Ervaring gevraagd: dreigende bevalling bij 33 of 34 weken.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lammetje91, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    837
    519
    93
    Lieve meiden,

    Graag jullie ervaring, want ik weet niet wat ik kan verwachten en heb ook hoop nodig.

    Ik lig sinds zondag in het ziekenhuis met weeënremmers en longrijping voor de baby. Ik heb zondag een paar uur weeën gehad en in het ziekenhuis bleek ik 2-3 cm ontsluiting te hebben. Baarmoedermond is kort en verweekt. Ik heb dus gelijk medicijnen gekregen en daarna geen weeën meer gehad. Ik ben morgen 34 weken en dan gaan ze de bevalling niet meer tegenhouden.

    Zijn er meiden met ervaring qua bevallen met net 34 weken. Hoe deed het kindje het?
    Ik hoop natuurlijk dat het niet gaan doorzetten en dat ik naar huis mag en pas veeel later ga bevallen. Iemand dit meegemaakt?

    Ik baal ook gewoon dat ik in het ziekenhuis lig, omdat ik alleen mijn man zie en mijn dochter van 2 ook niet mag zien. Mocht de baby geboren worden dan mag ze ook niet komen kijken. Maar ik probeer hoop te houden en bekijk alles per uur/dag.
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij zoon lag ik met 32 weken in het ziekenhuis met weeënremmers en longrijping omdat de baarmoedermond extreem kort en verweekt was. Hier duurde het uiteindelijk nog zes weken tot hij kwam. Ik duim voor je dat jouw kleintje ook nog even blijft zitten! Extra rot nu qua situatie met bezoek e.d., sterkte. :(
     
  3. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik zelf niet maar mijn zus is uiteindelijk met 36 weken bevalling een paar jaar geleden na ook weken van gedoe.
    Hoewel haar dochtertje echt een minibaby was met zelfs zo'n alienkoppie en uitpuilende oogjes ging alles perfect en mochten ze zelfs na een paar dagen naar huis.
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik ben met 33.3 bevallen van onze dochter, ze was 2100 gr.
    Ze mocht na 7 weken naar huis, ze lag 1 dag in de couveuse en daarna in een warmtebedje.
    Ze kon niet goed drinken en mocht naar huis als ze alles opdronk.

    Zoon is met 33.5 geboren.
    Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen.
    Hij dronk al snel zijn flesjes leeg dus mocht toen naar huis.
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik zie je topic nu pas, hoe is het met je? Ben je bevallen?

    Ik ben een maand geleden met 34+3 bevallen. Je mag mij altijd een berichtje sturen!
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hoe gaat het nu met je? Onze zoon is met 32 weken geboren. Ben nu 34 weken zwanger en vanaf nu gaat er hier niks meer geremd worden mocht dit kindje ook te vroeg komen. Ze houden in ons ziekenhuis de 34 grens aan. Alles hier na word niet geremd.
     
  7. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    837
    519
    93
    Lief dat je het vraagt. De bevalling is nog (steeds) niet begonnen. Bij 34 weken inderdaad geen weeënremmers meer gekregen en tot nu toe blijft de bevalling uit. Wel blijf ik last houden van af en toe weeën en harde buiken, maar het zet niet door. Inmiddels ben ik 37+1 en ben ik het wel een beetje zat. Loop hier nu al bijna 4 weken mee. Volgende week gaan ze strippen, hopelijk begint dan mijn bevalling.
     
    Louise11110 en Maan14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina