Ervaring draagzak ByKay ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Valaina, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valaina

    Valaina Actief lid

    28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    We zijn op zoek naar een leuke draagzak voor onze dochter, maar wel een beetje stoere zodat papa haar ook kan dragen.
    Liefst voor 0 tm 2/3 jaar, en zowel op buik als rug te gebruiken.

    Geen doek!

    Ik kwam uit op de zakken van ByKay, iemand hier ervaring mee?
     
  2. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eventjes een aantal gaan passen is mijn advies.. wij vonden ze niet fijn.
    De emeibaby zat hier ( en zit, nu weer bij de jongste ) top en is van papa.

    0-2/3 is trouwens welke drager je ook kiest niet haalbaar. Je moet niet kijken naar het aantal kg waarop ze max getest zijn maar naar de kledingmaten.
    Je zult sowieso eerst een babydrager nodig hebben en later een toddler.
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  3. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik heb de bykay deluxe. Die is vrij lang door te gebruiken omdat je hem veel kunt verstellen.
    Alleen hij zit pas goed vanaf een flinke maat 56, eerder 62. Dus hij is nog niet echt direct na de geboorte te gebruiken.
    Ik pak eigenlijk meestal een doek, maar vind de drager prima zitten. Goed afstellen was wel even een werk. Maar het is wel heel persoonlijk. Ik raad aan om eerst te gaan passen.
     
  4. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb de Bykay bij mijn oudste gehad maar vond hem niet prettig en heb hem heel snel ook weer verkocht.

    Heb nu een emeibaby en die vind ik veel fijner zitten.

    Mijn advies zou dus ook zijn om even te gaan passen.
     
  5. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik zou eens kijken naar de tula free to grow :)
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook verschillende gepast en ben uiteindelijk gekomen op die van Stokke. Is een buik en rug drager en werkt voor mij prettig.
    Succes met passen en kiezen.
     
  7. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Passen is wel het beste om te zien wat bij jullie past. Zelf hebben we onlangs de Stokke gekocht, deze vonden wij heel fijn en ergonomisch.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  8. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik heb een Storchenwiege. Dat is een draagzak, maar met de stof van een geweven doek. Kunnen ze direct na de geboorte al in en mijn zoontje kon met bijna 2 jaar nog steeds erin. Je kunt hem goed aanpassen aan de billen en beentjes van het kindje. En zowel mijn partner als ikzelf vonden hem prettig dragen.
     
  9. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik zou zeker gaan passen, zoals een aantal dames hierboven al aangaven. Je kunt eventueel een pasconsult boeken bij een draagconsulente bij jou in de buurt. Daarvoor kan je een kijkje nemen op de site van verenigingdraagconsulentes.
    Je kunt ook via de fbpagina Draagliefde kijken of er mama's bij jou in de buurt wonen waarvan je het een en ander kunt passen. Pasvorm van een drager is namelijk ook voor de gene die draagt erg persoonlijk. Het zou zo jammer zijn als je niet prettig draagt en daardoor stopt met dragen.

    Een drager is er inderdaad helaas niet vanaf de geboorte tot 2/3 jaar te gebruiken. Je zult zeker 2 verschillende in de loop der tijd moeten aanschaffen.

    Je kunt ook een ergonomische drager laten maken naar je eigen smaak. Ik zou je daar wat goede adressen voor kunnen doorgeven mocht je dat willen.
     
  10. Valaina

    Valaina Actief lid

    28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties, ik ben weer wat wijzer!
     

Deel Deze Pagina