Ervaring gevraagd! Hydrosalpinx..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beterlaatdannooit, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beterlaatdannooit

    Beterlaatdannooit Actief lid

    19 nov 2018
    139
    190
    43
    Vrouw
    #1 Beterlaatdannooit, 20 nov 2019
    Laatst bewerkt: 20 nov 2019
    Hallo dames! Na 5,5 jaar nog steeds ongewenst kinderloos te zijn, is er misschien een diagnose die alles kan veranderen.

    Ik kan hier weinig over vinden en hoop dat hier dames zijn met ervaring. Ik ben nog niet geopereerd, maar toch!

    Om een lang verhaal kort te maken. Zo’n 4,5 geleden zijn mijn eileiders doorgespoeld. Oftewel een HSG onderzoek. Op dat moment hebben de artsen wel een afwijking gezien, nog een extra foto gemaakt en daarna was het volgens hun goed. Nu, 4,5 jaar later lijkt er dan toch vocht te zitten in beide eileiders. Ben zo benieuwd of er iemand die deze operatie heeft gehad en wat de ervaring is geweest. Ik begrijp dat die bij iedereen anders is, maar zou het dan toch eindelijk een verklaring zijn voor deze lange jaren wachten?!
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook gehad. Hier was het advies om niet te herstellen. Door littekenweefsel is er vaak toch meer beschadigd, m’n name aan de trilhaartjes in de eileiders, waardoor transport van embryo niet meer lukt.
    De eileiders zijn bij mij onklaar gemaakt (omdat het lekkende vocht ook weer innesteling van embryo verhindert) en we zijn doorgegaan op ivf.
    Met groot succes!
     
    Beterlaatdannooit vindt dit leuk.
  3. Beterlaatdannooit

    Beterlaatdannooit Actief lid

    19 nov 2018
    139
    190
    43
    Vrouw
    Fijn dat je gereageerd hebt! Dank je. Dat doet me goed. De arts heeft mij dat ook zo uitgelegd, dus ik ben blij dat er in ieder geval “iets” is. Hoe gek dat ook klinkt. Het IVF traject is mij bekend, dus daar heb ik me al bij neergelegd. Mag ik vragen hoe snel daarna je zwanger bent geraakt?
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #4 merah, 21 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 nov 2019
    Mij is destijds vooraf al gezegd dat als een hydrosalphinx je enige probleem is, dat ivf dan dé meest succesvolle behandeling is. Bij ons was ook het zaad van mijn man een probleem, maar was wel genoeg voor ivf. Bij ons was de eerste terugplaatsing gelijk raak! Dit werd onze oudste. Onze eerste cryo-terugplaatsing, 10 maanden later, werd onze middelste. Weer 9 maanden later is 1 cryo verloren gegaan, waarschijnlijk doordat deze niet goed in de baarmoeder is geplaatst door een gyn in opleiding. Onze laatste en 3e cryo werd onze jongste zoon.
    Dit alles met 1 volledige ivf-cyclus dus.
    Nu zal dit enorme succes een uitzondering zijn, maar hopelijk geeft het een stevige hart onder de riem voor je. Hopelijk bij jullie ook succes!
     
  5. Beterlaatdannooit

    Beterlaatdannooit Actief lid

    19 nov 2018
    139
    190
    43
    Vrouw
    Laten we het hopen! Bij mij is verder alles goed en mijn partner ook. Ik heb tijdens de eerste IVF poging 14!!! embryo’s teruggeplaatst gekregen, maar geen enkele heeft geleid tot een gezonde zwangerschap! Ik heb zelf 15 jaar geleden een ernstige ontsteking aan mijn Apendix/Blinde darm gehad, zo eentje waarvoor ik 10 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Ik heb gelezen dat het daardoor kan komen.

    Ik neem het ziekenhuis niks kwalijk, want ik bereik er niks mee, maar denk wel dat ze eerder verder onderzoek hadden moeten plegen gezien mijn medische historie. Was er voor jou ook een concrete aanleiding om de operatie uit te voeren?
     

Deel Deze Pagina