Ervaring gevraagd: Afvallen met shakes!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Hallo dames,

    Graag jullie ervaring wat betreft shakes om af te vallen. Ik zou graag af willen vallen maar om dingen af te gaan wegen etc. dat is niets voor mij. Ik moet het dan ook gewoon gelijk drastisch aanpakken want anders denk ik niet dat ik het red. Nu wil ik dit gaan proberen met shakes maar wil graag jullie mening en ervaring hierover weten. Wat zijn nou goede shakes en wat kost zoiets eigenlijk??? Hoelang moet je dit volhouden en val je er daadwerkelijk lekker van af???? TELL ME!!

    Thnx!
     
  2. Superlievemama

    Superlievemama Niet meer actief

    #2 Superlievemama, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
    Hier een shaker, ja je moet een ijzeren wilskracht hebben om het vol te kunnen houden want na 1 dag gier je van de honger...
    Het is eentonig en na een paar dagen dus echt NIET lekker meer.
     
  3. Domino85

    Domino85 Bekend lid

    17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Hier ook een shaker, ben nu ongeveer 1,5 weken bezig.
    Vaak eet ik wel gewoon mijn avondeten omdat ik het anders echt niet ga trekken denk ik. En hopelijk heb ik hierdoor straks minder jojo effect, daar ben ik namelijk wel een beetje bang voor
    Ik gebruik modifast, dit kost voor 9 zakjes (dus 3 dagen) ongeveer 17 euro. Niet goedkoop, maar ik val wel af :D

    Ben trouwens zo'n 7 kilo kwijt, en heb nog een hele hoop te gaan!
     
  4. Domino85

    Domino85 Bekend lid

    17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik moet trouwens wel zeggen dat doordat ik de weegschaal iedere dag omlaag zie gaan dit me echt motiveert, en de eentonigheid vind ik zelf meevallen omdat ik gewoon mijn avondeten eet.
     
  5. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik doe nu 2 weken herballife, ben maar 2kg kwijt.

    Maar ik denk ook dat het met je startgewicht te maken heeft, ik woog maar 66kg.
     
  6. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    hey !
    ik had gisteren een topic geopend over de protiplus 3:2:2 dieet. of mensen dat gedaan hebben, zijn shakes en repen. moet je op protiplus.nl kijken misschien is het ook iets voor jou?

    Heb ook naar andere dieten gekeken op aanraden van andere meiden hier op het forum maar denk toch echt dat alleen shakes voor mij gaat helpen op dit moment.
     
  7. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    aan alle shakers :D: hoe gaan jullie, als jullie je eindgewicht hebben bereikt, op gewicht blijven (een oprechte vraag)? Ik kan me zo voorstellen als je een tijdlang op shakes en repen leeft, en je dan weer normaal mag gaan eten, dat alles er weer aankomt ...
     
  8. Leliana

    Leliana Niet meer actief

    Nee, ik ben bijna 15 kilo kwijtgeraakt door middel van shaken. Ik ben nu gestopt.. eet lekker mijn boterhammetje en avondeten en ben nog geen gram aangekomen ;)
    In het weekend eet ik ook lekker een chipje, of friet ..

    Als ik nou terug zou vallen in mijn oude eetpatroon, elke dag veel snoepen, 2 x opscheppen en bijna een heel brood in mijn uppie weg eten.. tja, dan vliegt het er weer aan natuurlijk!:)
     
  9. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hier ook een shaker, die helaas weer aan de bak mag. Was 25 kilo kwijt met Cambridge, maar teruggevallen in mijn oude patroon en de weegschaal schiet weer omhoog, helaas.

    Zit nu aan de modifast shakes en 's avonds groente en vlees. Hopelijk dat ik hierna wel de kracht heb om niet weer in mijn oude patroon te vervallen.

    Een nadeel van het snelle afvallen is wel dat ik al minstens een derde van mijn haar verloren ben.
     
  10. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Dat Protiplus spreekt mij ook wel aan! Ik moet natuurlijk eerst nog "even" bevallen maar daarna moet ik echt los op de shakes! Ik moet denk ik na de bevalling zo'n 20 kilo afvallen en ga dat maar gelijk heftig doen. Als ik op mijn eten ga letten en ga sporten val ik gewoon echt niet af. Ik doe dit al jaren en het werkt niet. Shakes is dus de enige oplossing voor mij. Ik heb het eerder gedaan en toen werkte het ook!
     
  11. Moedervan2boys

    Moedervan2boys Actief lid

    28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    Volgens mij is nog altijd het beste om gewoon normaal te eten, afwisselend en tussen door gewoon een normaal koekje of fruit....

    Heb ooit ook alles geprobeerd maar sinds ik dit doe ben ik en afgevallen en nu ook stabiel. In de weekenden let ik er minder op en je moet jezelf ook verwennen af en toe maar altijd alles met mate natuurlijk. Ik geloof niet in dieeten, het is slecht voor je lichaam die je alleen maar in de war brengt.
    En je moet natuurlijk genoeg bewegen en altijd s morgens eten!!!

