Ervaring Capfun

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door manoontje, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

    manoontje Bekend lid

    13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    In de zomer willen wij gaan kamperen met de tent.
    Wij huren altijd een koelkast en tafels en stoelen erbij. We krijgen dit niet in de auto gepropt....
    Nu ben ik aan het kijken op de site van Capfun, en ik zie dat zij dit wel bieden.
    De campings zien er op de plaatjes allemaal mooi uit, en de prijzen zijn ook leuk....
    Maarja, plaatjes zeggen niet alles.....
    Ik ben benieuwd of er iemand positieve of negatieve ervaringen heeft met deze campings.
    Ook ben ik wel benieuwd of er ervaringen zijn met de accommodaties van deze campings.
     
  2. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn 2 jaar geleden op vakantie geweest naar een capfun camping in reymoulins. Door omstandigheden hebben wij een stacaravan toen gehuurd, en dat was maar goed ook. De plaatsen waren veel te klein, daar kregen wij onze vouwwagen echt niet op. Ook erg scheef n alles dicht op elkaar.
    Je zat tussen de stacaravans in "gepropt" met je kampeermiddel.
    het zwembad was mooi, en ook een leuke speeltuin. Maar alles was wel heel frans.
    Voor ons was het duidelijk, geen capfun meer voor ons...
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 9 jan 2019
    Laatst bewerkt: 9 jan 2019
    Ik ben op 5 verschillende Capfun campings geweest, niet gekampeerd maar in een stacaravan.
    Ben het min of meer wel eens met bovenstaande.

    De zwembaden en speeltuin zijn top, glijbanen, en het grote speelkasteel.
    Als er Nederlandse animatie is, is die ook super.
    Zeker mijn 2 jongste kinderts zijn er uren zoet mee, wat voor mij fijn is, kan ik ook eens lekker
    aan het zwembad of bij de caravan een boekje lezen...:)
    Maar qua sfeer....nee. Het zijn echt Frans georiënteerde campings, prima natuurlijk want je bent in Frankrijk. Maar ik vind een iets gevarieerde publiek zelf toch wel prettig.

    Het ligt er ook wel een beetje aan op welke camping je bent. Vorig jaar L’arbois du Castellet,
    echt alleen maar Fransen en niet van het fijne soort helaas.
    En helaas, de stacaravans staan hutje mutje.
    Ik vraag altijd om een rustige plek, (aangeven bij boeking) en dat resulteert wel in meestal acceptabele plekken.
    Maar het hutje mutje staan, das sowieso een ding op veel campings.
    Ik ben zelf wel fan van Yelloh Village, maar als je daar voor een “goedkopere” accommodatie kiest (en dan nog zijn ze prijzig) sta je ook vaak te gluren bij de buren.


    Check goed de reviews op Zoover.
     
  4. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Wij zijn nu bij twee verschillende capfun campings geweest, maar ook beide keren in een stacaravan. Zwembaden en glijbaden zijn inderdaad leuk, bij een camping in de ardeche hadden ze ook staanplaatsen, deze waren niet super ruim, maar ook niet heel klein. Doordat het een terassencamping was keek je ook niet zo bij je buren naar binnen, maar er waren inderdaad wel heel veel Fransen. Nu maakte ons dat destijds niet zoveel uit, maar we overwegen dit jaar weer te gaan in juni en dan zullen de kinderen het wellicht wel wat minder leuk vinden aangezien het dan toch wat lastiger is om contact te maken ( alhoewel die van mij met handen en voeten een heel eind komen). Ik kijk altijd goed op Zoover wat ook daar de recensies zijn.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Wij waren vorig jaar op een camping van capfun in vias plage. Zeker niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft. De camping wat erg hutje op mutje maar verder opzich wel ok. Zeker de stacaravan was dik in orde. Maar alles, echt alles is frans georienteerd en er word geen woord engels laat staan nederlands gesproken. Niet in de bar, niet bij de receptie, niet bij de animatie. Wij wisten dit van te voren maar toch is het niet bevallen. Het was voor de kinderen ook lastig aansluiting te vinden omdat er alleen maar franse waren. En toen onze zoon op de camping zijn arm brak waren we behoorlijk verloren omdat men echt geen woord engels sprak
     
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nou, dat is eig niet meer van deze tijd zeg...alleen Frans! Moest je ook nog met de Franc betalen ipv de euro XD
     
  7. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Ik herken bovenstaande maar wij zien dit allemaal niet als nadeel. Afgelopen weekend ons 4e verblijf geboekt naar een Capfun camping ( 1 was een ex Capfun camping)

    Wat je daar krijgt voor wat je betaald vind je nergens anders. Hun waterparken zijn echt geweldig voor de kinderen. Wij huren altijd wel een stacaravan dus kan niets zeggen over de kampeerplaatsen.

    Ja, de campings zijn Frans gericht maar wij storen ons daar niet aan. Er is altijd wel een clubje Nederlandse kids aanwezig en tot nu toe vinden die elkaar altijd wel.
     
  8. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wij hebben ondertussen op 6 verschillende parken gezeten van hun op 1x na altijd een stacaravan en erg goed bevallen en Engels was geen probleem op de parken. Wij zouden er zo weer heen gaan
     
  9. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Waarom verwacht je dat er Nederlands gesproken wordt in Frankrijk? Zelfs als je het van te voren wist.

    Sneu van je zoon! Hier moesten wij ook naar het ziekenhuis ivm snee in het oor, daar werd toch echt gewoon engels gesproken.
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Hoezo?
    Als het van te voren gemeld is, kan weet je dus wat je kan verwachten.
    Ik vind het juist raar dan als je in het buitenland bent, je verwacht dat mensen Nederlands spreken.
     
    nosilla en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.670
    113
    Nee hoor, we wisten dat er geen nederlands gesproken word en dat verwachte we ook niet,nergens voor nodig. Een beetje engels had fijn geweest. We hadden ons gewoon wat vergist in hoe lastig het communiceren was wanneer er totaal geen engels gesproken en begrepen werd.
    In het ziekenhuis werd alleen door de chirurg wat engels gesproken, de rest van het personeel geen woord en dat was moeilijk. Natuurlijk kom je er uiteindelijk met google translate wel uit maar zeker de echt medische dingen was niet fijn.
     
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ohh daar verbaas ik me wel over...
    Gelukkig is er de smartphone!
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik verwacht geen Nederlands hoor, maar wat Engels is wel handig, zeker voor noodsituaties. Probeer je maar eens goed uit te drukken in het Frans als je kind koorts heeft...
     
  14. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    My child has a fever/Mon enfant a de la fièvre. Het is echt niet zo moeilijk...
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Fijn dat jij het wel zo goed beheerst.
     
  16. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ja, het zou een probleem zijn als ik het niet beheerste. Ik woon middenin dat gekke land...
     
    nosilla en Cindy1977 vinden dit leuk.
  17. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Ach ja, wij zijn als Nederlanders gewent dat bijna iedereen wel een woordje Engels en/of Duits spreekt, maar helaas is dit in het buitenland niet het geval. Wij houden daar rekening mee, vertaalboekje en app mee. Vorig jaar in Italië op de 1e hulp geweest met oudste zoon waar iedereen alleen Italiaans sprak. Een paar woordjes ken ik wel, maar mijn zeer beperkte Frans is zelfs nog beter. Maar goed, we zijn eruit gekomen, met vertaalapp bij de hand. Voor mij geen reden om niet meer naar niet Engels sprekend land te gaan, maar fijn is natuurlijk anders.

    Maar Capfun is wat betreft prijs/kwaliteit echt geweldig, maar het blijven Franse campings ;)
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Maar wat is er mis met een Franse camping tegenover, pakweg, een Spaanse of Italiaanse?
    Naar mijn mening zijn de Franse campings doorgaans qua faciliteiten en ruimte juist een stuk beter...
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  19. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Geen ervaring met een capfun camping, we hebben er zelf al een paar keer over getwijfeld maar gezien wij het liefst onder in Frankrijk zitten, hebben we het liefst ook tentje waar de warmte wat minder lang in blijft hangen in de avond. Met airco ( top presta geloof ik op hun site ) is dan al weer gauw duurder dan als we in een ingerichte tent gaan,

    Wou alleen melden dat bovenstaande op veel campings in Frankrijk is, echter zie ik daar zelf geen probleem in, 2 jaar geleden op een echte Franse camping gestaan en mijn dochters van toen 3,5 en 7 konden de liedjes van de mini disco op het eind gewoon vloeiend mee zingen

    Mijn zoon van toen 8 had gewoon een paar Franse jochies waar hij mee kon voetballen en gebarentaal leken ze allemaal te snappen.

    Toen de jongste al een week geen ontlasting had hebben we in Google een berichtje getikt en dit vertaald naar Frans, we werden door de apotheker daar prima geholpen en kregen laxeermiddel mee speciaal voor kinderen onder de 2 jaar,


    Mocht de prijs bevallen zou ik gewoon eens mailen of er bepaalde campings zijn die wat meer ruimte bieden qua niet hutje mutje willen zitten.
     
  20. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Ik heb geen ervaring met Spaanse campings, maar de ervaring die ik heb met Franse campings ten opzichte van bijvoorbeeld de Italiaanse is dat er op Franse campings dingen wat meer met de Franse slag gaan (uitzonderingen daar gelaten). De schoonmaak, de afwerking van het campingterrein, zwembaden, etc. Maar goed, wij nemen dat voor lief, zeker met de prijzen van een capfun camping. In Italië ben je al snel voor een vergelijkbare (luxe) stacaravan het dubbele tot driedubbele kwijt.
     

Deel Deze Pagina