zal bij de 5 serie alleen maar beter zijn verwacht ik?
    Proefrit bij de dealer kan altijd toch?
     

Deel Deze Pagina