    Hoop dat je er wat aan hebt en succes.... en al het goede komt langzaam en directe behoefte bevrediging is menselijk maar werkt niet.

    Gr. Janny
     
  12. jojogirl88

    jojogirl88 Fanatiek lid

    6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    Mijn moeder viel vroeger ook af met shakes maar zoals hier al gezegd werd is het heel hard doorbijten en helemaal niet lekker meer na enkele dagen.
    Je moet inderdaad nadat je stopt met de shakes altijd heel erg opletten wat je eet want als je hervalt komen de kilo's er natuurlijk weer heel makkelijk bij.
    Ik ben nu ook wat aan het opletten met wat ik eet, mag niet streng gaan lijnen omdat ik borstvoeding geef maar door veel groenten & fruit te eten, veel water te drinken en te bewegen verlies ik meestal wel genoeg kilo's.

    Succes alvast eerst met je bevalling en daarna met het afvallen;)
     
  13. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik heb een aantal jaren geleden modifast gebruikt als ontbijt en lunch, avond eten was wel een gewone hollandse prak ;)
    Ben toen in 5 weken tijd 8 kilo afgevallen, maar dat zat er daarna serieus vrijwel meteen weer aan.
    Was natuurlijk wel zo blond om meteen weer alle maaltijden 'normaal' te eten en de shakes in een keer opzij gelegd.

    Nu ben ik bezig met afvallen d.m.v een ander eetpatroon. Gezonde tussendoortjes en light producten. Ben in 5 maanden 16 kilo afgevallen maar hoop wel dat dit nu wel blijvend is.
     
  14. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk dat er een verschil zit tussen modifast en proteineshakes, met proteineshakes ga je in ketose omdat je onder een bepaalde koolhydrateninname blijft en heb je dus A; geen honger en B; je lichaam slaat niets op, zoals bij een lage kcal inname dieet wel is, je houd zeg maar dan vast en als je dan normaal gaat eten komt het er snel weer bij.

    Modifast zitten teveel koolhydraten in dus ben je alleen bezig met lage kcal inname en ja dan is de kans dat je aankomt meer aanwezig.

    Met een echt goed proteinedieet leer je ook goed eten alleen gebruik je vervangers maar je leert om 5 keer op een dag te eten en moet minimaal 200-300 gram groentes op een dag eten iets wat je dus mee kan nemen als je straks een eiwitmaaltijd (niet alleen maar shakes) gaat vervangen door een boterham bv. Je leert mager vlees uit te kiezen want je werkt met fases en langzaam opbouwen.

    Ik ben de eerste periode echt niets aangekomen toen ik weer normaal begon te eten, echter toen ik weer last kreeg van mijn ziekte (ME, B12 tekort en een dokter die niet mee wilde werken) kreeg ik een terugval, mijn lichaam vraagt dan 24/7 om eten en ja een nieuwe levenstijl moet je natuurlijk ook bij inhouden en dat werd dan moeilijker... en toen mensen 6 keer per maand gingen vragen of ik zwanger was (omdat ik zoveel was afgevallen zag je mijn buik beter! helaas want ik was/ben niet zwanger) hielp dat ook niet echt, toen dacht ik hmmm waarom ben ik 30 kilo afgevallen als toch iedereen denkt dat ik zwanger ben en dat zorgde ook voor een terugslag maar toch na anderhalf jaar nog geen 10 kilo erbij ben ik op zich best happy mee als je denkt wat ik allemaal nog naar binnen heb zitten werken :D dat er wat moet veranderen na je dieet is duidelijk lijkt me.

    Je moet dit soort dieten meer zien als een lekker begin, een startsprint en daarna doorgaan met een gezonde levenstijl, je kan niet zo doen dat je daarna weer als een gek gaat eten want dan helpt niets...
     
  15. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dat kan toch nooit gezond zijn?? :(

    Maar goed, ik persoonlijk ben geen voorstander van dergelijk crashdieeten, vandaar dat ik vroeg hoe de dames het na hun eindgewicht gaan doen. Als je idd niets aan je eetpatroon veranderd, dan kom je weer aan + meer (vaak), vandaar dat ik het vroeg ;).
     
  16. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ik ben in januari ook begonnen met shakes , ik had wel mn eigen schema gemaakt nam smorgesn een shake , in de loop vd ochend 2 stukken fruit en als lunch aten mijn jongste zoon en ik dan warm , in de middag nam ik weer fruit en n kop boullion en met avond eten weer een shake en later s avonds n kom yogurt .
    zo heb ik het 6 weken volgehouden en ben toen 6 kilo afgevallen , en toen bleek dat ik zwanger was ben ik ermee gestopt , tot nu toe zitten er nog maar 2 zwangere kilos aan met 24weken :)
    ik wou eigenlijk na de bevalling weer beginnen maar lijkt me niet zo slim .
     

Deel Deze Pagina