Ervaring en natuurlijk bevallen na een spoedkeizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maan14, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hallo, hier na weken in onzekerheid te hebben gezeten. Na overleg tussen gynaecoloog en mijn eigen cardioloog. het verlossende antwoord gehad dat ik zelf mag kiezen wat ik wil.

    Nu wil ik zelf liever een natuurlijke bevalling. Maar wie heeft er ervaring met een natuurlijke bevalling na een keizersnede.

    De spoedkeizersnede had met foetale nood te maken en is dus geen reden om aan te nemen dat het nu niet natuurlijk zou lukken.
     
  2. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier ervaring, eerste spoedkeizersnede ook ivm foetale nood bij 10cm en al een half uur persen. Tweede is vaginaal geboren, 3 uur na het breken van de vliezen. (en zelfs met een open buik, dus een enorme 'ballon' op haar buik) dus hier een positief verhaal! Hopelijk voor jou over een aantal maanden dezelfde ervaring!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Eerste is geboren via spoedkeizersnede. Ze zat verstrengeld in de navelstreng.

    Bij de 2e mocht ik kiezen. Oudste was nog maar 16 maanden en liep nog niet, dus gekozen voor natuurlijk.
    's Morgens om 11.00 uur begonnen de weeën en 's avonds om 19.02 uur is ze geboren.

    Ook de 3e en 4e zijn via de natuurlijke weg geboren.
    Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om het natuurlijk te proberen.
    Het herstel na de vaginale bevallingen ging zoveel beter (Bij de 2e niet, maar dat had andere redenen en was domme pech). Bij de 4e stond ik na 6 dagen alweer op het schoolplein en was ik vanaf dag 1 al beneden. Iets wat me bij de anderen echt niet lukte.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    De tweede is geboren na een spoedkeizersnee ivm niet vorderende ontsluiting en weenzwakte (ze voelde niet zwak ;)). De eerste bevalling ging ook moeizaam dus ingrijpen met een vacuumpomp wilde de gynaecoloog niet nog een keer doen.

    Bij nummer drie gekozen voor een natuurlijke bevalling. Zeer snelle bevalling gehad zonder complicaties of ingrijpen. Ik herstelde ook veel vlotter dan na de keizersnee. Bij deze vierde hoop ik op een herhaling van bevalling 3:D
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Bij de eerste een keizersnede door zwangerschapsvergiftiging (baby moest er gewoon snel uit, maar ik had geen ontsluiting).
    2 en 3e natuurlijk bevallen, terwijl ik 8 maanden na de ks zwanger ben geworden ipv één jaar wachten :oops:
    Toch ging alles goed.
    Ik ben heel blij een natuurlijke bevallen te hebben ervaren:)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Bedankt voor alle verhalen. Ik ga het gewoon proberen.
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier was de eerste een onverwachte keizersnede (geen foetale nood ofzo nog dus niet echt spoed). Daarna 3x vaginaal bevallen :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier eerste keer door ligging een keizersnede. Tweede keer wederom geprobeerd lag deze ook in kruin, dus geen sterrenkijker maar nog de ergere variant. Dus helaas toen weer een keizersnede, gyn zei dat als ze normaal gelegen hadden het makkelijk had moeten lukken. Maar gewoon pech, dus ik zou het gewoon proberen!!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  9. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Eerste was een spoedkeizersnede wegens te grote baby(4,7kg, 54cm en hoofdomtrek 37cm) de tweede(4,2kg, 54cm en hoofdomtrek 37cm) een absolute droombevalling, 3,5cm arbeid 1,5u geperst, zonder epidurale. Terwijl de gyn eigenlijk een geplande keizersnede wilde, blij dat ik koppig ben gebleven haha
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  10. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hier ook de tweede keer natuurlijk bevallen na een spoedkeizersnede na 32u de eerste keer. Hij was er binnen 6uurtjes! Was echt een bevalling uit het boekje en ik zou 'm zo weer overdoen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    1e keizersnede ivm foetale nood bij nauwelijks ontsluiting. Daarna nog 2x natuurlijk bevallen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht nog eens een keizersnede te kiezen. Toen het bij de derde bijna moest vanwege stuitligging heb ik alles aangegrepen om dat kind te laten draaien. Versie mislukte maar ze draaide zelf. Bij 37 weken. Vaginaal bevallen is geen pretje maar het is wel hoe de natuur het heeft bedoeld en kan prima na een keizersnede.
     
    Maan14 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina